اشتراک گذاری

نحوه ی کار و تشخیص ایرادات کارتریج پرینتر لیزری کانن

در این مقاله قصد داریم تا با قسمت های مختلف کارتریج پرینتر لیزری آشنا شویم و درصدد رفع ایرادات احتمالی برآییم. با ما همراه باشید.

نحوه ی کار و تشخیص ایرادات کارتریج پرینتر لیزری کا

مراحل انجام پرینت در پرینتر لیزری کانن

باردار نمودن قطعه ای با نام drum (درام)

درام قطعه ای استوانه ای و دوار است که به وسیله ی یک ماده ی رسانای نوری سراسر آن پوشش داده شده است. این قطعه با ولتاژ برق شارژ و با نور دشارژ می شود. این قطعه در ابتدا با سیلینیوم ساخته میشد ولی به خاطر سمی بودن این ماده اکنون درام از مواد آلی درست می شود.

نکات مهم نگهداری و تعمیر درام

در مواردی که نیاز به شارژ کارتریج است توجه داشته باشید که درام بدون ضربه و فشار از دستگاه خارج و جایگذاری شود.

در صورت ضربه دیدن این قطعه و خرابی آن به قسمت تعمیر درام پرینتر مراجعه نمایید.

 هیچ‌گونه خط و خش نباید بر روی درام ایجاد شود زیرا این قطعه، کلاً به ضربه و نور بسیار حساس است. خرابی درام باعث کم‌ر‌نگ شدن پرینت می شود.

معمولاً در پرینتر لیزری کانن تک‌ رنگ و تک‌ کاره، با هر سه بار شارژ شدن کارتریج، درام را تعویض می‌ کنند.

انتقال متن به درام به وسیله ی نور لیزر

در این مرحله قسمتهایی که در درام توسط نور لیزر روشن شده است، رسانا می شوند و بار مثبت خود را از دست می دهند ولی مابقی قسمت ها که نور لیزر را دریافت نکرده اند در حالت قبل خود باقی می مانند.

این وضعیت یک تصویر غیر قابل مشاهده که از نوعی توزیع بار مثبت بر روی درام درست شده است، به وجود می آورد. تنظیم نوردهی در حین عملیات چاپ به عهده ی کامپیوتر می باشد.

شاید برایتان مفید باشد: تعمیر پرینتر در محل

کاربرد Toner (تونر)

تونر پودری خاص با فشردگی و غلظت زیاد است که از ترکیب مواد پودر کربن، پلیمرهای خاص ، پلی‌استر، رزین و اکسیدآهن تشکیل شده است.

 

در ادامه ی مراحل چاپ تونر بر سطح درام پخش می شود. تونر بار الکتریکی ساکن ولی مخالف بار درام را دارد. این پودر به نقاطی می چسبد که دارای بار مثبت هستند و بدین صورت تصویر مورد نظر ساخته می شود.

هر قدر کیفیت تونر مورد استفاده بهتر باشد بهتر به درام می چسبد و کیفیت چاپ بالا می رود.

نگهداری کارتریج تونر: کارتریج تونر را قبل از استفاده از بسته بندی خارج نکنید و اگر از بسته بندی خارج شده ولی مورد استفاده قرار نگرفته است، شکافی که بالای کارتریج است را با یک پوشش بپوشانید.

کارتریج تونر را در جای تاریک، زیر دمای 40 درجه سانتیگراد و بین رطوبت 20 تا 80 درصد نگهداری کنید.

توجه داشته باشید که کارتریج تونر نباید به مدت طولانی در خودرو نگهداری شود و از تابش مستقیم آفتاب و یا قرار گرفتن آن در معرض هوای شرجی و گرد و غبار جلوگیری کنید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩