اشتراک گذاری

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ از اشکالات شایع و متداولی است که نه تنها کاربران این نوع دستگاه، بلکه دارندگان تمامی دستگاه های کپی با آن دست به گریبان هستند. همانطور که می دانید بروز این اشکال در دستگاه کپی چندان جدی و دردسرساز نیست. این مشکل با اندک دستکاری و سرویس دستگاه، رفع و مرتفع می گردد.

مگر آنکه گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی به دلیل اشکالات عمده تر و بزرگتری در دستگاه باشد. در این صورت دستگاه می بایست جهت عیب یابی تخصصی توسط کارشناس این حوزه مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد. در این مقاله برآنیم تا حداقل اطلاعات ضروری جهت رفع اشکال گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ را با شما درمیان بگذاریم.

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

چرا کاغذ در دستگاه کپی شارپ مچاله می شود؟

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ یکی از رایج‌ترین اشکالات در حین کار با دستگاه کپی است که در نهایت موجب مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی می گردد. بروز این ایراد می‌تواند علل مختلفی نظیر وزن و جنس کاغذ داشته باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند.

موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید. در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد و کاغذ در دستگاه کپی مچاله شد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر دستگاه کپی، به یک متخصص مراجعه کرد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : آموزش تمیز کردن لیزر فتوکپی شارپ

راه های پیشگیری از گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ

با توجه به تجربه کارشناسان و مهندسان ما، گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ ممکن است به علل مختلفی روی دهد که پی بردن به هر یک از این علل نیازمند بررسی دستگاه توسط یک کارشناس خبره و کارآزموده است؛ لیکن برخی از این علل و اشکالات، ساده و عادی بوده و کاربران می توانند با اندک دستکاری، آنها را رفع نمایند.

برخی از این راهکارها عبارتند از:

راهکار اول رفع گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

درباره علت گیر گردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ نیز همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است! بنابراین نکات آتی را در نظر داشته باشید: از کاغذهای تاخورده، مرطوب، یا پیچ و تاب خورده استفاده نکنید. هرگز انواع مختلف کاغذ را باهم در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. هرگز بیش از اندازه کاغذ در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. مطمئن شوید که سطح کاغذ زیر علامت ظرفیت کاغذ در داخل سینی باشد.

راهکار دوم رفع گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

یکی از راهکارهای موجود جهت رفع اشکال گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ آن است که کاغذ را به اصطلاح باد داده، سپس آنرا در سینی وارونه کنید. کاغذ موجود در سینی را با کاغذهای جدید تعویض کنید. در صورت لزوم، هادی های کاغذ را بررسی و تنظیم کنید.

راهکار سوم رفع گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر دستگاه کپی در تهران ، به یک متخصص مراجعه کرد.

راهکار چهارم رفع گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ ممکن است وزن و جنس کاغذ باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، بسیار بیشتر مستعد گیر کردن در دستگاه فتوکپی هستند. (برای شناخت نوع مناسب کاغذ برای دستگاه خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده مراجعه فرمایید).

راهکار پنجم رفع گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ و مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید.

راهکار ششم رفع گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

بررسی کنید که کاغذ کپی یا تکه هایی از آن بعد از بیرون آوردن کاغذ گیر کرده، درون دستگاه باقی نمانده باشد. زیرا وجود کاغذها و تکه های اضافی نیز سبب گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی sharp می گردد.

تعمیرات کپی شارپ

تعمیرات کپی شارپ یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد که به دو شیوه «تعمیر در محل کپی شارپ» و «تعمیرات کپی شارپ در نمایندگی» انجام می پذیرد. سرویس های مرتبط با این دستگاه در هر دو روش به دست مهندسانی انجام می پذیرد که با حضور در دوره های تخصصی تعمیر، تسلط کاملی بر ساختار فنی و نرم افزاری تمامی دستگاه های کپی یافته اند و قادر هستند تا با استفاده از جدیدترین متدها و ترفندهای تعمیر اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها نظیر گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی شارپ را مرتفع سازند.

تعمیرات کپی شارپ و دیگر واحدهای تعمیرات شارپ

نمایندگی شارپ در ایران برای دستیابی به مفهوم واقعی خدمات متمایز به سازماندهی خویش ادامه می‌دهد. بدین منظور کارشناسان این مرکز طی دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای، گزینش شده‌اند و با تمامی قطعات و محصولات قدیمی و جدید شارپ آشنایی دارند.

در این مرکز سرویس های مرتبط با این دستگاه کپی sharp توسط مهندسانی انجام می پذیرد که با حضور در دوره های تخصصی تعمیر، تسلط کاملی بر ساختار فنی و نرم افزاری تمامی دستگاه های کپی یافته اند و قادر هستند تا با استفاده از جدیدترین متدها و ترفندهای تعمیر اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها نظیر گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی شارپ را مرتفع سازند.

محصولات کپی شارپ

نمایندگی شارپ ارائه دهنده تخصصی ترین خدمات مرتبط با سرویس و تعمیر تولیدات شرکتی است که در سیاست های تجاری خویش روش تجارتخانه‌های باستانی ژاپن را درپیش گرفته و بنیان گذاران این کمپانی همواره سه رکن اساسی اخلاص، خلاقیت و نوآوری و انجام کارهای دشوار را مدنظر داشته اند.

شایان ذکر  است گرایش شرکت شارپ به سنت در معنای عدم حرکت این شرکت با نوآوری‌ها و فناوری های روز نیست. شارپ همواره تغییرات و دانش روز را در سطح بین المللی مد نظر قرار داده است و با انعطاف پذیری بالا همگام با دانش روز و اصول سنتی گام برداشته است. جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز شارپ از طریق این لینک معرفی خواهند گشت.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩