اشتراک گذاری

چرا پرینتر کمرنگ چاپ میکند

چرا پرینتر کمرنگ چاپ میکند؟ در این بخش سعی داریم به دلایل و راههای رفع این مشکل و مشکلات مشابه آن بپردازیم. با ما همراه باشید. کمرنگ چاپ کردن پرینتر به دلیل درام پرینتر است. در صورت خرابی درام این اختلالات بوجود می آید: 

۱- دیدن خطوط عمودی روی پرینت ها. 

۲- پرینت ها به صورت نامنظم کمرنگ و پر رنگ میشود. 

معمولا خرابی درام در کارتریج های تقلبی اتفاق می افتد. اگر خطوط عمودی سفید رنگ یا بخشهای محو در صفحه ظاهر شدند، میزان تونر کم است. ممکن است کاغذ مورد استفاده با مشخصات کاغذ همخوانی نداشته باشد. اگر تمام صفحه کم رنگ است، تنظیمات وضوح چاپ روی بسیار کم قرار داشته یا حالت صرفه جویی در مصرف تونر فعال است. ممکن است سطح بخش LSU در داخل دستگاه کثیف باشد. بخشهای داخلی دستگاه خود را تمیز کنید.

چرا پرینتر کمرنگ چاپ میکند

تنظیمات رنگ چاپگر کانن

اگر از کاربران پرینترهای امروزی هستید بد نیست بدانید که یکی از مشکلات نه چندان رایج مرتبط با این دستگاه‌ها بهم خوردن تنظیمات رنگ در آنهاست. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از کمرنگ بودن برگه های چاپ شده و یا پر رنگ بودن آن ها، ابراز ناراحتی کرده باشید. قسمت تنظیمات رنگ چاپگر کانن، به کاربر این امکان را می‌دهد تا چاپ مورد نظر خود را متناسب با سلیقه یا نیاز خود، تغییر دهد.

خوشبختانه امکان تنظیمات رنگ در این چاپگرها به راحتی قابل انجام است. برای تنظیم رنگ پرینتر کانن خود، لازم است در ابتدا روی گزینه Printer properties کلیک کنید. پس از آن میتوانید از طریق گزینه‌های مورد نظر، میزان کمرنگ یا پر رنگ بودن تصویر را تنظیم نمایید. از دیگر امکاناتی که برایتان فراهم شده، انتخاب حالت پیش فرض است. بنابراین مجبور نیستید، تنظیمات دستگاه خود را مدام تغییر دهید. همچنین نمایندگی کانن در تهران، آماده است تا هر گونه ابهام و سوال در خصوص انجام تنظیمات رنگ چاپگر کانن را، پاسخگو باشد.

چرا پرینتر کمرنگ چاپ میکند؟

چنانچه با این سوال مواجه شدید که چرا پرینتر کمرنگ چاپ میکند میتوانید راهکارهای زیر را بکار ببرید. 

  • در صورتیکه کمرنگ چاپ کردن پرینتر به دلیل میزان تونر باشد کارتریج تونر جدیدی نصب کنید. کاغذ خیلی مرطوب یا خیلی زبر بکار نبرید.
  • هنگامیکه تمام صفحه کمرنگ بود وضوح چاپ را تنظیم کرده و حالت صرفه جویی در مصرف تونر را غیرفعال کنید. 
  • ترکیبی از چاپ کم رنگ یا لکه دار میتواند نشان دهنده آن باشد که باید کارتریج تونر را تمیز کنید. 

اگر این مراحل را انجام دادید و کمرنگ چاپ کردن پرینتر رفع نشد بهتر است به نمایندگی مجاز کانن مراجعه نمایید. 

چرا پرینتر هر بار برگه‌ای سفید پس می دهد؟

اگر پرینتر کمرنگ چاپ میکند و شما خودتان توانستید این مشکل را رفع کنید، می توانید مشکل پس دادن برگه سفید را هم خودتان حل کنید.

به کنترل پنل ویندوز بروید، در بخش Devices and Printers بر روی پرینتر خود کلیک راست کنید.

  • سپس گزینه Printing Preferences را انتخاب کنید، اگر نمی‌توانید هیچ گزینه ‌ای برای فعال کردن/غیر فعال کردن جدا شدن صفحات با نام Separator Pages مشاهده کنید، پس با کلیک راست بر روی پرینتر گزینه Properties را انتخاب کنید تا نهایتا این گزینه را بیابید.

البته چاپ برگه سفید می تواند دلایل دیگری داشته باشد. در مقاله ترفند های رفع مشکل چاپ برگه سفید به آن پرداخته شده که پیشنهاد می کنیم حتما این ترفند ها را نیز امتحان کنید.

چرا پرینتر هر بار برگه‌ای سفید پس می دهد؟

چرا پرینتر به رنگ صورتی چاپ می‎کند؟

گاهی مشکل فقط این نیست که پرینتر کمرنگ چاپ میکند یا پرینت سفید پس می دهد، بلکه چاپ به رنگ صورتی نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه پرینتر ها است. در این حالت معمولا با لکه های عجیب و غریب، خط‎های ناخوشایند و چاپی که در آن همه چیز با یک هاله از رنگ صورتی چاپ شده است، مواجه هستیم. تمام چیزی که لازم است انجام دهید تا این مشکل نیز رفع شود، یک جفت آزمون ساده است که نهایتا شما را از شر این پوشش صورتی خلاص خواهد کرد.

معمولا پرینتر های رنگی مجهز به نوعی تکنولوژی هستند که رنگ ‎های هر صفحه را با تقسیم به چهار قسمت، پردازش می‎کنند؛ آبی، قرمز، زرد و سياه، این مدل رنگ بندی، مدل CMYK نامیده می‎شود و با ایجاد ترکیب رنگ ‎های مختلفی که از این چهار رنگ بدست می ‎آید، کار می‎کند تا بهترین طیف رنگی را برای چاپ بدست آورد. علت پیدایش چنین اختلالی این است که یکی از رنگ های کارتریج پرینتر شما به اتمام رسیده است. یعنی ممکن است یک رنگ قبل از رنگ دیگر به اتمام برسد؛ این موضوع بستگی به رنگ ‎هایی دارد که اغلب آنها را چاپ می ‎کنید.

پرینترهای مدرن به طور خودکار سعی می‎کنند رنگی را که به دلیل تمام شدن یکی از جوهر ها از دست رفته است با جوهرهای رنگی باقیمانده به دست آورند، اما شما همیشه یک رنگ غالب در تصاویر خواهید داشت. در این مورد رنگ غالب، رنگ قرمز یا Magenta است.

چگونه مشکل پرینت به رنگ صورتی را حل کنیم؟

وقتی پرینتر کمرنگ چاپ میکند یا وقتی به رنگ صورتی چاپ می کند، باید از روش های مختلفی تلاش کنیم تا مشکل را ریشه یابی و حل کنیم. ابتدای همین بحث توضیح اجمالی درباره علل چاپ کمرنگ توسط پرینتر دادیم.

اکنون باید درباره روش هایی برای رفع مشکل چاپ به رنگ صورتی صحبت کنیم؛ وقتی با مشکل پرینت به رنگ صورتی روبه رو هستید، به احتمال قوی یک کارتریج خالی در دستگاه وجود دارد. پس حتما سطح جوهر پرینتر رو را چک کنید. به کمک maintenance utilities می توانید این بررسی را انجام دهید. اینکه این گزینه در کجا قرار دارد به ساختار و مدل پرینتر شما بستگی دارد. هنگامی که در قسمت خدمات تعمیر و نگهداری هستید، می‎توانید ببینید که کدام یک از کارتریج ها کم شده یا بدون جوهر است.

اگر سطوح جوهر نرمال است، اما هنوز کیفیت چاپ مورد نیاز را ندارید، باید نازل های کارتریج جوهر افشان را بررسی کنید. به این ترتیب می توانید بفهمید که کدام یک از کارتریج های رنگی باعث ایجاد مشکل می‎شوند. گاهی ممکن است انجام یک آزمایش نازل ضروری باشد، زیرا جوهر موجود در کارتریج ها ممکن است بعد از کمی بی ‎استفاده ماندن خشک شود و نازل را مسدود کند.

با انجام یک نازل چک، پرینتر کاملا نازل را پاک نموده و هر گونه ذره مسدود کننده‎ای را بیرون می‎ریزد. البته بهتر است نازل چک را در مرحله آخر انجام دهید، زیرا در طول این فرآیند ممکن است مقدار زیادی جوهر از بین برود.

چگونه مشکل پرینت به رنگ صورتی را حل کنیم؟

نمایندگی کانن و واحد های تعمیرات کانن

نمایندگی کانن واحد های تعمیرات کانن را به صورت مجزا راه اندازی کرده است. به این ترتیب کاربرانی که مایل به استفاده از آپشن سرویس در مرکز هستند برای ریکاوری دستگاه خود باید به واحد مرتبط مراجعه نمایند. بدیهی است از این طریق تعمیرکار تمامی توجه خود را معطوف بر بازیابی یک محصول مینماید. کارگاههای فنی نمایندگی رسمی کانن به ابزارآلات درجه یک و مدرن تجهیز شده است.

مدیریت این مرکز گروهی از مهندسین را ملزم به خریداری جدیدترین ابزارآلات کرده است. به همین دلیل کیفیت خدمات تعمیر در این مرکز با دیگر تعمیرگاهها قابل قیاس نیست. کمرنگ چاپ کردن پرینتر مشکلی است که کاربران زیادی را وادار به مراجعه به مرکز تعمیرات کانن مینماید. شما عزیزان میتوانید با اطمینان خاطر دستگاه معیوبتان را به دست کارشناسان تعمیر پرینتر ما بسپارید.

2/5(8 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *