اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک مادربرد

تعمیر کارت گرافیک مادربرد در حوزه تعمیرات سخت افزاری مرکز تعمیرات کامپیوتر دل است که با دانش روز و با استفاده از تجهیزات برتر انجام می شود. کارت گرافیک یا همان جی پی یو (GPU) یکی از قسمت های اصلی سیستم است که با محاسبات بسیار زیاد و دقیق برای رندرینگ یا آماده سازی تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از آن است که می‌توانید تصویری را بر روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید.

به همین دلیل است که تعمیر کارت گرافیک مادربرد از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر یک تعمیرکار بخواهد برای اجرای تعمیر کارت گرافیک مادربرد بهترین نتیجه را بگیرد، لازم است دانش خود را درباره قطعات تشکیل دهنده این قطعه بیشتر کند.

تعمیر کارت گرافیک مادربرد

چگونه تعمیر کارت گرافیک مادربرد را اجرا کنیم؟

تعمیر کارت گرافیک مادربرد کار چندان سختی نیست، زیرا اکثر ایراد های مربوط به آن شناخته شده است که به راحتی می توان عیب را پیدا و رفع کرد. البته این کار را باید افراد حرفه ای و تعمیرکاران مجرب انجام دهند. در این قسمت لیستی از رایج ترین ایراداتی که منشأ کارت گرافیک مادربرد را دارند در اختیار شما قرار می دهیم تا بدانید چه وقت برای تعمیر کارت گرافیک مادربرد باید وارد عمل شوید.

  • در هنگام بازی سیستم هنگ می کند یا ریستارت می شود
  • ویندوز نصب نمی شود
  • لود ویندوز بیش از حد معمول طول می کشد
  • مادربرد اصلا روشن نمی شود
  • ارور صفحه مرگ مادربرد کامپیوتر دل
  • بررسی مشکل فن در واحد تعمیر کارت گرافیک مادربرد
  • مادربرد بوق سلامت می زند و کد ۲۵ یا ۲۴ یا ۲۶ یا ۲A را مشاهده می کنیم، اما روی مانیتور تصویر نداریم
  • مادربرد بوت نمی شود و در زمان تست کارت گرافیک ری استارت می شود
  • مادربرد بوت می شود، اما یک بوق ممتد و دو بوق کوتاه می زند که به معنای شناخته نشدن کارت گرافیک است
  • مادربرد بوت می شود، تک بوق می زند، ولی بر روی مانیتور تصویر بهم ریخته یا شطرنجی است
  • درایور کارت گرافیک نصب نمی شود

به کمک مقاله دلیل هنگ کردن لپ تاپ چیست؟ لپ تاپتو از هنگ کردن خارج کن!

بررسی مشکل خط انداختن در تعمیر کارت گرافیک مادربرد

یکی از مشکلاتی که برای خیلی از کارت های گرافیک پیش می آید، خط انداختن کارت گرافیک در زمان کار کردن است.

علت بروز این مشکل در غالب موارد ناشی از لحیم سرد چیپ کارت گرافیک است. برای تعمیر کارت گرافیک مادربرد و رفع مشکل خط انداختن، لازم است هیت سینک و فن را از روی چیپ بردارید و مقدار کمی خمیر فلکس روی بخش بالایی چیپ- دقیقا بین چیپ و برد کارت گرافیک- قرار دهید، دمای هیتر را روی ۳۵۰ درجه قرار داده و فشار هوا را هم ببندید و تا ۵ دقیقه به چیپ حرارت دهید، به شکلی که خمیر فلکس از زیر چیپ رد شده و از قسمت پایین چیپ خارج شود.

بعد از حرارت دادن، تا خنک شدن کامل کارت گرافیک صبر کنید. به این شکل احتمالا مشکل حل خواهد شد. دقت کنید که تمام چیپ را به صورت یک دست حرارت دهید و به هیچ عنوان بعد از حرارت دادن به چیپ حداقل تا نیم ساعت آن را روشن نکنید. در هر صورت توصیه می کنیم برای تعمیر کارت گرافیک مادربرد حتما به یک مرکز مجاز و استاندارد مراجعه کنید تا خدماتی با کیفیت دریافت کنید.

بررسی مشکل روشن نشدن کامپیوتر در تعمیر کارت گرافیک مادربرد

گاهی ممکن است با نصب کارت گرافیک، کامپیوتر روشن نشود، یعنی فن یک لحظه می چرخد و می ایستد؛ به طور کلی هرگاه در بخشی از قطعات سخت افزاری اتصالی به وجود آید، پاور، برق مادربرد را قطع خواهد کرد، بنابراین اگر با وصل کردن کارت گرافیک برروی مادربرد، کامپیوتر نمی تواند روشن شود و با برداشتنش کامپیوتر روشن می شود، ممکن است یک اتصالی در کارت گرافیک وجود داشته باشد.

برای تعمیر کارت گرافیک مادربرد در این بخش، بورد را به دقت چک کنید و در صورت وجود اتصالی و زخمی شدن بورد آن را برطرف کنید؛ در غیر این صورت، به احتمال زیاد مشکل از ماسفت های گرافیک است. با سوختن هر کدام از این ماسفت ها یک اتصالی در کارت گرافیک ایجاد می شود و با تعویض آن مشکلتان برطرف خواهد شد. برای تعویض و تعمیر کارت گرافیک مادربرد لازم است از یک مرکز معتبر کمک بگیرید تا تبعات بد و جبران ناپذیری دامن شما را نگیرد.

تعمیرات کامپیوتر دل

 کامپیوتر در دنیای امروز جایگاه مهم و اساسی دارد. خرابی و اختلال در این دستگاه می تواند پیامد های گوناگونی داشته باشد. وقتی کامپیوتر دل خراب می شود یا نیاز به سرویس و به روز رسانی دارد، کاربر به دنبال مرکزی معتبر می گردد تا بتواند خدمات تعمیراتی با کیفیتی دریافت کند و دستگاه خود را دوباره سالم و سلامت ملاقات کند.

در واحد تعمیر کامپیوتر دل همه امکانات برای ارائه خدمات و سرویس های نرم افزاری و سخت افزاری مهیا است تا دیگر هیچ نگرانی برای کاربر باقی نماند و بتواند با خیال آسوده به مرکز اعتماد کند.

واحد های تعمیراتی دل

واحد های تعمیرات دل خدمات گسترده ای به کاربران ارائه می دهد. این واحد ها هر کدام در بخش های مجزا و تفکیک شده فعالیت می کنند. تجهیزات به روز و مدرن است. تعمیرکاران با همه اجزا و قطعات انواع محصولات دل آشنایی دارند. خدمات منحصر و بی رقیب است. تعمیرکاران و کارشناسان همگی مجرب و متعهد هستند.

آرشیوی از قطعات جانبی اصل و اورجینال در اختیار است. همه اینها مشخصات و ویژگی های بارزی است که در واحد های تعمیراتی دل وجود دارد و کاربر را مطمئن می کند که خدمات تعمیراتی اصل و اورجینال و تضمین شده دریافت خواهد کرد.

نمایندگی دل

نمایندگی دل در خدمت کاربران است تا هر یک از محصولاتی را که نیاز دارند، با بهترین کیفیت و به صورت مستقیم و بی واسطه تهیه کنند. این نمایندگی در دو حوزه پرمتقاضی فروش و خدمات پس از فروش به صورت اختصاصی فعالیت می کند و تسهیلات و امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می دهد.

در نمایندگی دل می توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و حرفه ای درباره محصول مورد نظرتان، با دانش و آگاهی گام بردارید و در نهایت انتخابی بهینه و درست داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر با این نمایندگی رسمی و مجاز ارتباط بگیرید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩