جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

هر آنچه درباره  تعمیر آنتن تلویزیون نمی دانید!

آنتن تلویزیون یکی از مهمترین قطعات اصلی و مرکزی در تلویزیون می باشد . بروز ایراد و اختلال در این قطعه مهم و حیاتی می تواند چالش برانگیز باشد. خرابی آنتن تلویزیون می تواند چندین علت داشته باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل خرابی بپردازیم تا شما را از نحوه تعمیر آنتن تلویزیون آگاه سازیم.

تعمیر آنتن تلویزیون

برای تعمیر آنتن تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای آشنایی با نحوه تعمیر تلویزیون، ابتدا باید با علایم و نشانه های آنتن خراب آشنا شوید.  این علائم و نشانه ها عبارتند از:

توجه به شرایط جوی

برخی از آنتن ها در فضای بیرونی قرار می گیرند. این نوع آنتن ها در معرض شرایط شدید جوی و آب و هوا قرار می گیرند.

نویز آنتن

یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث خرابی آنتن تلویزیون شود، نویز است. این نویزها باعث می شود کیفیت سیگنالهای دریافتی کم شود.

اختلال در دریافت سیگنال

دلیل سومی که ممکن است باعث خرابی آنتن تلویزیون شود، وجود اختلال در دریافت سیگنال است. این موضوع می تواند تحت تاثیر آنتن تلویزیون قرار داشته باشد. برای مثال اگر شما خارج از شهر زندگی می کنید، حتما باید این عامل را در نظر داشته باشید که دریافت سیگنال در آن مناطق بسیار ضعیف تر از مناطق مرکزی شهر است. بنابراین باید آنتنی معمولی و یا قوی  متناسب با این ویژگیها تهیه نمایید.

 

اختلال در کابل انتن

از دیگر عواملی که ممکن است بر روی دریافت سیگنال از طریق آنتن تاثیر گذار، کابل آنتن است. استفاده از یک آنتن خوب و با کیفیت تاثیر زیادی بر روی دریافت سیگنال مناسب می گذارد.

وجود صدا داخل آنتن

از دیگر نشانه های خرابی آنتن تلویزیون می توان یه وجود صدا در داخل آنتن اشاره کرد. این نشانه می تواند علل مختلفی داشته باشد که باید توسط متخصص بررسی و حل شود.

 

اختلال در برد آنتن

برد آنتن یکی از قطعات مهم موجود در انتن است. خرابی این قطعه مهم می تواند باعث خرابی آنتن شود.

برای آشنایی با مین برد تلویزیون و روش های تعمیر مین برد به این مقاله مراجعه نمایید.

عیب یابی و تعمیر آنتن تلویزیون خراب

آنتن تلویزیون یکی از قطعات اصلی تلویزیون است که تاثیری عمده و کلیدی در دریافت و ارسال اطلاعات به عهده دارد. در واقع آنتن،  سیگنال و اطلاعات را از مرکز اطلاعات دریافت می کند. سپس این قطعه بعد از دریافت اطلاعات آنها را به صورت صدا و تصویر درآورده و روی صفحه تلویزیون منتشر می کند.

برای تعمیر آنتن تلویزیون در انواع مختلف آن، ابتدا باید به بررسی علت ایراد و علت اصلی بپردازید. باید کلیه عوامل دخیل و تاثیر گذار را بررسی کنید تا بتوانید عیب را پیدا کرده و سپس به رفع عیب پرداخته و آنتن را تعمیر کنید. همواره در نصب آنتن به نکاتی مهمی که اشاره شد، دقت کنید .

  • از آنجایی که آنتن سیگنال را به صورت مغناطیسی دریافت و آن را به صورت صدا و تصویر ارسال می کند، تداخل با اشیا مغناطیسی دیگر همچون موبایل، مایکروویو و رادیو می تواند باعث بروز اشکال در آن شود.
  • آسیب های فیزیکی همچون وارد آمدن ضربه می تواند باعث بروز ایراد در آنتن تلویزیون شود.
  • آنتن باید با محیط و موقعیت جغرافیایی مطابقت داشته باشد.
  • اگر اتصالات ضعیف باشند، این موضوع باعث از دست رفت سیگنال خواهد شد.

بنابراین اگر با برطرف کردن این موارد همچنان از طریق آنتن تلویزیون خود دچار مشکل بودید، در اسرع وقت باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید.

علت قطع و وصل شدن آنتن خراب تلویزیون

همانطور که اشاره کردیم، عوامل زیادی می توانند در خرابی و قطع وصلی آنتن تلویزیون تاثیر بگذارند. یکی از عوامل مهم تداخل سیگنال تلویزیون است. عیب یابی و رفع علت قطع و وصل شدن آنتن خراب می تواند بر قطع و وصل شدن آن کمک کند. این اقدام برای تعمیر آنتن خراب بسیار ضروری است. برای رفع قطع و وصل شدن آنتن خراب، انجام و توجه به نکاتی مهم و ضروری در این زمینه تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند.

  1. همواره با محل زندگی خود و میزان سیگنال دهی و آنتن دهی توجه کنید.
  2. از آنتن های قوی و با کیفیتی استفاده کنید که نویز محیط را برطرف کند.
  3. از اتصالات قوی کابلی استفاده نمایید.
  4. میزان و ارتفاع و محل قرار گیری آنتن را بررسی کنید. هر چقدر ارتفاع محل قرار گیری آنتن بیشتر باشد، توانایی آن برای دریافت سیگنال بیشتر خواهد بود.
  5. استفاده از تقویت کننده آنتن از دیگر اقداماتی است که بر روی افزایش و بهبود عملکرد آنتن تلویزیون تاثیر زیادی را به جا می گذارد.

هرچند این عوامل بسیار مهم و ضروری هستند، وجود عوامل دیگری نیز می تواند باعث خرابی آنتن تلویزیون شود.

بیشتر بخوانید: چرا تلویزیون صدا ندارد ؟

تعمیر خرابی آنتن تلویزیون هانی

انواع آنتن های شرکت هانی با وجود بهره گیری از علم و تکنولوژی روز، تا حد زیادی تحت تاثیر جو و شرایط آب و هوایی قرار می گیرند. شرایط آب و هوایی شدید همچون باد و باران می تواند تاثیر بسزایی بر روی آنتن گذاشته و باعث خرابی آن شود. بنابراین نه تنها باید از کابل های مناسب برای این کر استفاده نمایید، بلکه باید از محکم بودن سطح نصب آنتن نیز مطمئن شوید تا تغییرات آب و هوایی و تشدید شرایط جوی تاثیر زیادی روی آن نداشته باشد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی علتهای خرابی آنتن تلویزیون و نحوه برطرف کردن این عوامل پرداختیم. اگر به بررسی و عیب یابی آنتن خراب پرداختید، اما قادر به یافتن ایراد نشدید با تکنسین های تخصصی ما در واحد تعمیرات تلویزیون تماس بگیرید. آنها در اسرع وقت می توانند در این زمینه مشکلات آنتن شما را برطرف نمایند.

مشاورین و تکنسین های ما در اسرع وقت می توانند در زمینه تعمیر تلویزیون به شما کمک نمایند.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر موبایل به همراه گارانتی خدمات
تعمیر موبایل (تهران،کرج،مشهد و سایر شهرستان ها)