اشتراک گذاری

گزارش گرفتن از مقدار تونر پرینتر

تونر کارتریج یکی از مواد مصرفی پرینترهای لیزری است. تونر در واقع همان پودری است که در درون کارتریج قرار می‌گیرد و پرینتر با استفاده از آن، به چاپ اسناد می پردازد. اهمیت گزارش گرفتن از مقدار تونر پرینتر نیز دقیقاً نشأت گرفته از نقش این ماده مصرفی است. در چاپگرهای «لیزری» انتقال دستور چاپ روی کاغذ، بوسیله پودر یا همان تونر و بوسیله درام کارتریج انجام می‌شود. تونر توسط قطعه‌ درام -که به روش الکترواستاتیکی شارژ شده- منتقل می­شود و طی فرآیند چاپ، توسط رولرهای داغ‌شده به کاغذ می­چسبد. مقداری از تونر کارتریج پس از چاپ، روی درام باقی می­ماند. این تونر سوخته باید قبل از داغ شدن تونر جدید از درام پاک شود. در واقع تونر در پرینتر لیزری نقشی مانند جوهر در پرینتر جوهری دارد و کارتریج تونر نقشی مشابه کارتریج جوهر را ایفا می‌کند. از همین روست که نبود تونر به اندازه کافی در پرینترهای لیزری منجر به افت کیفیت چاپی می‌شود که توسط این دستگاه‌ها انجام می‌شود. بنابراین در صورت افت کیفیت چاپ توصیه می‌شود که از کافی بودن مقدار تونر پرینتر لیزری خود مطمئن شوید.

گزارش گرفتن از مقدار تونر پرینتر

نقش چیپست در اطلاع از مقدار تونر کارتریج پرینتر

چیپست پرینتر در واقع یک برد الکتریکی تعبیه شده در کارتریج است که می‌تواند مقدار تونر پرینتر را به کاربر گزارش دهد. این قطعه می‌تواند تعداد پرینت های گرفته شده توسط کارتریج را نیز به کاربران گزارش دهد. بد نیست بدانید گزارشی که درصد مقدار تونر باقیمانده را نشان می دهد، متناسب با مقدار تونر موجود در کارتریج متغیر است. ( درصد گزارش شده در بازه‌ی صفر تا صد متغیر است). مقدار تونر پرینتر، برای آنکه پرینتر بتواند چاپ خوبی انجام دهد، می‌بایست حداقل بین پنج تا ده درصد باشد. لزوم این مقدار تونر پرینتر، در پرینتر های لیزری سیاه و سفید نیز صدق می‌کند. اکثریت قریب به اتفاق پرینترها، در صورت افت مقدار تونر کارتریج پرینتر، این مسئله را از طریق فعال کردن چراغ چشمک زن به کاربر اطلاع می‌دهند.

اندازه‌گیری مقدار تونر پرینتر

اگر قصد دارید پیش از بروز علائم، اقدام به اندازه گیری مقدار تونر پرینتر توشیبا خود نمایید، باید با روش های این کار آشنایی داشته باشید. یکی از این روش ها، در برخی از مدل های کارتریج، یک چیپست وجود دارد که با توجه به آن، می توانید از مقدار تونر موجود در کارتریج مطلع گردید. همچنین در مورد پرینترهای لیزری دارای صفحه نمایش، با فشردن کلید menu و انتخاب گزینه ی information یا reports و در نهایت انتخاب  supplies status، مقدار تونر پرینتر را مشاهده نمایید. در نمونه های فاقد صفحه نمایش نیز، با فشار دادن دکمه سبز رنگ روی دستگاه به مدت چند ثانیه، اندازه گیری مقدار تونر کارتریج مشخص خواهد شد. به جز روش های گفته شده، می توان از طریق کامپیوتر نیز مقدار تونر موجود در کارتریج دستگاه کپی یا پرینتر را اندازه گیری نمود. در ادامه این روش را به تفصیل بررسی خواهیم نمود.

اطلاع از مقدار تونر پرینتر با استفاده از کامپیوتر

برای اطلاع از مقدار تونر پرینتر با استفاده از کامپیوتر کافی است تا دستورالعمل روبرو را دنبال کنید. برای استفاده از این روش در All Programs به Devices and printers بروید. سپس بر روی دستگاه مورد نظر کلیک راست نمایید. گزینه printing preferences را انتخاب نمایید و گزینه services را برگزینید. در این بخش گزینه  print information pages  را برگزینید و سپس گزینه supply status page را انتخاب کنید.

نمایندگی پرینتر توشیبا

نمایندگی پرینتر توشیبا ارائه دهنده تخصصی ترین سرویس های مرتبط با پرینتر، نظیر تعمیر، فروش و آموزش تعمیرات پرینتر است. متقاضیان سرویس های مذکور می توانند با حضور در نمایندگی پرینتر توشیبا و مراجعه به پارت مربوطه، سرویس های مورد نیاز خود را دریافت نمایند. کلیه سرویس های ارائه شده در نمایندگی پرینتر توشیبا، به دلیل اطمینان از سطح کیفی، دارای گارانتی و ضمانت است. حضور «کارشناسان متخصص» و «امکانات پیشرفته» در این مرکز سبب گشته تا سرویس های مرتبط با این دستگاه در بالاترین سطح کیفی به متقاضیان ارائه گردد و این مجموعه، در طول سالهای اخیر، بدل به انتخاب نخست تمامی کاربران گردد. نمایندگی پرینتر Toshiba با تکیه بر مهندسان باسابقه و متعهد خود، از معدود شرکت‌های حال حاضر کشور است که در زمینه ارائه‌ی تعمیرات تخصصی توشیبا و دیگر دستگاه‌های این کمپانی خوش‌نام مشغول به کار است و خدمات متنوعی را در زمینه‌های مختلفِ تجهیزات چاپ عرضه می‌دارد.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی توشیبا را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩