اشتراک گذاری

تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

شاید براتون جالب باشه بدونین تصویری که از تلویزیون میبینین، حاصل فعالیت قطعه ای به نام بک لایت هست. البته خیلی قطعات دیگه در نمایش تصویر این دستگاه نقش دارن، ولی بک لایت، تامین کننده نور مورد نیاز هست. تعداد زیادی لامپ فلورسنت یا ال ای دی در این قطعه وجود داره که نور رو به پنل میتابونه و به این ترتیب، باعث نمایش تصاویر میشه. بنابراین میشه تصور کرد که در صورت خرابی بک لایت یا لامپ های اون، چه اختلالاتی در روند کاری تلویزیون ایجاد میشه.

خوشبختانه خرابی این قطعه علائمی داره که اگه باهاشون آشنا باشین، میتونین از خرابی های بیشتر تلویزیون جلوگیری کنین. ما در ادامه این مطلب، از تجربه و مهارت همکارامون در واحد تعمیر تلویزیون کمک گرفتیم و نکاتی رو راجع به بک لایت و تعمیراتش به شما همراهان عزیز ارائه میدیم. برای تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا به صورت حرفه ای هم میتونین رو تخصص تکنسین های نمایندگی توشیبا در مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا

تعمیرات بک لایت تلویزیون toshiba

یه نکته ای که باید خیلی بهش اهمیت بدین اینه که تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا باید حتما توسط افراد با تجربه و حرفه ای انجام بشه. اگه کوچک ترین اشتباهی در این فرایند رخ بده، ممکنه به پنل هم آسیب برسه و شما متحمل خسارت های سنگینی بشین. همکارای ما در نمایندگی مجاز تعمیرات تلویزیون توشیبا، اول پنل رو به دقت باز کرده و بخش های مختلف بک لایت رو مورد بررسی قرار میدن. وقتی لامپ های خراب و نیمه خراب بک لایت مشخص شدن، اقدامات لازم برای تنظیم نور مجموعه و سپس اصلاحیه برد پاور انجام میشه.

به این ترتیب، ولتاژ بک لایت تنظیم میشه و فشار روی لامپ ها کاهش پیدا میکنه. این اقدام علاوه بر جنبه تعمیری که داره، به عدم بازگشت مشکلات در بک لایت هم منجر میشه. در نهایت، تلویزیون با دستگاه های جدید و پیشرفته تست میشه و بعد از اطمینان از عملکرد درستش، به شما تحویل داده میشه.

بک لایت چیست؟

بک لایت یکی از قطعات تلویزیون هست که به صورت یک رشته لامپ در این دستگاه تعبیه شده و به عنوان بخشی از پنل شناخته میشه. تعدادی لامپ ال ای دی در بک لایت تعبیه شده که به صورت موازی چیده شدن و در صورت قطع شدن یا سوختن یکی از لامپ ها، جریان مدار قطع شده و لامپ های سالم هم روشن نمیشن. در صورت کوتاه شدن جریان بین لامپها، ممکنه بعضی از لامپ های موجود در مدار روشن بمونن. در این صورت، تو بخش هایی که لامپ ها روشن نمیشن، نوری در تلویزیون مشاهده نمیشه. بروز هرگونه ایراد  و نقص در بک لایت تلویزیون توشیبا ، میتونه باعث ایجاد مشکلاتی در فرایند نمایش تصویر بشه.

علائم خرابی بک لایت تلویزیون توشیبا

خب ما بک لایت رو به شما معرفی کردیم و در مورد اهمیت این قطعه هم اطلاعاتی به شما دادیم. شما به عنوان یک کاربر، باید با علائم خرابی بک لایت تلویزیون تون آشنا باشین و در صورت مشاهده مشکل، هرچه سریع تر اقدامات تعمیری مورد نظر رو انجام بدین. اصلی ترین مشخصه خرابی این قطعه اینه که تلویزیون صدا داره ولی تصویر نداره. همچنین وقتی تلویزیون رو روشن میکنین، لوگو نمایش داده میشه، اما تصویر به سرعت قطع میشه. این اتفاق در حالی میفته که اگه نور محیط رو کم کنین و با یه وسیله روشنائی مثل چراغ قوه به صفحه تلویزیون نور بتابونین، تصویر بسیار کم رنگی رو مشاهده میکنین.

اگه دکمه منو رو در این شرایط فشار بدین، تصویر واضح تری خواهید داشت. نکته ای که وجود داره اینه که طولانی شدن مشکلات بک لایت اصلا اتفاق خوبی نیست و ممکنه به پنل هم آسیب جدی وارد کنه. بنابراین به محض این که هر کدوم از موارد ذکر شده رو دیدین، هرچه سریع تر اقدام به تعمیر بک لایت تلویزیون توشیبا خودتون تو یه مرکز معتبر کنین.

نمایندگی توشیبا در کرج

یکی از مشکلات همیشگی ساکنین استان البرز برای دریافت خدمات مربوط به محصولات توشیبا این بود که ناچار بودن به نمایندگی تهران مراجعه کنن و زمان و هزینه ی قابل توجهی رو صرف کنن. مدیریت مرکز سخت افزار ایران، در راستای ارائه ی خدمات بهتر به کاربران و فراهم کردن شرایط راحت برای مشتری های عزیز، اقدام به راه اندازی نمایندگی توشیبا در کرج کرده. این نمایندگی از واحدهای مجزایی برای فروش و تعمیرات تشکیل شده و مجرب ترین کارشناس ها در اونها فعالیت میکنن.

همین مساله باعث شد که سطح کیفی سرویس دهی نمایندگی toshiba به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کنه و به آخرین استانداردهای روز دنیا نزدیک بشه. شهروندهای محترم ساوجبلاغ، طالقان، هشتگرد، اشتهارد، ماهدشت، اندیشه و … میتونن از خدمات نمایندگی توشیبا در کرج، در زمینه ی فروش و تعمیرات محصولات این شرکت بهره مند بشن.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩