اشتراک گذاری

چرا کیبورد لپ تاپ کار نمیکند

کار نکردن کیبورد لپ تاپ مشکلی است که با بروز آن کاربر دچار سردرگمی میگردد. در این مقاله سعی داریم به راههای رفع این مشکل بپردازیم. اما همین ابتدا باید اشاره نماییم که با بروز این اختلال اصلا جایی برای نگرانی نیست. کارشناسان با استعداد ما در این مقاله چگونگی رفع مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری شایع صفحه کلید لپ تاپ را به شما می گویند با ما همراه باشید.

چرا کیبورد لپ تاپ کار نمیکند

راه حل کار نکردن کیبورد لپ تاپ

در هنگام بروز این مشکل اکثر کاربران تصور می کنند که این ایراد یه مشکل سخت افزاری است و باید به فکر تعمیر لپ تاپ خود باشند. اما برخلاف تصورتان این مشکل ممکن است علل نرم افزاری مختلفی داشته باشد. در ادامه 3 راه حل نرم افزاری و یک راه حل ابتدایی سخت افزاری ارائه شده است. پیشنهاد می کنیم ابتدا راه های زیر را امتحان کنید.

در صورتی که با این روش های کاربردی عملکرد کیبورد بهتر نشد،به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است و بهترین کار مراجعه به نمایندگی مجاز برای تعمیر حرفه ای دستگاه است. ایراد سخت افزاری لپ تاپ اکثرا به دلیل ضربه یا نگهداری نادرست لپ تاپ اتفاق می افتد. با مطالعه مطلب نابودی لپ تاپ با عادات غلط !  و رعایت نکات مهم و ساده نگهداری لپ تاپ از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید و عمر لپ تاپ را افزایش دهید.

پیشنهاد سایت : تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

تمیز کردن صفحه کلید

اگر برخی از دکمه های صفحه کلید کار نکرده و برخی دیگر کار می کنند علت می تواند وجود آشغال هایی در آن باشد. برای تمیز کردن شما باید لپ تاپ خود را تا زاویه ۷۵ درجه کج کنید تا سطح آن به صورت شیب دار دربیاید سپس آن را تکان دهید.

همچنین میتوانید لپ تاپ را تا زاویه ۹۰ درجه به صورت وارونه نگه دارید و به آرامی آنرا تکان دهید . تا آسیب سخت افزاری به دستگاه وارد نشود. اگر از هارد دیسک مکانیکی برخوردارید بهتر است لپ تاپ خود را خاموش نمایید. تا از هر برخوردی به آن ممانعت کرده باشید. چنانچه مشکل کار نکردن کیبورد لپ تاپ رفع نشد میتوانید از هوا فشرده برای خارج کردن آشغال استفاده کنید.

راه اندازی مجدد لپ تاپ

درصورتیکه تمامی کلیدهای صفحه کلید کار نمیکنند علت قطعا نرم افزاری است. با راه اندازی مجدد لپ تاپ میتوانید این مشکل را رفع کنید. اگر همه چیز به خوبی کار میکند کافی است از طریق منوی استارت لپ تاپ را در حالت شات دان قرار دهید. در غیر این صورت دکمه پاور را برای ۵ ثانیه نگه دارید. تا لپ تاپ خاموش شود . و سپس دوباره شروع به کار نماید.

راه اندازی مجدد لپ تاپ

راه حل بعدی کار نکردن کیبورد لپ تاپ بازگردانی ویندوز است

چنانچه صفحه کلید پس از نصب هر برنامه جدید یا تغییر تنظیمات کار نکرد بهتر است ویندوز را به حالت قبل بازگردانید. برای انجام این کار به منوی استارت رفته سپس به کنترل پنل مراجعه کنید. سپس روی گزینهBack up your computer کلیک نمایید. پس از آن به سراغ گزینه System and Security بروید. در صفحه بعد روی Recover system settings or your computer کلیک کنید.

سپس روی Open System Restore کلیک کنید. در این قسمت منتظر بازگردانی یا همان Restore شدن ویندوز خود باشید. زمانی که لپ تاپ برای باری دیگر راه اندازی میشود مسئله اگر یک موضوع سیستمی بود قطعا باید رفع شود.

رفع از طریق درایور صفحه کلید راه حل دیگری برای شرایطی است که کیبورد لپ تاپ کار نمیکند

چنانچه درایور صفحه کلید را بروزرسانی نکردید این احتمال وجود دارد که صفحه کلید با مشکل کار نکردن رو به رو شود. ابتدا باید مطمئن شوید که آیا درایور صفحه کلید بدون مشکل است یا باید به سراغDevice manager بروید. به راحتی میتوانید به Device manager دسترسی پیدا کنید. این بخش را می توان از طریق جستجوگر ویندوز یا Run یافت. ابتدا به سراغ منوی استارت رفته و روی کنترل پنل کلیک کنید.

پس از کلیک کردن روی کنترل پنل برروی System and Security – Device manager و در نهایت System کلیک می کنیم. در Device manager درایورهای سخت افزاری لپ تاپ را پیدا کنید. سپس روی Keyboard کلیک کرده تا به قسمت صفحه کلید بروید . در صورت وجود مثلث زرد رنگ با علامت تعجب باید به وبسایت سازنده لپ تاپ رفته تا آخرین آپدیت درایور کیبورد را دانلود و نصب کنید. و اما آخرین راه حل کار نکردن کیبورد لپ تاپ سپردن آن به یک حرفه ای است!

دلیل کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر

دلایل مختلفی برای کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر وجود دارد که می توان آنها را به دو دسته کلی نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم کرد

دلایل نرم افزاری کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر

1. فعال بودن دکمه Num Lock یا Caps Lock :

 این دکمه ها می توانند عملکرد برخی از کلیدهای صفحه کلید را تغییر دهند. اگر صفحه کلید شما کار نمی کند، ابتدا مطمئن شوید که این دکمه ها خاموش هستند.

2. مشکل در درایورهای صفحه کلید :

درایورهای صفحه کلید نرم افزاری هستند که به سیستم عامل کمک می کنند تا با صفحه کلید ارتباط برقرار کند. اگر درایورهای صفحه کلید شما قدیمی یا خراب باشند، ممکن است صفحه کلید شما کار نکند. برای رفع این مشکل، می توانید درایورهای صفحه کلید خود را به روز کنید یا آنها را مجدداً نصب کنید.

3. مشکل در تنظیمات صفحه کلید :

برخی از تنظیمات صفحه کلید می توانند بر عملکرد آن تأثیر بگذارند. برای مثال، اگر تنظیمات زبان صفحه کلید شما اشتباه باشد، ممکن است برخی از کلیدها کار نکنند. برای رفع این مشکل، می توانید تنظیمات صفحه کلید خود را بررسی کنید.

4. مشکل در ویندوز :

 گاهی اوقات، مشکلاتی در ویندوز می تواند باعث کار نکردن صفحه کلید شود. برای رفع این مشکل، می توانید ویندوز خود را عیب یابی کنید یا آن را مجدداً نصب کنید.

این مطلب جذاب را از دست ندهید : آموزش فعال کردن حالت خدا در ویندوز

دلایل سخت افزاری کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر

1. قطعی کابل یا اتصال   USB:

 اگر از صفحه کلید سیمی استفاده می کنید، ممکن است کابل آن قطع شده باشد یا به درستی به سیستم عامل متصل نباشد. برای رفع این مشکل، کابل صفحه کلید را بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی به سیستم عامل متصل است.

2. خرابی کلیدهای صفحه کلید:

اگر صفحه کلید شما کار می کند، اما برخی از کلیدها کار نمی کنند، ممکن است این کلیدها خراب شده باشند. برای رفع این مشکل، باید کلیدهای خراب را تعویض کنید.

3. خرابی برد الکترونیکی صفحه کلید:

اگر صفحه کلید شما کار نمی کند و هیچ یک از راه حل های بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است برد الکترونیکی صفحه کلید خراب شده باشد. در این صورت، باید صفحه کلید خود را تعمیر یا تعویض کنید.

رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید :

  • اتصالات صفحه کلید را بررسی کنید.
  • درایورهای صفحه کلید خود را به روز کنید.
  • تنظیمات صفحه کلید خود را بررسی کنید.
  • ویندوز را عیب یابی کنید.

اگر با انجام این مراحل مشکل صفحه کلید شما حل نشد، ممکن است مشکل از دلایل سخت افزاری باشد. در این صورت، باید صفحه کلید خود را به یک تکنسین تعمیرات کامپیوتر بسپارید.

دلایل سخت افزاری کار نکردن صفحه کلید کامپیوتر

نمایندگی و واحد های تعمیرات 

نمایندگی، واحد های تعمیرات را مجزا ره اندازی کرده است. این مرکز در راستای رضایت کاربران با بکارگیری تجهیزات پیشرفته خدمات ریکاوری باکیفیتی را ارائه مینماید. کادرفنی نمایندگی مجاز پس از اتمام پروسه تعمیر به اعمال تنظیمات کلی و غبارروبی بخشهای داخلی دستگاه میپردازند.

به همین دلیل کاربر پس از دریافت محصول شاهد افزایش کارایی آن خواهد بود. گسترش روزافزون وسایل اکترونیکی و افزایش نیاز افراد برای تعمیر ما را بر آن داشت تیمی حرفه ای درزمینه تعمیرات تشکیل دهیم.

تعمیر و بازیابی لپ تاپ نیاز به حضور کارشناسان کامپیوتر و الکترونیک دارد. نمایندگی رسمی برای جذب کارشناسان توانمند تمامی تلاش خود را انجام داده است. چنانچه با کار نکردن کیبورد لپ تاپ مواجه شدید و نتوانستید انرا رفع نمایید به نمایندگی رسمی مراجعه کنید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩