اشتراک گذاری

تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر

پیش از پرداختن به انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر ، بهتر است نگاهی مختصر به ساختار بایوس و نقش این قطعه در عملکرد لپ تاپ داشته باشیم. بایوس (BIOS) از نظر لفظی مخفف کلمات basic input/output system است. این میان‌افزار بر عملکرد تمامی عناصر موجود در مادربرد نظارت دارد و فرآیند بوت BOTING را انجام می‌دهد.

مکانی که شما می‌توانید بایوس را پیدا کنید، بر روی مادربرد است. بایوس در واقع یک تراشه الکترونیکی است که بر روی مادربرد قرار می گیرد و توسط یک نرم افزار جمع‌وجور مدیریت می‌شود. بایوس‌های امروزی از نوع UEFI هستند که بسیاری از محدودیت های گذشته را از سر راه برداشته و با محیطی گرافیکی و قابل استفاده با موس، بسیار ساده‌تر از قبل در اختیار کاربر هستند.

شما کاربران گرامی در صورت نیاز به انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر می توانید مطالب درج شده در بخش‌های آتی را مطالعه نمایید. تخصصی ترین سرویس های مرتبط با این بخش از لپ تاپ با حضور در مرکز تعمیرات لپ تاپ نیز قابل دریافت است.

تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر

مقدمات انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر

بایوس در واقع همان برنامه‌ای است که بصورت یکپارچه در مادربرد سیستم تعبیه و Setup شده است. با کمک بایوس می‌توان به تنظیمات پیشرفته‌ای در سخت افزار دست یافت و مثلا سخت افزار دستگاه را مانند یک هارد دیسک تنظیم و پیکربندی کرد. به علاوه از طریق بایوس می توان اولویت بوت یا Boot order را تعیین کرد.

جالب است بدانید، صدای بوقی که هنگام روشن کردن سیستم از کیس یا لپ تاپ شما شنیده میشود در واقع صدای بایوس است. این صدا گاهی هنگام هنگ کردن لپ تاپ نیز شنیده می شود. تعداد این بوق ها مفهوم مشخصی دارد و نشان می دهد که مشکل از کدام قسمت سیستم ناشی می شود. در بخش مفهوم بوق های بایوس با معنی هر یک از این بوق ها آشنا شده و به راحتی مشکل لپ تاپ را عیب یابی کنید.

در هر حال برای انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر و سایر سرویس های مرتبط با این کار، نخستین گام ورود به بایوس است. همانگونه که می دانید ورود به بایوس در لپ تاپ های گوناگون، به انحاء مختلف انجام می‌شود. در ارتباط با لپ تاپ ایسر، ورود به بایوس از طریق فشردن کلیدهای F2 و یا Delete امکان‌پذیر می‌گردد. در رایانه‌های قدیمی‌ ایسر نیز ورود به بایوس معمولا از طریق یکی از کلیدهای F1 و Ctrl+Alt+Esc انجام می شود.

شیوه انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر

جهت انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر، دستگاه خود را روشن کنید و منتظر بمانید تا آیکون Acer بر روی صفحه نمایش مشاهده شود. این فرآیند ممکن است چیزی حدود ۳۰ ثانیه طول بکشد. سپس کلید مورد نیاز برای وارد شدن به محیط بایوس را فشار دهید. 

هنگامی که لپ‌تاپ ایسر در حال روشن شدن است، می‌توانیم با فشار دادن کلیدی خاص به تنظیمات بایوس وارد شویم. معمولاً دکمه‌ای که سازنده لپ‌تاپ برای این کار در نظر گرفته است در صفحه راه‌اندازی اولیه قابل مشاهده است. به این منظور کافی‌ ست بسته به مدل لپ تاپ یکی از دکمه‌های Del ،F2 ،F10 یا F12 را فشار دهید. البته این کلیدها در مدل های مختلف Acer متفاوت باست ولی عمدتاً کلیدهای انجام این کار Del یا F2 هستند. در ادامه لازم است دستورالعمل هایی که در صفحه نمایش خود برای انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر مشاهده می کنید را دنبال کنید.

انجام تنظیمات بایوس در لپ تاپ های گوناگون ایسر به روش‌های متعددی انجام می شود از همین رو نمی توان آموزش خاصی را برای این کار انجام داد. (جهت مشاهده شیوه انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر می توانید به سایت شرکت سازنده یعنی ایسر بروید و با توجه به نوع و مدل دستگاه‌تان، آموزش‌های لازم را دریافت نمایید). تنظیمات بایوس کلاً شامل چند منو است که چندان هم پیچیده نیست و به اندک دقتی قابل انجام است.

نکته:

توجه داشته باشید که گاه تغییر تنظیمات BIOS می تواند بر عملکرد کلی سیستم تاثیر منفی یا سوء داشته باشد و سیستم را ناپایدار و یا حتی غیر قابل استفاده کند. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد ممکن است نیاز باشد که تنظیمات Bios در لپ تاپ Acre ریست یا Reset Factory یا factory default settings کنید.

اینو بخون حتما به کارت میاد : مفهوم بوق های بایوس کامپیوتر

تعمیرات لپ تاپ ایسر

تعمیر لپ تاپ ایسر با توجه به حضور نسبتاً گستردۀ این محصول در بازارهای داخلی کشور، ادعای بسیاری از مراکز موجود در سطح کشور است، لیکن آنچه که شما کاربران گرامی -پیش از تحویل لپ‌تاپ خویش به هریک از این مراکز- می‌بایست به آن توجه داشته باشید، کسب اطمینان از مجاز و استاندارد بودنِ مرکز ارائه‌دهنده خدمات تعمیر لپ تاپ ایسر است.

هوشمندی کاربر در حین مراجعه به یک مرکز و توجه به پارامترهای مذکور، سبب می‌گردد تا از وقوع پیشامدهای ناگوار –نظیر خرابی کامل دستگاه به سبب تعمیر در یک مرکز غیرمجاز- پیشگیری گردد. مرکز تعمیرات لپ تاپ ایسر یکی از تخصصی ترین مراکز ارائه دهنده خدمات مرتبط با این دستگاه -از جمله خدمات مرتبط با انجام تنظیمات بایوس لپ تاپ ایسر- است که سرویس های خود را با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات این حوزه و توسط تیمی از خبره‌ترین کارشناسان تعمیر انجام می‌دهد.

تعمیرات ایسر

مشکل وارد نشدن لپ تاپ ایسر به تنظیمات بایوس

اگر لپ تاپ شما نمی تواند وارد تنظیمات BIOS شود، ممکن است چند مشکل وجود داشته باشد مانند:

  • شما دکمه های اشتباهی را فشار می دهید به عنوان مثال F2 به جای F10، F10، یا DEL
  • باتری CMOS مادربرد شما خراب شده است
  • خرابی رم یا سایر سخت افزارهایی که از بوت شدن آن در بایوس جلوگیری می کنند
  • صفحه کلید کیبورد خراب است و کلید BIOS کار نمی کند
  • خرابی مادربرد لپ تاپ ایسر
  • و غیره

بنابراین، جهت رفع مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید:

  • لپ تاپ خود را خاموش کرده و از پریز برق جدا کنید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس سیستم را روشن کنید.
  • از تنظیمات سفت‌افزار UEFI استفاده کنید
  • برای بازنشانی CMOS، باتری بایوس را بردارید
  • عیب یابی RAM Sticks
  • کانکتور برق معیوب را تعمیر کنید

تعمیرات ایسر

مرکز تعمیرات ایسر با بهره مندی از سال‌ها تجربه در امر تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری گوشی‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و دیگر محصولات ایسر را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد.

تعمیرات و سرویس ایسر در این مرکز محدود به محصول خاصی نیست و تمامی دستگاه‌های ایسر اعم از موبایل، تبلت، لپ‌ تاپ و … را شامل می‌گردد.  واحدهای تعمیرات ایسر در بخش زیر معرفی می گردد.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر در ایران در تلاش است تا با به کارگیری تمام توان و امکانات خویش خدمات مورد نیاز را متناسب با سلایق و خواست کاربران به آنها ارائه دهد. نمایندگی ایسر در ایران تجهیزات خویش را همگام با پیشروی های کمپانی ایسر در ارائه محصولاتی با تکنولوژی‌های نوین و طراحی‌های منحصربه‌فرد، توسعه بخشیده و در تکاپو است تا با حرکت رو به جلو و گسترش امکانات خویش، رضایت بیش از پیش کاربران را کسب نماید.

3/5(3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩