اشتراک گذاری

چرا دستگاه فتوکپی، کپی نمیگیره؟

تا حالا براتون پیش اومده که موقع کار با دستگاه کپی، ببینین این محصول کپی نمیگیره؟ اصلا تصور یه دستگاه فتوکپی که عملیات چاپ رو انجام نمیده هم خنده داره؛ ولی به هر حال این یه مشکلیه که بعضا واسه این دستگاه پیش میاد و حسابی کاربرا رو نگران میکنه. 

دلایل مختلفی برای این اختلال وجود داره؛ ممکنه یه ایراد سطحی باشه که به راحتی برطرف بشه یا این که یکی از قطعات و بخش های داخلی دستگاه آسیب دیده باشن که در این صورت، نیاز به بررسی تخصصی تر هست. به هر حال، داشتن اطلاعاتی در مورد دلایل کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی و روش های برطرف کردنش، بهتون کمک میکنه که راحت تر بتونین این مشکل رو حل کنین. 

در ادامه ی این مقاله، ضمن بررسی دلایل بروز مشکل مورد بحث، اطلاعاتی رو در مورد راه حل های اون به شما عزیزان ارائه میدیم. اگه با اجرای روش های ارائه شده نتونستین مشکل رو حل کنین، می تونین روی کمک ها و راهنمایی های تخصصی تکنسین های تعمیرات دستگاه کپی در نمایندگی توشیبا مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

چرا دستگاه فتوکپی، کپی نمیگیره؟

دلایل کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی توشیبا

خب گفتیم که کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی ، میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که باید تشخیص داده بشن و اقدامات لازم برای برطرف کردنشون انجام بشه. کار اصلی این دستگاه، کپی گرفتن از اسناده و اگه نتونه این کارو انجام بده، به هیچ دردی نمیخوده. 

بنابراین لازمه که دلایل کپی نگرفتن رو بررسی کنین و با برطرف کردن اونها، عملکرد دستگاه رو بهش برگردونین. همونطور که اطلاع دارین، دستگاه های فتوکپی با استفاده از تونر یا جوهری که توی کارتریجه، عملیات چاپ رو انجام میدن. طبیعیه که وقتی کارتریج خالی باشه، دستگاه هم کپی نمی گیره و عملیات چاپ انجام نمیشه. 

دلیل دیگه ای که میتونه منجر به کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی بشه، نوسانات جریان برقه که تو حالت شدیدتر، حتی قطعات دستگاه رو هم از کار میندازه. یکی دیگه از رایج ترین دلایل کپی نگرفتن دستگاه کپی ، گیر کردن برگه هست؛ گاهی در اثر عوامل مختلفی مثل خرابی کاغذکش، برگه توی دستگاه گیر می کنه و عملیات چاپ انجام نمیشه.

این مقاله را از قلم نیندازید : علت چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی چیست ؟

دلایل فنی کپی نگرفتن دستگاه کپی

کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی Toshiba میتونه دلایل فنی تری هم داشته باشه. به عنوان مثال، ممکنه اتصالی توی کابل ها و اتصالات دستگاه وجود داشته باشه و باعث بشه که فرایند چاپ به درستی انجام نشه. گاهی هم به خاطر خرابی یکی از قطعات داخلی دستگاه کپی، این فرایند مختل میشه و حتی اصلا انجام نمیشه. مین برد یکی از این قطعه هاس که اگه خودش یا اجزای داخلیش از کار بیفتن، منجر به کپی نگرفتن فتوکپی میشن. 

فراموش نکنین که اگه این موارد به موقع برطرف نشن، می تونن دستگاه رو به طور کلی از کار بندازن و حسابی شما رو توی دردسر بندازن. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات توشیبا ، در خدمت شما هستن تا این قطعه رو به شکل تخصصی ترمیم یا تعویض کنن و به این ترتیب، عملکرد محصول مورد بحث رو به حالت عادی برگردونن.

رفع مشکل کپی نگرفتن فتوکپی

برای رفع مشکل کپی نگرفتن دستگاه کپی ، باید دلایل بروز مشکل رو برطرف کنین. مثلا تو شرایطی که کارتریج خالیه، کافیه اونو شارژ کنین تا مشکل برطرف بشه. برای آشنایی با مراحل و نحوه ی شارژ کارتریج می تونین به سایر بخش های وب سایت مراجعه کنین. (لینک به مقاله شارژ کارتریج) اگه مشکل از پوسیدگی، قطعی یا اتصالی کابل های دستگاه باشه، تعویض اون کابل ها مساله رو برطرف میکنه. 

بررسی و تعمیر کاغذکش هم میتونه به برطرف شدن مشکل کپی نگرفتن دستگاه فتوکپی کمک کنه. اما در شرایطی که مشکل از مین برد باشه، باید این قطعه به دقت مورد بررسی قرار بگیره و تعمیر بشه. گاهی حتی ممکنه نیاز به تعویض مین برد باشه و در هر صورت، دستگاه باید باز بشه. این کار مهارت بالایی لازم داره؛ چون اگه اشتباهی تو مراحلش اتفاق بیفته، ممکنه بخش های دیگه هم آسیب ببینن. 

به همین خاطر هم توصیه می کنیم که برای بررسی و ترمیم بی نقص مین برد، حتما از کارشناسای تعمیر نمایندگی تعمیرات توشیبا در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین. اونا با استفاده از تجهیزات پیشرفته، دستگاه رو تعمیر می کنن و به این ترتیب، مشکل به بهترین شکل برطرف میشه.

نمایندگی توشیبا در کرج

نمایندگی توشیبا در کرج ، به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز ارائه دهنده خدمات در زمینه ی محصولات این کمپانی در استان البرز شناخته میشه. این مرکز که تحت نظارت مرکز سخت افزار ایران فعالیت میکنه، از پیشرفته ترین ابزار و تجهیزات روز دنیا در حوزه ی فروش و تعمیرات برخوردار هست و به همین دلیل، سرویس های متمایز و با کیفیتی رو به کاربرهای محترم این استان ارائه میده. 

همکارای ما در این نمایندگی، نهایت تلاششون رو می کنن که با تعهد و رعایت اخلاق حرفه ای، ضمن جلب رضایت کاربران محترم، زمینه رو برای تحقق اهداف مشتری مداری فراهم کنن. نمایندگی توشیبا در کرج، به همه ی مناطق این استان از جمله هشتگرد، ساوجبلاغ، طالقان، اندیشه، ملارد، فردیس، ماهدشت، محمدشهر و … سرویس دهی داره و نیازهای همه کاربران رو پوشش داده.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩