اشتراک گذاری

چرا صفحه ی لپ تاپ شطرنجی می شود؟

تا حالا براتون پیش اومده که در حین کار با لپ تاپ، ناگهان صفحه نمایش اون دچار مشکل بشه؟ شطرنجی شدن لپ تاپ ، یکی از ایرادهایی هست که خیلی از کاربرای این محصول باهاش مواجه میشن و دنبال برطرف کردنش هستن. به نظر شمل علت این مساله چیه؟ خب طبیعتا وقتی صفحه نمایش از حالت طبیعی خارج میشه، شما نمیتونین با لپ تاپ تون کار کنین. این مشکل میتونه نگران کننده هم باشه؛ چون ممکنه پای کارت گرافیک یا بخش های داخلی نمایشگر در میون باشه.

کارشناس های تعمیر لپ تاپ دل در نمایندگی دل، به کاربرا توصیه میکنن که در صورت مشاهده ی چنین حالتی، هرچه سریع تر اقدام به تعمیر لپ تاپ در یک محل مورد اعتماد کنن؛ چون تداوم مشکل، میتونه منشأ مشکلات دیگه در دستگاه بشه. در ادامه ی مطلب امروز، شما عزیزان رو با دلایل اصلی شطرنجی شدن لپ تاپ و روش های رفع این مشکل آشنا می کنیم؛ همراهمون باشین.

شطرنجی شدن لپ تاپ

دلایل شطرنجی شدن لپ تاپ

خب همونطور که اشاره کردیم، عوامل متعددی در شطرنجی شدن لپ تاپ dell دخالت دارن. اما مهم ترین و اصلی ترین این عوامل، مربوط به کارت گرافیک هست. در صورتی که با لپ تاپ خودتون خیلی کار کنین (که معمولا همینطوه) به خصوص بازی های سنگین، چیپ GPU کارت گرافیک دستگاه داغ میشه. در این حالت، هدسینک لپ تاپ توانایی خنک کردن این قطعه رو نداره و در نتیجه، کارت گرافیک، تصویر رو به صورت شطرنجی به شما ارائه میده.

برای پیشگیری از این اتفاق، توصیه می کنیم تا حد امکان بیش از حد از لپ تاپ تون کار نکشین و زمانی رو برای استراحت اون اختصاص بدین. البته آپدیت نبودن کارت گرافیک هم میتونه در ایجاد این مشکل تاثیرگذار باشه. برای رفع این مساله، کافیه کارت گرافیک سیستم رو آپدیت کنین. البته توصیه می کنیم برای رفع مشکل به صورت تخصصی و اطمینان از تعمیر درست لپ تاپ، بررسی و ترمیم اونو به تکنسین های مجرب و متخصص نمایندگی تعمیرات دل در مرکز سخت افزار ایران محول کنین.

رفع مشکل شطرنجی شدن صفحه لپ تاپ

برای ترمیم مشکل شطرنجی شدن لپ تاپ دل ، قبل از هرکاری باید هدسینک دستگاه رو جدا کنین. توجه داشته باشین که این کار باید با نهایت دقت انجام بشه. بعد از این کار، چیپ GPU رو میبنین. این چیپ معمولا آغشته به روغن هست اما احتمالا در اثر کار زیاد، روغن اون خشک شده؛ اونو تمیز کنین تا گرد و غبار روی اون برطرف بشه. برای پاکسازی گرد و خاک چیپ و اطراف اون، میتونین از اسپری خشک یا تینر استفاده کنین.

با توجه به خشک بودن چیپ گرافیک، برای رفع مشکل شطرنجی شدن تصویر لپ تاپ ، لازمه که مقداری روغن سیلیکون روی اون بمالین. بعد از انجام دادن این کار، هدسینک رو محکم در جای خودش قرار بدین. حالا لپ تاپ دل رو امتحان کنین. اگه مشکل تصویر حل نشده بود، احتمالا چیپ گرافیک دچار مشکل جدی شده و نیاز به تعمیرات تخصصی داره. توضیحات کامل این چیپ رو میتونین در بخش چیپ گرافیک لپ تاپ دل مشاهده کنید. مهندس های ما در نمایندگی مجاز dell مرکز سخت افزار ایران، برای انجام تعمیرات تخصصی این قطعه در خدمت کاربران گرامی هستن.

آپدیت کارت گرافیک

تو بخش های قبلی هم گفتیم که یکی از کاربردی ترین روش ها برای رفع مشکل شطرنجی شدن لپ تاپ ، آپدیت کردن کارت گرافیک این دستگاه هست. برای انجام این کار، باید اول مشخصات کارت گرافیک مورد استفاده در لپ تاپ تون رو بدونین. دکمه ی استارت ویندوز رو بزنین؛ بعد عبارت Dxdiag رو تایپ کنین و اینتر رو بزنین. 

تایپ عبارت Dxdiag

صفحه ای برای شما باز میشه که کلیه ی اطلاعات مربوط به سیستم رو برای شما به نمایش در میاره. برای دسترسی به اطلاعات کارت گرافیک، باید وارد تب دوم بشین. این تب، تحت عنوان Display مشخص شده.

تب Display

در این قسمت، مشخصات دقیق کارت گرافیک لپ تاپ dell نمایش داده میشه. بعد از این که مشخصات رو دیدین، روی گزینه ی Device Manager کلیک راست کنین. از بین گزینه های موجود، Update Driver Software رو انتخاب کنین. در صورت وصل بودن لپ تاپ به اینترنت، آپدیت کارت گرافیک انجام میشه. البته برای این کار، شما میتونی از نرم افزارهای همراه سیستم که ورژن درایور رو به شکل اتوماتیک چک میکنن هم استفاده کنین. البته سازنده های کارت گرافیک هم امکان آپدیت مدل های مختلف رو در وب سایت های رسمی شون فراهم کردن. در صورت بروز مشکل در مراحل کار، میتونین از راهنمایی های کارشناسان آی تی در نمایندگی مجاز تعمیرات لپ تاپ dell بهره مند بشین. بعد از آپدیت کارت گرافیک، شاهد رفع مشکل شطرنجی شدن لپ تاپ خواهید بود.

نمایندگی رسمی دل

نمایندگی دل در ایران ، شامل بخش های فروش و تعمیر کلیه ی محصولات این کمپانی هست. حضور کارشناسان دارای تخصص و مجرب در این مرکز، باعث ارائه ی خدماتی با سطح کیفی بالا به کاربران شده. در این نمایندگی، بخش های فروش، تعمیرات و خدمات پس از فروش راه اندازی شدن که باعث شدن کاربرا بتونن همه ی این خدمات رو به صورت یکجا دریافت کنن.

در بخش فروش، تولیدات شرکت dell از جمله انواع گوشی و تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و تجهیزات جانبی به صورت اورجینال به مشتری های عزیز عرضه میشه. همچنین در بخش تعمیرات دل، تخصصی ترین سرویس های تعمیری به صاحبان این محصولات ارائه میشه. پرسنل نمایندگی رسمی دل، تلاششون رو می کنن که با خدمات رسانی به موقع و با کیفیت، رضایت شما عزیزان رو جلب کنن.

3.5/5(13 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩