اشتراک گذاری

ترفندهای حل مشکل هنگ کردن لپ تاپ

یکی از مشکلات لپ تاپ که حتما شما هم بارها باهاش مواجه شدین، هنگ کردن این دستگاهه. در این شرایط، سیستم قفل میشه و هیچ فرایندی رو انجام نمیده. خب اولین و البته تنها راهی که اینجور وقتا به ذهن آدم میرسه اینه که سیستم رو ریستارت کنه تا مشکل حل بشه. بعضی از کاربرا که یه مقدار اطلاعاتشون بیشتره هم کلا ویندوز رو عوض میکنن تا از شر این مشکل و دردسرهاش راحت بشن. 

جالبه بدونین که طبق تجربه و اطلاعات تکنسین های تعمیر لپ تاپ acer در نمایندگی ایسر، این روش ها تنها راه حل های هنگ کردن سیستم نیستن. راه حل های زیادی برای رفع مشکل هنگ کردن ویندوز وجود داره که شما میتونین با استفاده از اونا، مساله رو به راحتی برطرف و مثل روز اول با لپ تاپتون کار کنین. برای آشنایی با کاربردی ترین ترفندهای برطرف کردن مشکل هنگ کردن لپ تاپ acer، ما رو تا پایان مطلب همراهی کنین.

ترفندهای حل مشکل هنگ کردن لپ تاپ

چرا لپ تاپ هنگ می کند؟

قبل از هر چیز، بهتره دلایل هنگ کردن لپ تاپ رو بشناسین تا بعد بتونین این مشکل رو برطرف کنین. به طور کلی باید بدونین که این مشکل بیشتر منشأ نرم افزاری داره ولی گاهی ممکنه قطعات و بخش های سخت افزاری هم درگیر شده باشن. باز کردن چند برنامه به صورت همزمان، یکی از اصلی ترین دلایل هنگ کردن سیستم به خصوص در مدل هایی هست که cpu اونا ضعیفه. 

پایین بودن رم سیستم در حالی که  برنامه ها نیاز به فضای زیادی دارن هم از جمله دلایل بروز مشکل مورد بحث به شمار میره. پر بودن فضای هارد دیسک و به هم ریختن اطلاعات سیستم هم میتونه در قفل شدن لپ تاپ ایسر موثر باشه. عدم سازگاری سخت افزار با برنامه های نصب شده، عدم کارکرد مناسب فن، وجود ایرادهای عمده سخت افزاری، وجود مشکل در رجیستری لپ تاپ، ویروسی شدن سیستم، نصب برنامه های معیوب و مواردی از این دست رو هم میشه به عنوان سایر دلایل هنگ کردن لپ تاپ در نظر گرفت.

میخوای بدونی دلیل خاموش نشدن لپ تاپ چیست ؟ راهکارهای رفع مشکلشم همینجاس !

راه حل های کاربردی هنگ کردن لپ تاپ

برای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ، راه حل ها و ترفندهای زیر میتونه به شما کمک کنه:

کمی صبر کنید

اگه دیدین لپ تاپ تون هنگ کرده و هیچ عملیاتی رو انجام نمیده، بهتره اول کمی صبر کنین و به سیستم فرصت بدین تا تا روند پردازش رو انجام بده. گاهی اوقات ممکنه لپ تاپ ایسر به ظاهر هنگ کرده باشه و لی در واقع، فقط سرعتش کم شده باشه یا روند پردازش برنامه هاش به دلایلی کند شده باشه. در این صورت، معمولا بعد از گذشت چند دقیقه مشکل برطرف میشه.

بررسی Caps Lock

یکی دیگه از ترفندهای رفع مشکل هنگ کردن لپ تاپ ، بررسی کردن کلید Caps Lock هست. این کلید رو بزنین و ببینین که سیستم واکنشی نشون میده یا نه. اگه چراغ این کلید روشن و خاموش شد، اقدام بعدی رو انجام بدین و اگه هیچ تاثیری نداشت، بهتره سیستم رو مجددا راه اندازی کنین.

Task  کردن برنامه ها

اگه دیدین که کلید Caps Lock روشن و خاموش میشه، معنیش اینه که ویندوز هنوز کار میکنه و برنامه دیگه ای باعث هنگ کردن لپ تاپ ایسرتون شده. برای End Task کردن برنامه‌ ها، باید دکمه‌ های Ctrl + Alt + Del رو با هم فشار بدین تا پنجره Task Manager  باز بشه. 

بعد از باز شدن این پنجره، برنامه ‌ای که پاسخ نمیده و باعث هنگ کردن سیستم شده رو انتخاب کنین و گزینه ی End Task  رو بزنین. مهندسین آی تی در نمایندگی تعمیرات ایسر میگن که با انجام این کار، سیستم از حالت قفل خارج میشه.

ریستارت کردن سیستم

خب اگه هیچ کدوم از روش های ذکر شده پاسخگو نبود و سیستم رو از حالت قفل خارج نکرد، باید اونو مجددا راه اندازی کنین. فقط اگه بعد از راه اندازی مجدد، سیستم ازتون پرسید که میخواین حالت امن یا (Safe Mode) فعال باشه یا نه، شما حالت عادی رو انتخاب کنین.

رفع مشکلات درایور ها

اگه حتی ریستارت کردن هم نتونست مشکل هنگ کردن لپ تاپ رو برطرف کنه، احتمالا خطایی در درایورها وجود داره که باید برطرف بشه. برای رفع مشکل درایور، لازمه که آخرین نسخه ی اونو از وب سایت ایسر دانلود و نصب کنین. معمولا با آپدیت کردن درایورها، مساله برطرف میشه و دیگه شاهد هنگ کردنش نخواهید بود. 

ضمن این که با مراجعه به بخش Device Manager ، درایوری که به درستی کار نمیکنه رو حذف کنین. بعد لپ تاپ acer رو ریست کنین و ویندوز رو در حالت عادی باز کنین. حالا ویندوز سخت افزار رو شناسایی میکنه و درایور اونو دوباره نصب میکنه.

تعمیرات سخت افزاری

همونطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، گاهی ممکنه دلیل هنگ کردن لپ تاپ ، مشکلات سخت افزاری این دستگاه باشه. اگه رم، کارت گرافیک و یا هارد دیسک به درستی کار نکنن یا cpu دچار مشکل شده باشه، ممکنه سیستم هنگ کنه و درست کار نکنه. 

مشخصه که در این صورت، قطعات ذکر شده باید تعمیر یا تعویض بشن تا مشکل هنگ کردن سیستم برطرف بشه. البته تعمیرات لپ تا پیه فرایند تخصصیه و نیاز به مهارت بالایی در این حوزه داره. به همین خاطر هم توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز آسیب های جدی تر در این دستگاه، تعمیرات سخت افزاری یا تعویض قطعاتش رو به تکنسین های مجرب نمایندگی رسمی ایسر در مرکز سخت افزار ایران محول کنین.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر در ایران ، جزء اصلی ترین مرکز ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات این شرکت به کاربران محسوب میشه. تو هر کدوم از بخش های این مرکز، کارشناس هایی فعالیت می کنن که از سالها تجربه در حوزه ی کاری خودشون برخوردار هستن و میتونن خدمات تخصصی رو به شما عزیزان ارائه بدن. 

مشتری مداری، به عنوان اصلی ترین اولویت نمایندگی مجاز acer در مرکز سخت افزار ایران شناخته میشه و همه ی کارمندهای این مجموعه، در جهت تحقق این اصل تلاش می کنن. ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر خدمات، ارائه ی خدمات پس از فروش و … مهم ترین خدمات نمایندگی ایسر هستن که در تخصصی ترین سطح، به کاربران محترم ارائه میشن.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩