اشتراک گذاری

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

ساختار صفحه کلید لپ تاپ به طور کلی با کیبورد کامپیوتر های رو میزی تفاوت داره. کیبورد لپ تاپ مجزا نیست و به دستگاه متصله. به همین خاطر هم اگه گرد و خاک و آلودگی بگیره، تمیز کردنش کار خیلی راحتی نیست. یعنی شما برای تمیز کردن صفحه کلید لپ تاپ دل خودتون، باید اون رو باز کنین که خب این کار حساسیت های خاص خودشو داره. از طرفی باقی موندن گرد خاک و آلودگی ها توی کیبورد می تونه باعث نفوذ اونها به قسمت های دیگه ی لپ تاپ بشه و هزینه تعمیرات رو بیشتر کنه. خب چاره چیه؟ کارشناسای تعمیرات تخصصی لپ تاپ نمایندگی دل، راه حل هایی رو ارائه دادن که تمیز کردن کیبورد لپ تاپ رو برای شما راحت تر می کنه. با ما همراه باشین تا این روش ها رو با هم مرور کنیم.

تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

مراحل تمیز کردن کیبورد لپ تاپ dell

برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ به شکل صحیح و اصولی، باید مراحل زیر رو انجام بدین:

1- اول لپ تاپ رو خاموش کنین و شارژش کنین.

2- هر نوع کابل یا فلش رو از لپ تاپ تون جدا کنین.

3- برای اینکه راحت تر بتونین کار کنین، لب تاپتون رو به سمت جلو شیب بدین.

4- یه ضربه خیلی آروم به پشت لپ تاپ بزنین که اگه چیزی بین کلیدا گیر کرده بیرون بیاد. (لطفا جوری ضربه نزنین که لپ تاپ داغون بشه)

5- یه شئ باریک که تیز یا برنده نباشه را با یه پارچه مرطوب بپوشونین و اونو در امتداد لبه های کلید کیبورد بکشید. این کار باعث میشه همه گرد و خاک جذب پارچه مرطوب بشه و تمیز کردنش راحت تر باشه. تازه صفحه کلید لپ تاپ هم زیبا تر به نظر میرسه.

6- یه اسپری هوای فشرده از یه مرکز فروش لوازم جانبی لپ تاپ تهیه کنین.

7- همه سطح صفحه کلید رو اسپری کنین. (می تونین برای این کار از یه سشوار یا جاروبرقی هم استفاده کنین فقط حواستون باشه حرارت به کیبورد آسیب نرسونه)

8- اگه همچنان ذره هایی توی کیبورد لپ تاپ dell تون می بینین، باید دونهن دونه کلیدها رو در بیارین و زیرش رو تمیز کنین. خب این کار یکم دقت بیشتری می خواد و بهتره که بسپریدش به تعمیرکارای مجرب تا کیبورد دچار شکستگی یا مشکل دیگه ای نشه.

9- برای تمیز کردن کیبورد لپ تاپ در شرایطی که کلیدها پایه فلزی دارن، باید حتما از یه متخصص کمک بگیرین.

نکات مهم تمیز کردن کیبورد لپ تاپ

خب همونطور که گفتیم، تمیز کردن کیبورد لپ تاپ کار سختیه و نیاز به دقت و مهارت بالایی داره. اگه تو روند کار دچار اشتباه بشین، ممکنه بقیه قطعات و بخش های دستگاه هم آسیب ببینن و یا اینکه کیبورد به طور کلی از کار بیفته. یکی از نکاتی که رعایت کردنش میتونه روند انجام کار رو راحت تر کنه، اینه که از اشیاء نوک تیز برای این کار استفاده نکنین. این کار باعث میشه بخش های داخلی صفحه کلید خراش بردارن و آسیب ببینن. نکته دیگه اینه که برای بیرون آورن کلیدها، حتما از یه پیچ گوشتی کوچیک استفاده کنین. حتما از صفحه کلید عکس بگیرین که موقع جا زدن کلیدها اشتباه نکنین. استفاده از الکل بهتون کمک میکنه که کصبورد لپ تاپ دل رو ضد عفونی کنین و خیالتون از تمیز تر شدنش راحت بشه. فقط باید مراقب باشین که از الکل زیاد استفاده نکنین. غوطه ور شدن کیبورد توی الکل باعث میشه نوشته های روشون پاک بشه.

نمایندگی دل در تهران

نمایندگی دل در تهران رو می تونیم به عنوان معتبر ترین مرکز فروش و تعمیر محصولات این شرکت معرفی کنیم. این مرکز که تحت نظارت و حمایت مستقیم مرکز سخت افزار ایران اداره می شه، از تجهیزات و فناوری های روز دنیا استفاده میکنه و سرویس های با کیفیتی رو به کاربرهای عزیز ارائه میده. آل این وان، کامپیوتر، مانیتور، تبلت، پروژکتور و … dell تو این مرکز به فروش میرسه و به شکل تخصصی تعمیر میشه. واحد تعمیرات دل هم تو این نمایندگی راه اندازی شده و تخصصی ترین سطح خدمات تعمیراتی رو به شما ارائه میده. مدیریت این مرکز، ارزش ویژه ای برای اصول مشتری مداری قائله و اون رو هدف اصلی این مجموعه قرار داده. در همین راستا، پرسنل بخش های فروش و تعمیرات لپ تاپ در تهران با نهایت تعهد و حسن برخورد، سوالات شما رو جواب میدن و شما رو در جهت دریافت خدمات با کیفیت تر راهنمایی می کنن. برای آشنایی بخش ها و خدمات دیگه ی نمایندگی دل در تهران، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *