اشتراک گذاری

نابودی لپ تاپ با عادات غلط

لپ تاپ به دلیل اشغال فضای کم و قابلیت جابجایی، امروزه به یکی از پر کاربرد ترین محصولات الکترونیکی تبدیل شده است. لپ تاپ ها محصولات ظریفی هستند که هر گونه عوامل محیطی مانند عادات غلط کاربران، می تواند آنها را دچار آسیب هایی کند. در این مطلب ما چند مورد از عادات مخرب و غلط کاربران را در هنگام استفاده از لپ تاپ مورد بررسی قرار می دهیم که عمر دستگاه را کاهش داده و مشکلاتی را در این محصول ایجاد می نمایند.

البته در صورت خرابی هرگونه مشکل در این محصول، می توانید روی تخصص و مهارت بالای متخصصن مجرب ما در واحد تعمیرات لپ تاپ نمایندگی دل حساب کنید. اما بهتر است با ترک برخی از عادت های رفتاری اشتباه و استفاده درست، از نابودی لپ تاپ جلوگیری کرده و عمر کاری آن را افزایش دهید. برای آشنایی با برخی از اقداماتی که به مرور زمان موجب کاهش کارایی لپ تاپ می شود، ادامه مطلب را دنبال کنید.

نابودی لپ تاپ با عادات غلط

تکان دادن لپ تاپ یکی از عوامل نابودی لپ تاپ

بدون شک یکی از دلایل خرید لپ تاپ، قابلیت جابجایی راحت این دستگاه است. باید این نکته را بدانید که تکان دادن سریع و بیش از حد این محصول، موجب ایجاد مشکل در هارد دیسک های مکانیکی و به تبع آن، نابودی لپ تاپ به مرور زمان خواهد شد.

اتصال دائمی لپ تاپ به شارژ

باتری لپ تاپ های جدید dell از نوع لیتیوم یونی بوده و بیشتر از حد خاصی شارژ نمی شوند. با این وجود، اتصال همیشگی این دستگاه به شارژ باعث می شود میکروکنترلری که جلوی شارژ بیش از اندازه باتری را می گیرد، آسیب ببیند و همچنین، باتری با افزایش حرارت مواجه گردد که باعث نابودی لپ تاپ می شود. لذا بهتر است که تنها در صورت خالی شدن باتری، لپ تاپ خود را شارژ کنید.

استفاده از لپ تاپ بدون کول پد

لپ تاپ ها از جهت راحتی در استفاده، قابل حمل بودن و نزدیک نگه داشتن به خود،نسبت به سیستم های دسکتاپ برتری دارند. اما بیش از اندازه نزدیک نگه داشتن به خود، شاید خیلی ایده مناسبی نباشد. پرزهای لباس، پتو و..ممکن است باعث مسدود شدن تهویه لپ تاپ و گرم شدن بیش از حد باتری شوند. افرادی که از کول پد استفاده نمی کنند، لپ تاپ خود را مستعد بروز همگی مشکلات ذکر شده نموده و به مروز زمان، شاهد نابودی لپ تاپ دل خود خواهند بود. بنابراین بهتر است که حتما از یک کول پد ناسب برای این محصول استفاده کنید.

حیوانات خانگی

اگر در منزل خود از یکی از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، بهتر است از نزدیک شدن آنها به لپ تاپ دل خود جلوگیری کنید. این کار باعث می شود که موی بدن حیوانات به داخل دستگاه راه پیدا کند و به مروز زمان، محفظه های هوا و فن آن را مسدود نماید. همچنین دمای بدن ایم حیوانات، حرارت لپ تاپ را افزایش داده و قطعات داخلی را در معرض خطر قرار می دهد.

کشیدن ناگهانی شارژر

یکی دیگر از عادات غلط و مخرب کاربران لپ تاپ که باعث نابودی لپ تاپ می شود، کشیدن ناگهانی این دستگاه از شارژ است. حتی در مواقعی که خیلی عجله دارید، باید شارژر را به آرامی از دستگاه جدا کرده و به این ترتیب، مانع خرابی سوکت شارژ و شارژر شوید.

استفاده نکردن از کاور

اگر جزء کاربرانی هستید که از کاور یا کیف مناسب برای جابجایی لپ تاپ خود استفاده نمی کنید، بهتر است هرچه سریع تر اقدام به خرید یک کیف برای این دستگاه نمایید. به ویژه اگر لپ تاپ را در کوله ای به همراه وسایل دیگر حمل می کنید، مکانیزم داخلی آن را به راحتی در معرض خطر قرار می دهد و بدنه را دچار خط و خش می نماید. برای جلوگیری از بروز چنین آسیب هایی بهتر است از یک کاور یا کیف استاندارد برای لپ تاپ dell خود استفاده کنید.

خود درمانی

یکی از مهم ترین مواردی که موجب نابودی لپ تاپ می شود، خود درمانی یا بهتر است بگوییم خود تعمیری است! اگرچه رفع مشکلات لپ تاپ در برخی از موارد راحت است و به سادگی می توان بخش های مختلف این دستگاه را تحت کنترل قرار داد، اما بهتر است که رفع مشکلات جدی تر را بر عهده متخصصین این حوزه بگذارید. تعمیر بخش های داخلی لپ تاپ نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد و کاربران عادی از عهده این کار بر نمی آیند. بروز کوچک ترین خطا در روند ترمیم لپ تاپ می تواند زمینه ساز بروز اختلالات جدی و جبران ناپذیر در این دستگاه شود. شایان ذکر است که مجرب ترین مهندسین آی تی در واحد تعمیرات دل ، تخصصی ترین خدمات و سرویس ها را برای ترمیم انواع لپ تاپ به شما عزیزان ارائه می دهند.

اخبار، مقالات، محصولات و سوالات متداول در سایر صفحات وبسایت قابل پیگیری است.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩