اشتراک گذاری

چرا پرینتر برگه ی سفید چاپ می کند؟

مشکلات و اختلال های دستگاه های کپی و پرینتر، گاهی به حدی تکرار میشن که کاربرا رو حسابی کلافه میکنن. یکی از این مشکلات، مربوط به چاپ برگه سفید در پرینتر هست. توی این شرایط، برگه که از پرینتر بیرون میاد سفیده و هیچ تصویری روی اون چاپ نشده. طبیعتا شما هم مثل ما از این مساله ناراحت میشین و نگران سالم بودن قطعات داخلی دستگاهتون میشین. دلایل مختلفی هست که میتونه باعث بروز چاپ برگه سفید در پرینتر بشه که باید به دقت بررسی و برطرف بشن.

گاهی ممکنه دلیل اون زیاد جدی نباشه و بشه به راحتی برطرفش کرد؛ اما گاهی مشکل ناشی از خرابی قطعات داخلی دستگاهه و نیاز به دخالت یه تکنسین مجرب تعمیر پرینتر هست. همکارای ما در نمایندگی مجاز کانن مرکز سخت افزار ایران، مهارت و تجربه ی کافی برای تشخیص دلایل بروز مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر رو دارن و میتونن با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، چاپ برگه سفید در پرینتر رو به شکل حرفه ای برطرف کنن. برای آشنایی با دلایل این مساله و ترفندهای تعمیر دستگاه در این شرایط، توجهتون رو به ادامه ی مطلب جلب می کنیم.

چرا پرینتر برگه ی سفید چاپ می کند؟

روش های رفع مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر

مشاهده صفحات سفید در برگه های خروجی پرینتر بسیار آزاردهنده است.  اگر شما نیز در روزهای اخیر با این مشکل مواجه شده اید، توصیه میکنیم با این بخش از مقاله همراه شوید. در این بخش به روش های رفع مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر خواهیم پرداخت. دلایل بروز این مشکل را به همراه راهکار های متناسب و سازگار با دستگاه ارائه خواهیم کرد.

وجود اشکال در لیزر، بروز اختلال در سنسور پرینتر و نیز وجود اشکال در نقاط اتصال کارتریج از جمله شایع ترین دلایل بروز این اختلال هستند که رفع هر یک، نیازمند راهکاری منحصر به فرد است. در ادامه دیگر عوامل بروز این خرابی را به طور مفصل بررسی خواهیم کرد. برای آگاهی بیشتر در زمینه رفع مشکل سفید پرینت گرفتن، با این مقاله همراه شوید.

این مطلب مفید رو از دست نده : مشکل تعریف نشدن پرینتر در ویندوز

تمام شدن یا خشک شدن جوهر کارتریج

برخی از کاربران بر این تصور هستند که مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر، صرفا در پرینتر های سیاه و سفید رخ میدهد؛ این تصور غلط است چرا که در برخی موارد علت بروز این مشکل تمام شدن و خشک شدن جوهر کارتریج است. بدیهی است که در این شرایط پرینتر قادر به گرفتن پرینت نباشد و این مشکل منجر به سفید پرینت گرفتن در پرینتر شود. برای رفع مشکل سفید پرینت گرفتن  در این شرایط ابتدا کارتریج را در آورده و آنرا به آرامی تکان دهید.

پس از این کار، کارتریج را در جای خود قرار داده و مجدداً پرینت بگیرید. این اقدام زمانی چاره ساز خواهد بود که مقدار کمی از جوهر باقی مانده باشد. در صورتی که جوهر کارتریج به طور کامل تمام شده باشد لازم است که اقدام به تعویض کارتریج یا شارژ جوهر کارتریج نمایید. در حال حاضر غالب پرینترها، در صورت تمام شدن کارتریج، پیغامی دال بر همین موضوع را برای کاربر به نمایش در می‌آورند.

انسداد و گرفتگی هد پرینتر

انسداد و گرفتگی هد پرینتر از دیگر مواردی است که منجر به بروز مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر میشود. خوشبختانه رفع این مشکل نیاز به تخصص و مهارت ویژه ای نداشته و با کمی شناخت از ساختار درونی دستگاه خود میتوانید اقدام به برطرف کردن این مشکل نمایید. برای رفع این خرابی در پرینتر کافی ست هد پرینتر تمیز شود.

در صورت عدم آشنایی با شیوه این کار، می‌توان مراحل آن را با یک جستجوی ساده اینترنتی فرا گرفت. نمایندگی رسمی کانن علاوه بر تعمیرات خدماتی تحت عنوان سرویس های دوره ای انواع پرینتر ارائه میکند که جهت پیشگیری از مشکلاتی همچون چاپ برگه سفید در پرینتر میشود. شما عزیزان میتوانید برای جلوگیری از بروز مشکلات اینچنینی به طور منظم از سرویس های دوره ای این مرکز بهره مند شوید.

تمیز کردن جوهر کارتریج

وجود گرد و غبار و کثیفی در جوهر کارتریج نیز میتواند یکی از دلایل بروز این مشکل باشد. پیشنهاد میکنیم برای رفع مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر، جوهر کارتریج را به خوبی تمیز کنید. برای این کار به بخش start رفته و وارد کنترل پنل شوید. روی گزینه Devices and Printers کلیک راست کنید. به بخش پرینتر رفته و روی گزینه Printer Preferences کلیک کنید تا وارد بخش Services شوید. گزینه Clean Ink Cartridges در قسمت سرویس، وظیفه تمیز کردن جوهر کارتریج را بر عهده دارد.

دلایل چاپ سفید پرینتر canon

همونطور که اشاره کردیم، چاپ برگه سفید در پرینتر میتونه دلایل متعددی داشته باشه. اگه چاپگر کانن شما از نوع لیزری هست، قطعا آلودگی لیزر دلیل بروز این اختلال هست. همینطور ممکنه سنسور های دستگاه آلوده یا کدر شده باشن. باید توجه داشته باشید که نگهداری از پرینتر خیلی مهمه و با رعایت نکات ساده ای که در مطلب 20 نکته مهم در نگهداری از پرینتر به اون اشاره شده میتونی از بروز این جور مشکلات به سادگی جلوگیری کنین. البته خرابی بخش های گفته شده هم در بروز این مشکل بی تاثیر نیست.

همچنین، مشکلات موجود در کارتریج و به خصوص نقاط اتصال کارتریج هم معمولا باعث میشه که پرینتر برگه ها رو به صورت سفید و بدون تصویر بهتون تحویل بده.

از آنجا که کیفیت چاپ در انواع مدل های پرینتر، با کارتریج و مواد مصرفی اون ارتباط مستقیم داره، این قطعه یکی از اولین بخش هایی هست که باید مورد بررسی قرار بگیره. نکته ی دیگه این که مشکلات و ایرادهای نرم افزاری و به هم ریختن تنظیمات پرینتر کانن هم میتونه باعث بروز مشکل مورد بحث بشه. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات کانن، ضمن بررسی دقیق دستگاه و تشخیص دلایل چاپ برگه سفید در پرینتر  این مساله رو به بهترین شکل برطرف میکنن.

رفع مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر

برای برطرف کردن چاپ برگه سفید در پرینتر  باید قطعات معیوبی که منجر به بروز این مشکل شدن تعمیر یا تعویض بشن. همچنین، بررسی ها و مداخلت نرم افزاری هم میتونه در رفع این مساله موثر باشه. مهم ترین و کاربردی ترین ترفندهای رفع این مشکل عبارتند از:

تعمیر کارتریج

تعمیر کارتریج، به معنی ترمیم کلیه ی مشکلاتی هست که باعث میشن پرینتر برگه ها رو چاپ نکنه و یا به طور کلی، موجب کاهش کیفیت چاپ دستگاه میشن. برای انجام این کار، باید محفظه ی کارتریج باز بشه و این قطعه مورد بررسی قرار بگیره. رفع مسدودی های کارتریج، شارژ کارتریج و تعویض کارتریج، مواردی هستن که باعث ترمیم این قطعه میشن.

با رفع مشکلات کارتریج، کیفیت چاپ هم به حالت عادی برمیگرده و مشکل چاپ برگه سفید در پرینتر حل میشه.  انجام این فرایند تخصصی است و بهتر است توسط کارشناسان متخصص انجام بگیره. شما کاربران گرامی میتونین برای تعمیر کارتریج پرینترتون روی کمک کارشناسان تعمیر پرینتر کانن حساب کنید.

تعمیر لیزر

خب قبلا گفتیم که یکی از دلایل چاپ برگه سفید در پرینتر  خرابی لیزر یا آلودگی این بخش هست. برای تعمیر لیزر پرینتر، نیاز به بررسی و تعمیرات تخصصی بخش های برد لیزر، برد موتور گرداننده و آینه ی کوچک عدسی هست. البته همه ی این قطعات، باید تحت نظر تعمیرکار های مجرب و ماهر بررسی و ترمیم بشن. در شرایطی هم ممکنه خرابی قطعه ی مورد بحث خیلی شدید باشه و نیاز به تعویض اونها باشه؛ که در این صورت، استفاده از قطعات اصل، باعث بهبود اوضاع لیزر و در نتیجه، رفع چاپ برگه سفید در پرینتر میشه.

رفع مشکلات نرم افزاری پرینتر

یکی دیگه از راه های برطرف کردن چاپ برگه سفید در پرینتر، رفع مشکلات نرم افزاری این دستگاه هست. برای این کار، باید به بخش کنترل پنل ویندوز برید و در بخش devices and printers، روی گزینه ی پرینتر خودتون کلیک راست کنین. بعد با انتخاب گزینه ی preferences، به بخش مربوط به تنظیمات پیشرفته هدایت میشید.

حالا ضمن مشاهده ی دکمه ی اختصاصی separator page، میتونین به راحتی تنظیمات مربوطه رو انجام بدین. به این ترتیب، مشکل چاپ سفید پرینتر canon برطرف میشه و میتونین پرینت های با کیفیتی از دستگاهتون در اختیار داشته باشین. در صورتی که مشکل برطرف نشد، بهتره راهنمایی ها و نکات لازم رو از تکنسین های مجرب و ماهر نمایندگی رسمی تعمیر پرینتر کانن در مرکز سخت افزار ایران دریافت کنین.

نمایندگی رسمی کانن

نمایندگی رسمی کانن با کادری مجرب در خدمت کاربران محترمه تا تخصصی ترین سرویس های تعمیراتی این حوزه رو به این عزیزان ارائه کنه. مدیریت این مرکز با هدف تخصصی تر شدن خدمات، واحد های ترمیمی رو به پیشرفته ترین دستگاه ها و تکنولوژی های روز دنیا مجهز کرده. به این ترتیب کاربران میتونن از تعمیر هر کدوم از محصولات کانن خودشون مطابق با استانداردهای جهانی اطمینان کامل داشته باشن.

تخصص و مهارت تکنسین های بخش تعمیرات نمایندگی canon به اونها این امکان رو داده که ریز ترین مشکلات محصولات رو تشخیص بدن و به صورت حرفه ای برطرف کنن. در راستای عملی کردن شعار مشتری مداری، نمایندگی رسمی کانن مرکز سخت افزار ایران اقدام به راه اندازی سرویس در محل کرده و در صورت درخواست کاربران، تعمیرکارهای ما به محل مورد نظر اونها اعزام شده و ضمن بررسی تخصصی دستگاه، اونو به بهترین شکل تعمیر میکنن.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩