اشتراک گذاری

ترفند تشخیص کارتریج اصل از طرح

ترفند تشخیص کارتریج اصل از طرح یعنی اطلاع از نشونه هایی که به شما کمک میکنه با استفاده از اونا یه کارتریج اصل رو از یه کارتریج تقلبی تمیز بدین. کارتریج یکی از مواد مصرفی تمام دستگاه های کپی از جمله دستگاه کپی توشیباست که بعد از یه مدت مشخصی باید شارژ یا تعویض بشه. 

شارژ کردن کارتریج برای همیشه امکان پذیر نیست و بالاخره روزی میرسه که باید کارتریج رو تعویض کرد. این تعویض باید با یه نمونه مناسب انجام بشه. حالا سوال اینه که از کجا تشخیص بدیم که کارتریجی رو که میخوایم تهیه کنیم اصله یا طرحه.

اینجاست که ترفند تشخیص کارتریج اصل از طرح به کمک شما میاد و کمک میکنه که درست تشخیص بدین. نمونه سوالات مهمی که درباره کارتریج اصل و طرح پرسیده میشه اینه که مثلا آیا کارتریج اصل صرفا به دلیل اورجینال بودن بهتره ؟ این تفاوت قیمت بالا بین کارتریج طرح و اصل برای چیه؟ آیا گرون قیمت‌تر بودن کارتریج اصل به معنی باکیفیت‌تر بودن اونه؟ و به طور کلی تفاوت کارتریج طرح و اصل در چیه؟

 از این رو داشتن اطلاعاتی در مورد اون خالی از لطف نیست. کارشناسان واحد تعمیرات دستگاه کپی توشیبا در نمایندگی توشیبا در تهران در این مطلب ، نکات مربوط به ترفند تشخیص کارتریج اصل را به شما مخاطبین عزیز عنوان کرده اند .

ترفند تشخیص کارتریج اصل از طرح

ترفند تشخیص کارتریج اصل از طرح رو یاد بگیرین

بهتره که بدونین کارتریج اصل رو شرکت ‌های صاحب برند می سازن؛ از همین جهت هم کیفیت و ظرفیت چاپ بالایی دارن. این نوع کارتریج‌ ها حداکثر کیفیت و ظرفیت چاپ رو دارن و البته گرون هم هستن. در مقابل کارتریج های طرح رو صاحبان اصلی برند نمیسازن، به همین دلیل هم توی کیفیت اونا همیشه یه شکی وجود داره تا جایی که خیلی از کارشناسا خرید یه کارتریج اصل گرون قیمت رو به جای خریدن یه کارتریج طرح ارزون قیمت‌تر توصیه می‌کنن.

تا حدی هم حق با اوناست چون که خیلی از کارتریج های طرح دوباره توسط مراکز غیرمجاز پر (Refill)  شده و خیلی راحت میتونن به دستگاه شما آسیب برسونن. پس میشه گفت که یکی از ترفند تشخیص کارتریج اصل از طرح اینه که کیفیت چاپ شما افت شدیدی میکنه.

این مطلب مفید رو از دست نده : زمان مناسب شارژ کارتریج پرینتر

تا جایی که کارتریج ‌های طرح در مقایسه با کارتریج های اورجینال و اصلی، ۲۷ درصد کیفیت چاپ رو کاهش میدن و ۱۶ درصد احتمال خراب شدن دستگاه رو بالا میبرن. کارتریج های طرح  به اندازه کارتریج های اصل ظرفیت چاپ ندارن. با این وجود کارتریج ‌های ریفیل یا پر شده با بیش از ۳ برابر قیمت، در بازار به فروش میرسن؛ در حالیکه کارتریج های اورجینال با ۶ تا ۱۲ درصد سود فروخته میشن.

آیا همه کارتریج های طرح بی کیفیت اند؟

حالا که ترفند تشخیص کارتریج اصل از طرح رو یاد گرفتین، حتما این سوال تکراری رو می پرسین که آیا همه کارتریج های طرح بی کیفیت اند؟ باید بگیم خیر اینطور نیست؛ همه‌ کارتریج‌ های طرح بی کیفیت نیستند؛ این کارتریج ها در درجه بندی های مختلفی (درجه یک، دو و غیره) عرضه میشن. با این وجود خیلی وقت ها علت اینکه خیلی از کاربرا خرید یه کارتریج طرح رو پیشنهاد نمیکنن اینه که تجربه استفاده از یک کارتریج طرح درجه یک رو ندارن. کارتریج‌ های طرح درجه اول به هیچ عنوان از مواد بازیافتی تولید نمیشن و فقط توسط شرکت های دیگه ای به جز سازندگان اصلی تولید میشن.

پس نباید یک کارتریج طرح درجه اول رو با کارتریج ‌های پرشده یا بازسازی شده اشتباه بگیریم. پس انتخاب یه کارتریج طرح درجه اول و ضمانت شده نسبت به یه کارتریج اصلی، به دلیل قیمت بسیار پایین‌ تر میتونه انتخاب خوبی باشه. اما به طور کلی امکان نداره که یک کارتریج طرح نسبت به کارتریج اصل از نظر کیفیت و ظرفیت چاپ بهتر باشه.

با خواندن این مطلب دانش خود را بروز کنید : شارژ کارتریج و تونر پرینتر

نمایندگی توشیبا

نمایندگی توشیبا با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و همه محصولات توشیبا از جمله لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، ماشین های اداری و دفتری و لپ تاپ و … رو حمایت و پشتیبانی میکنه. خدمات این نمایندگی در دو بخش فروش و تعمیرات تقسیم بندی شده. هر کاربر میتونه با توجه به نیازش از این خدمات استفاده کنه.  نمایندگی توشیبا همه خدمات خودش رو همراه با ضمانت نامه های معتبر و کتبی ارائه میده. پیشنهاد ما اینه که تماس بگیرین و اطلاعات بیشتری به دست بیارین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩