اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ صدا نداره؟

با توجه به ساختار ویژه ی لپ تاپ، وجود مشکلات و ایرادهای گاه و بی گاه در این دستگاه چندان عجیب نیست. بنابراین شما در مواجهه با این مشکلات، خیلی نباید نگران بشین. یکی از این مشکلات که خیلی از کاربران انواع مدل های لپ تاپ ویندوزی از اون گلایه دارن، قطع شدن ناگهانی صدای سیستم هست. به این ترتیب که شما هیچ صدایی از سیستم لپ تاپ ایسرتون نمیشنوین. به خصوص وقتی اسپیکر یا هدست به این دستگاه متصل میکنین، مشکلاتی در دریافت صدا وجود داره و یا صدا به طور کلی قطعه.

اونطوری که کارشناس های تعمیر لپ تاپ در نمایندگی ایسر به ما گفتن، این اختلال معمولا بعد از نصب ویندوز یا آپدیت این سیستم عامل ایجاد میشه و در بیشتر مواقع، به کارت صدا مربوطه. در ادامه ی این مطلب، هم به صورت مفصل به بررسی صدا نداشتن لپ تاپ و دلایل ایجاد این مشکل می پردازیم، و هم روش های کاربردی رو برای رفع این ایراد به شما عزیزان ارائه میدیم. البته این اطمینان خاطر رو هم به شما دوستای عزیز میدیم که می تونین برای رفع تخصصی تر مساله، از متخصصن فعال در نمایندگی ایسر مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین.

چرا لپ تاپ صدا ندارد؟

دلایل صدا نداشتن لپ تاپ ایسر

کلا دلایل متعددی هست که ممکنه باعث قطع شدن صدای لپ تاپ ایسر بشه. مثلا ممکنه تنظیمات بخش صدا به هم ریخته باشه؛ احتمال این مورد، به خصوص زمانی بیشتره که وسایل صوتی جانبی که به لپ تاپ وصل میکنین، صدا نداشته باشن. گاهی هم ممکنه اتصالات این وسایل ایراد داشته باشن و صدا به این خاطر قطع شده باشه. خرابی پورت صوتی لپ تاپ هم میتونه در بروز این مشکل موثر باشه.

یه نکته ای که باید بدونین اینه که ویندوز 10، تو هر کدوم از آپدیت هاش یه سری از مشکلات سیستم رو برطرف میکنه. به همین خاطر هم ممکنه یکی از مشکلات کارت صدا، توی نسخه ی جدید برطرف شده باشه و با بروز رسانی، ایراد برطرف بشه. بنابراین آپدیت نشدن ویندوز هم میتونه دلیل صدا نداشتن لپ تاپ باشه. در ادامه، راه حل های این مشکل رو هم بهتون ارائه میدیم.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : چگونه کارت صدا را فعال کنیم ؟

راه حل های قطع شدن صدای لپ تاپ

برای رفع مشکل صدا نداشتن لپ تاپ ، اول باید دلیل بروز مشکل مشخص بشه. موارد زیر، کاربردی ترین روش ها و ترفندهای رفع این مشکل هستن:

اصلاح تنظیمات صدا

یکی دیگه از روش های کاربردی برای رفع مشکل قطع شدن صدای ویندوز در نسخه های مختلف، بررسی و اصلاح تنظیمات صدای دستگاه هست. اول روی آیکن اسپیکر کلیک راست کنین و playback device رو انتخاب کنین. اگه شما چند تا اسپیکر (مانند هدفن ها، اسپیکرها و یک تلویزیون) رو وصل کرده باشین، ممکنه خروجی به اشتباه انتخاب شده باشه.

شما میتونین playback device  رو در این منو انتخاب کنین. بعد از انتخاب اسپیکر مورد نظرتون در سربرگ playback ، دستگاه های متصل شده رو Ready کنین و پورت هایی که هیچ چیزی به اونها وصل نیست رو “Not plugged in” کنین. همچنین برای شنیدن صدای لپ تاپ از طریق هر دستگاه جانبی دیگه ای، باید تنظیمات مربوطه رو در این بخش انجام بدین؛ در غیر این صورت، با مشکل صدا نداشتن لپ تاپ مواجه میشین.

بررسی اتصالات

گفتیم که گاهی صدای لپ تاپ به خاطر ایرادای که در اتصالات وجود داره، قطع میشه. قبل از هر کاری، شما باید مطمئن بشین که آیکون صدای ویندوز مات نیست. اگه این آیکون در وضعیت درست بود، بررسی اتصالات هدفون یا اسپیکر و اصلاح اونها میتونه مساله رو برطرف کنه. اگه این موارد هم نرمال بودن، باید برای رفع مشکل صدا نداشتن لپ تاپ acer خودتون، از روش های دیگه ای استفاده کنین.

رفع مشکل قطع شدن صدای لپ تاپ

نصب مجدد درایورهای صدا

برای رفع ایراد صدا نداشتن لپ تاپ ، میتونین درایور صدای لپ تاپ رو مجددا نصب کنین. برای این کار، Device manager رو باز کنین و سخت افزار لپ تاپ ایسر مورد نظرتون رو مدیریت کنین. دستگاه هایی که به درستی کار نمیکنن، در این بخش علامت زده شدن. برای باز کردن Device manager دکمه های ویندوز و R رو فشار بدین و devmgmt.msc رو تایپ و اینتر کنین.

حالا با باز کردن تبsound ,video and game controllers ، روی دستگاه صوتی مورد نظرتون دابل کلیک کنین. اگه این دستگاه به درستی کار نکنه، یه آیکن ! یا ? کوچک کنارش دیده میشه. حالا برای رفع مشکل، روی سربرگ Driver کلیک کنید و update driver  رو انتخاب کنین.

انتخاب گزنیه search automatically for update driver software  امکانی رو فراهم میکنه که ویندوز به صورت آنلاین، برای درایورهای درست سرچ کنه. درایور های پیدا شده به صورت اتوماتیک دانلود و نصب میشن و با ری استارت شدن سیستم، مشکل صدا نداشتن لپ تاپ برطرف میشه. در نهایت اگه هیچ کدوم از این روش ها کاربرد نداشت، بهتره با مراجعه به نمایندگی مجاز ایسر، اقدام به بررسی و تعمیر تخصصی قطعات لپ تاپ تون کنین.

استفاده از  windows troubleshooter

یکی دیگه از روش هایی که کارشناس های آی تی در نمایندگی تعمیرات ایسر برای رفع مشکل صدا نداشتن لپ تاپ پیشنهاد میدن، استفاده از windows troubleshooter هست. کنترل پنل رو باز کنین و روی گزینه find and fix problems  یا troubleshooting  رو انتخاب کنین.

در مرحله ی بعد،Troubleshoot audio playback روانتخاب کنید تا فرایند عیب یابی صدا شروع بشه. خروجی مورد نظرتون رو انتخاب کرده و منتظر بشین تا سیستم، لیستی از عیب یابی اونها رو به شما نمایش بده. یکی از مواردی رو که باهاش مشکل دارین، انتخاب کنین و گزینه ی next رو بزنین. بعد از پایان فرایند، فهرستی از عیب یابی و اقدامات انجام شده به نمایش در میاد.

نمایندگی رسمی ایسر

سطح بالای کیفیت خدمات ارائه شده در نمایندگی ایسر در ایران ، به دلیل حضور کادر فنی مجرب و متخصص در این مرکز به دست اومده. بخش های مختلف این نمایندگی، به فروش و یا تعمیرات تخصصی انواع محصولات الکترونیک تولید شده در کمپانی بزرگ acer اشتغال دارن. همکارای ما ضمن عرضه ی آخرین محصولات این کمپانی، مشاوره های تخصصی فروش رو هم به مشتری های محترم ارائه میدن.

کاربرای عزیز با بهره مندی از مشاوره های تخصصی نمایندگی مجاز ایسر در مرکز سخت افزار ایران، میتونن اطلاعات جامعی رو در مورد محصول مورد نظرشون کسب کنن و با آگاهی بیشتری اقدام به خرید اون محصول کنن. شما دوستان عزیز برای خرید هر کدوم از مدل های لپ تاپ، آل این وان، موبایل و … این برند و یا تعمیرات اونها به شکل تخصصی و حرفه ای، می تونین به نمایندگی رسمی ایسر مراجعه و تخصصی ترین سرویس ها رو دریافت کنین.

1/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩