اشتراک گذاری

همه چیز درباره کالیبره کردن باتری لپ تاپ

کالیبره کردن باتری لپ تاپ یکی از اقدامات ضروری است که به افزایش عمر مفید این قطعه و دستگاه کمک بسیاری می کند. خالی شدن ناگهانی باتری و خاموشی آن از جمله مشکلاتی است که ریشه در خرابی باتری داشته و با کالیبره کردن به راحتی برطرف می گردد. باید بدانید که مشکلات باتری باعث می شوند دستگاه شارژ نشده و یا علی رغم فول شارژ بودن، خاموش شود.

کالیبره کرده باتری لپ تاپ بهترین روشی است که با انجام آن می توانید این قبیل مشکلات را برطرف کرده و از بروز دوباره آنها جلوگیری نمایید. کارشناسان تعمیر لپ تاپ نیز همواره توصیه می کنند که با انجام دادن مرتب این فرایند، از بروز مشکلاتی در باتری جلوگیری نمایید.

برای آشنایی با نکاتی در مورد کالیبره کردن باتری لپ تاپ و جزئیات آن، از شما دعوت می کنیم به ادامه مطلب توجه کنید. ضمن این که در صورت بروز هرگونه مشکل، می توانید راهنمایی های لازم را از نمایندگی مرکز سخت افزار ایران دریافت کنید.

همه چیز درباره کالیبره کردن باتری لپ تاپ

کالیبراسیون چیست؟

کالیبره کردن یا اصطلاحا کالیبراسیون اشاره به زمانی دارد که باتری لپ تاپ را فول شارژ نموده و سپس از تمام انرژی آن استفاده کنید در حالی که پس از صفر شدن باتری، مجددا آن را فول شارژ می کنید. با انجام این کار مشکلات مربوط به پیش بینی‌ها و تخمین‌های اشتباه سیستم عامل برطرف شده و اعداد و ارقام دقیق مربوط به توان شارژدهی باتری لپ‌ تاپ‌، به دقت نمایش داده خواهد شد.

این کار معمولا به صورت دستی قابل انجام است؛ با این وجود برخی از کمپانی ‌های تولید کننده‌ ی لپ ‌تاپ، ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می ‌دهند که با استفاده از آن‌ ها می‌توان باتری دستگاه را کالیبره کرد. حتی با استفاده از این ابزارها، از زمان دقیق آخرین کالیبراسیون نیز مطلع خواهید شد.

این مقاله را از قلم نیندازید: عمر باتری لپ تاپ چقدر است؟

مزایای کالیبره کردن باتری لپ تاپ

تکنسین های ما در واحد تعمیرات لپ تاپ بر این باورند که کالیبره کردن باتری لپ تاپ از فواید و مزایای متعددی برخوردار است. اگر از باتری لپ تاپ تان برای مدت طولانی استفاده نکنید، توان شارژدهی این قطعه به میزان بسیاری کاهش خواهد یافت. کالیبره کردن می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کرده و کارکرد باتری را در نهایت کیفیت نگه دارد.

همچنین شما با انجام این کار متوجه می شوید که آیا باتری سالم است یا نه. وقتی باتری را فول شارژ کرده و آن را صفر می کنید، مشکلات احتمالی این قطعه خود را نشان خواهد داد. در واقع کالیبراسیون به شما این امکان را می دهد که ضمن اطلاع از توان شارژ دهی باتری لپ تاپ تان، مشکلات آن را نیز تشخیص داده و به موقع آنها را برطرف نمایید.

پیک طلایی کالیبراسیون

به نظر شما بهترین زمان برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ چه زمانی است؟ کمپانی‌ های تولید کننده ‎‌ی باتری‌، به کاربران محصولات خود توصیه می ‌کنند که هر 2 یا 3 ماه یک بار باتری لپ ‌تاپ‌های خود را کالیبره نمایند. این پیک طلایی، بهترین زمان برای انجام فرایند کالیبراسیون به شمار می رود.

شما با انجام این کار دقت عملکرد باتری را افزایش داده و به سیستم عامل ویندوز این امکان را می دهید که بتواند به طور دقیق میزان توان شارژدهی باتری دستگاه را تخمین بزند. البته توجه داشته باشید که کالیبره کردن باطری لپ تاپ در بازه های زمانی خیلی کوتاه اصلا کار درستی نبوده و حتی می تواند این قطعه را با معایب جدی تری مواجه سازد. با این حال بهتر است که هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید.

مراحل کالیبره کردن باتری لپ تاپ 

برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • لپ تاپ را به شارژ زده و باتری را تا 100 درصد شارژ نمایید.
  • حدود یک الی دو ساعت به لپ تاپ استراحت داده و هیچ کاری با آن نکنید.
  • وارد بخش Power Management Settings شوید و تنظیمات باتری لپ تاپ خود را به وضعیتی منتقل کنید که به محض رسیدن توان شارژدهی باتری به مرز 5 درصد، دستگاه به صورت خودکار به حالت اسلیپ در آید.
  • در چهارمین مرحله کالیبره کردن باتری لپ تاپ و پس از انجام این تنظیمات، از لپ تاپ استفاده کنید تا زمانی که شارژ باتری به 5 درصد برسد.
  • وقتی لپ تاپ شما به وضعیت هایبرنیت یا اسلیپ رسید، آن را خاموش کرده و حدود دو ساعت از آن استفاده نکنید تا کاملا خنک شود.
  • مجددا لپ تاپ را فول شارژ کرده و با ورود به بخش Power Options، تنظیمات مد نظر خود را اعلام نمایید.
مراحل کالیبره کردن باتری لپ تاپ

تعمیرات لپ تاپ در تهران

در واحدهای تعمیرات در تهران ، ترمیم و رفع معایب محصولات این شرکت انجام می پذیرد. هر واحد به محصول خاصی اختصاص پیدا کرده است. در صورت بروز مشکل در هریک از تولیدات شرکت ، تعمیرکاران زبده ی این واحدها، پس از عیب یابی دقیق، از ابزارآلات نوین استفاده کرده و دستگاه را به بهترین شکل ممکن تعمیر می نمایند.

لازم به ذکر است که خدمات ارائه شده در واحدهای تعمیرات لب تاپ در تهران، با گارانتی معتبر این نمایندگی همراه می باشند. همچنین همکاران ما برای ارائه ی مشاوره های پس از تعمیر در خدمت شما هستند.

برای آب بندی باتری لپ تاپ چه باید کرد؟

آب بندی باتری لپ تاپ علاوه بر افزایش کارایی آن باعث می‌ شود قطعه دیرتر نیاز به تعویض داشته باشد. اگر بدون انجام عملیات آب بندی با نوت بوک خود کار کنید، پردازش ‌های سنگین فشار بسیار زیادی را به باتری وارد می‌ سازند. در چنین حالتی شاهد کاهش عمر مفید قطعه خواهید بود.

نحوه شارژ اولیه باتری پروسه‌ ای ساده است و پیچیدگی زیادی ندارد. در ادامه به شما خواهیم آموخت که برای کالیبره کردن باتری لپ تاپ به چه طریق عمل کنید.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : نابودی لپ تاپ با عادات غلط

برای آب بندی باتری لپ تاپ چه باید کرد؟

اهمیت آب بندی باتری لپ ‌تاپ

کاربران لپ تاپ را به این دلیل خریداری می‌ کنند که بتوانند بدون وابستگی به برق آن را به نقاط مختلف حمل نمایند. حال اگر باتری دستگاه عملکرد مناسبی نداشته باشد، به ناچار برای کار کردن با رایانه دائماً باید آداپتور شارژر را به پریز برق اتصال دهید. آب بندی باتری لپ تاپ به معنای شارژ اولیه آن است. این عملیات کمک می ‌کند تا قطعه عملکرد بهتری داشته باشد و در عین حال سلامت آن تضمین شود.

در سالیان گذشته به دلیل وجود نیکل کادمیوم در باتری های تلفن‌ های هوشمند این دستگاه ها پس از خرید نیاز به آب بندی داشتند. البته امروزه فناوری ساخت باتری موبایل تغییر کرده و کاربران بدون شارژ اولیه از این تجهیزات استفاده می ‌کنند. اما این مسئله همچنان برای باتری ‌های نوت بوک پابرجا است. به نحوی که بی‌ توجهی به آب بندی باعث افت عملکرد باتری لپ تاپ خواهد شد.

نحوه آب بندی کردن باتری لپ تاپ

توصیه می‌ شود پیش از کالیبره کردن باتری نوت بوک هرگز با آن کار نکنید. چون این کار فشار زیادی را به قطعه اعمال کرده و در نهایت موجب به هم خوردن کالیبراسیون آن می ‌شود. به طور کلی جهت آب بندی باتری لپ تاپ می ‌توانید مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

میخوای بدونی علت صدا دادن لپ تاپ چیست ؟ پس مقالشو بخون !

گام اول: نصب باتری

قبل از هر اقدامی لازم است باتری را در جایگاه مخصوص آن قرار دهید. این جایگاه معمولاً در قسمت زیرین لپ تاپ وجود دارد. البته طراحی برخی از مدل ‌های نوت بوک به این صورت انجام می گیرد که قطعه در حالت پیش فرض درون دستگاه نصب شده است.

اگر قصد دارید باتری قدیمی کامپیوتر خود را تعویض نمایید، باید ابتدا باتری قدیمی را خارج کنید. سپس قطعه جدید را درون جایگاه مخصوص قرار دهید.

گام دوم: شارژ اولیه باتری لپ تاپ

اکنون شارژر را به پریز برق وصل کنید و اجازه دهید تا باتری 100 درصد شارژ شود. بعضی اوقات حالتی پیش می ‌آید که تنها پس از سپری شدن چند دقیقه میزان شارژ به 100 می ‌رسد. در چنین شرایطی سیستم را خاموش کنید و باتری آن را بیرون بیاورید. سپس دو مرتبه باتری را در جایگاه مخصوص دهید و آداپتور شارژر را به برق بزنید. بنا به توصیه متخصصین مرکز تعمیر لپ ‌تاپ در تهران پیش از رسیدن میزان شارژ به 100 به هیچ وجه از رایانه استفاده نکنید.

شارژ اولیه باتری لپ تاپ

گام سوم: تخلیه باتری

در مرحله بعدی از آب بندی باتری لپ تاپ باید دستگاه را آن قدر روشن نگه دارید تا تمام شارژ کاملاً تخلیه شود. منتظر بمانید تا همه نیروی باتری مصرف شده و در نهایت سیستم خاموش شود.

گام چهارم: شارژ مجدد

در گام آخر آداپتور شارژر نوت بوک را مجدداً به پریز برق وصل کنید تا باتری 100 درصد شارژ شود. بهتر است عملیات شارژ 100 درصدی را دو مرتبه دیگر نیز تکرار نمایید. یعنی هر بار از دستگاه استفاده کنید تا شارژ آن تخلیه شود، سپس مجددا آداپتور را به برق بزنید. خب با طی کردن مراحل فوق کالیبره کردن باتری لپ تاپ به اتمام می رسد و می توانید با خیالی آسوده با سیستم کار کنید.  

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩