جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر برد اینورتر تلویزیون

مشاورین و تکنسین های فوق حرفه ای و کاربلد ما در واحد تعمیر تلویزیون این افتخار را دارند که بهترین خدمات را در زمینه تعمیر قطعات تلویزیون از جمله تعمیر برد اینورتر تلویزیون به شما ارائه دهند.

تعمیر برد اینورتر تلویزیون

آیا می دانید برد اینورتر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ آیا می دانید علائم و نشانه های خرابی برد اینورتر تلویزیون کدامند؟در این مقاله ما قصد داریم شما را در زمینه عیب یابی و تعمیر برد اینورتر تلویزیون کمک و راهنمایی نماییم . پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برد اینورتر تلویزیون چیست و چه کارایی هایی دارد؟

شاید تا بحال نام برد اینورتر را نشنیده باشید. زیرا این برد در مقایسه با برندهای دیگر ناشناخته تر است. تلویزیون از بردهای مختلفی تشکیل می شود.

یکی از این بردها اینورتر نام دارد. این برد نقش مهمی در ایجاد نور کافی در بک لایت و پس زمینه ایفا می کند. بنابراین اگر این قطعه دچار نقص فنی شود، صفحه تلویزیون قادر به نمایش تصاویر نخواهد بود.کارایی این قطعه دریافت ولتاژ کافی برق DC از منبع تغذیه و ارسال آن به بک لایت است. بدین وسیله آن را به جریان برق مستقیم تبدیل کرده و  این جریان برق را به تمامی قسمتهای تلویزیون انتقال می دهد.

برای مطالعه درباره مین برد تلویزیون این مقاله را مطالعه نمایید.

مشکلات رایج در برد اینورتر تلویزیون کدامند؟

مشکلات زیادی ممکن است در برد اینورتر بروز کند. در این مقاله به بررسی دو نوع از متداول ترین مشکلات آن خواهیم پرداخت.

برای آشنایی با مشکلات در بک لایت تلویزیون به این مقاله مراجعه کنید.

خاموش شدن تصویر تلویزیون هنگام روشن شدن بک لایت

این مشکل زمانی رخ می دهد  که تلویزیون را روشن می کنید و در کسری از ثانیه تصویر خاموش می شود. حتی ممکن است این اتفاق آنقدر سریع بروز کند که شما متوجه آن نشوید. این مشکل زمانی که نقص و یا ایرادی در برد اینورتر باشد، به وجود می آید

 عدم نمایش تصویر تلویزیون موقعی که صدا وجود دارد

گاهی اوقات هنگامی که شما تلویزیون را روشن می کنید، صدا وجود دارد اما تصویر وجود ندارد. این مشکل  نشان دهنده بروز نقص فنی جدی در اینورتر است که نیازمند تعمیر تخصصی توسط افراد متخصص است.

دلایل اصلی خرابی برد اینورتر تلویزیون کدامند؟

برد پاور نیز از جمله قطعاتی است که در ارتباط مستقیم با برد اینورتر کار می کند. به برد پاور برد تغذیه نیز گفته می شود. برد اینورتر از برد پاور جریان برق را از برد پاور دریافت می کند و قطعات دیگر منتقل می کند. بروز اتصالات و نوسانات در جریان اصلی برق نه تنها می تواند باعث نقص فنی در برد پاور شود، بلکه مشکلاتی را در برد اینورتر ایجاد می کند.

از دیگر عوامل خرابی برد اینورتر می توان به استفاده از کابل های نامرغوب و عدم استفاده از تهویه کننده های مناسب برای پایین نگه داشتن دمای هوا در تلویزیون و قطعات برد اشاره کرد.  بنابراین استفاده از محافظ های برق مناسب و مرغوب یکی از بهترین راهکارهایی است که می تواند از نوسان برق جلوگیری کرده از خرابی و آسیب رساندن برد پاور و اینورتر جلوگیری می کند. 

 بعلاوه، لازم است هنگام رویت چنین مشکلی سریعا تلویزیون را خاموش کرده تا از ورود آسیب به قطعات دیگر جلوگیری کنید. بدین گونه می توانید هزینه تعمیر را کاهش دهید.

تعویض برد اینورتر

گاهی به دلیل شدت نوسان برق، شدت آسیب به این  برد آنقدر زیاد می شود که تعمیر آن مقدور نیست. در این شرایط و بعد از بررسی دقیق توسط متخصصین ممکن است نیاز به تعویض این قطعه  وجود خواهد داشت. 

اما کار بررسی این قطعه باید با دقت زیاد و توسط افراد کاربلد و متخصصی انجام شود که آسیب بیشتری به قطعات دیگر وارد نشود. در غیر اینصورت تعمیر برد اینورتر  و یا تعویض آن نه تنها ممکن است مشکل جدی به آن وارد کند، بلکه قطعات دیگر نیز ممکن است دچار آسیب شوند.

هزینه تعمیر و تعویض برد اینورتر تلویزیون چقدر است؟

فرقی نمی کند که تلویزیون مدل قدیم باشد و یا مدل جدید، تعمیر ویا تعویض این قطعه در تمامی تلویزیون های مدل قدیم و جدید صورت می گیرد. اما قیمت تعمیر این قطعه در تلویزیون های مختلف یا سایزها و اینچ های مختلف متفاوت است.

جمع بندی

نمایندگی تعمیرات قطعات تلویزیون ما در واحد تعمیرات تلویزیون تهران کمک شعب مختلفی در تهران و کرج دارد. متخصصین حرفه ای در این شعب  به صورت تخصصی و فوق حرفه ای به ارائه خدمات تعمیر برد اینورتر تلویزیون می پردازد.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر موبایل به همراه گارانتی خدمات
تعمیر موبایل (تهران،کرج،مشهد و سایر شهرستان ها)