جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

همه چیز درباره علت خرابی فلت تلویزیون!

ایا می دانید فلت تلویزیون چیست و چه کاربردی دارد؟ ایا با علایم خرابی فلت تلویزیون آشنا هستید؟آیا می دانید که چگونه می توان فلت تلویزیون را تعمیر کرد؟ ما در این مقاله سعی داریم درباره علت های خرابی فلت تلویزیون صحبت کنیم.

 

خرابی فلت تلویزیون

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی این قطعه  بپردازیم. بعلاوه شما را با راهکارهایی برای رفع مشکلات آن آشنا خواهیم کرد. اگرچه  گاهی حل کردن مشکلات این قطعه ممکن است کار دشوار و پیچیده ای باشد. در این موارد بهتر است کار تعمیر را به تکنیسین های ماهر ما در واحد تعمیرات تلویزیون بسپارید. 

فلت تلویزیون چیست؟

شاید تا به حال نام فلت تلویزیون را شنیده باشید. این قطعه ضروری وظیفه برقرار اتصال بین صفحه تلویزیون و برد را برعهده دارد. این قطعه از مجموعه از نوارهای انعطاف پذیر تشکیل می شود که وظیفه دارد اطلاعات را به صورت دیجیتالی درآورده و به برد انتقال دهد. 

برای مطالعه درباره تعمیر مین برد تلویزیون به این صفحه مراجعه نمایید. 

به عبارتی وظیفه این قطعه این است که سیگنالهای تصویر را به صفحه نمایش برساند. در داخل این قطعه پردازش گرهایی وجود دارد. در قسمت خروجی این قطعه خطوطی در کنار هم  قرار گرفنته اند که به صورت عمودی و متراکم هستند.

علت خرابی فلت تلویزیون

علت های خرابی فلت تلویزیون می توانند گوناگون باشند. اگرچه در اکثر موارد علت های خرابی فلت تلویزیون می توانند به دو دسته اصلی تقسیم شوند.

آب خوردن تلویزیون

برخلاف باور عموم مردم، اب خوردن تلویزیون می تواند یکی از علت های خرابی فلت تلویزیون باشد. این آب خوردن حتی می تواند ریختن قطعاتی آب و یا مواد شوینده و پاک کننده را در برگیرد. اکثر مردم تصور می کنند آب خوردن تلویزیون به معنای ریختن یک پارچ آب برروی تلویزیون است، اما این تصور کاملا غلط و اشتباه است.

 برای جلوگیری از خرابی فلت تلویزیون  باید از ریختن مایعات حتی به مقدار خیلی کم جلوگیری کنید. در غیر صورت باید به فکر تعمیر و یا تعویض فلت تلویزیون باشید. زیرا ریختن و نفوذ قطرات مایع برروی دستگاه تلویزیون می تواند باعث ایجاد سولفات و جرقه در آن شود.

استهلاک دستگاه تلویزیون

استهلاک دستگاه تلویزیون از دیگر علتهایی خرابی فلت تلویزیون است. از علل استهلاک دستگاه می تواند کارکرد زیاد آن و یا فشار و ایجاد حرارت بالا در تلویزیون  باشد.

در نهایت این خرابی ها باعث خواهد شد که این قطعه بسوزد و اختلالات و مشکلاتی در تصویر تلویزیون ایجاد شود. تعمیر این قطعه کار آسانی نیست . در بخش بعد شما را با نحوه تعمیر و یا تعویض آن آشنا خواهیم کرد.

تعمیر فلت تلویزیون

تعمیر فلت تلویزیون حتما باید توسط متخصصین و تکنسین های ماهر و کار بلد انجام گیرد زیرا این کار بسیار سخت و پیچیده است اگر خرابی فلت تلویزیون جزئی و سطحی باشد، در اکثر موارد متخصصان آن را جدا کرده و محل اتصال را پاک می کنند. سپس مشکل به وسیله میکروسکوپ بررسی شده و با استفاده از لوپ های مخصوص تعمیر می شود.

اگر آسیب و خرابی آنقدر زیاد باشد که با تعمیر رفع و برطرف نشود، این قطعه باید تعویض شود. تکنسین ها برای تعمیر این قطعه در تلویزیون های قدیمی از لو پ های خاص استفاده می کنند.

 برای تعویض این قطعه در تلویزیون های جدید همچون SONY به بندینگ نیاز است. این در حالی باید اتفاق بیفتد که تلویزیون دچار ضربه شدید شده و فلت تلویزیون شکسته شده باشد. در این صورت پنل را نیز تعویض کنید. قیمت پنل بسیار گران است و هشتاد درصد قیمت تلویزیون در بر می گیرد.

تعمیر کابل فلت تلویزیون

کابل فلت یکی از قطعات فلت است که بین برد و صفحه نمایش و یا همان پنل اتصال ایجاد می کند. برای پیدا کردن راهکارهایی برای تعمیر این نوع کابل باید چند راهکار را در پیش بگیرید:

 

  1. قدم اول عیب یابی و بررسی مشکل است. باید بررسی کنید که آیا مشکل در اتصال کابل فلت، یا برد، و یا پنل است. برای این کار می توانید کابل فلت خراب را با کابل فلتی سالم جایگزین کرده و نتیجه را بررسی کنید.

2.در صورت خرابی کابل فلت باید آن را با نوع سالم آن جایگزین کنید. برای این کار باید اندازه و نوع کابل را بررسی کنید.

.

3.در صورت ترک خوردگی کابل فلت، می توان آن را تعمیر کرد. برای این کار ابن=تدا باید محل ترک خوردگی را پیدا کرده و سپس با استفاده از چشبهایی مناسب همچون چسب های حرارتی و سیلکونی می توانید ترک خوردگی ها را برطرف کنید.

هزینه تعمیر فلت تلویزیون

همانطور که در قسمت های قبل گفته شد، هزینه تعمیر این قطعه می تواند باتوجه به نوع آسیب دیدگی و شدت آن متفاوت باشد. گاهی آنقدر میزان وشدت آسیب دیدگی بالاست که حتما باید فلت تلویزیون را تعویض کرد. هزینه تعمیر آن از 600 هزار تومان به بالا تخمین زده می شود. بعلاوه این هزینه تعمیر در انواع برندهای تلویزیونی متفاوت است.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، عیب یابی ، تعمیر و یا تعویض فلت تلویزیون کاری بسیار دشوار و پیچیده است . این کار از مراحل زیادی تشکیل شده و  به مهارت زیادی نیاز دارد.  از مهم ترین علت های خرابی فلت تلویزیون می توان به آب خوردگی و استهلاک اشاره کرد. بنابراین سعی کنید این کار را به متخصصین زبده و کار بلد بسپارید. .  

 تکنسین های ماهر ما در تهران کمک در بخش تعمیرات تلویزیون می توانند در تعمیر آن به شما کمک کنند.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر موبایل به همراه گارانتی خدمات
تعمیر موبایل (تهران،کرج،مشهد و سایر شهرستان ها)