اشتراک گذاری

دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلوزیون شارپ

معمولا سوالاتی که از تعمیر کاران تلویزیون و یا نمایندگی های فروش تلویزیون شارپ و سایر برنده پرسیده می شود ، این است که دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ چه چیزی است؟؟

در طی این مقاله با مشورت و همکاری کارشناسان ما در واحد تعمیرات به بررسی دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ و یافتن راه حل این مشکل می پردازیم.

این خطوط عمودی نمایش داده شده بر روی تلویزیون چند نوع است که در این قسمت به معرفی آن ها پرداختیم:

اولین نوع این خطوط نمایش داده شده خط های عمودی و سراسری است به این معنی که از بالای تصویر شروع شده و تا پایین ادامه پیدا می کند . و از نظر تعداد هم از یک تا چند خط در یک پنل تلویزیون متفاوت است.

یکی از اصلی ترین دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ ، در این نوع ( خطوط عمودی سراسری ) قطع شدن اطلاعات تصویر است که این قطع شدن اطلاعات تصویر در طی یک خط هم به دلایل مختلفی اتفاق می افتد.

که به عنوان نمونه می توان به قطع شدن اتصال فلت در مقطع اتصال به پنل ،  قطع شدن  خروجی آی سی پردازشگر که روی فلت قرار دارد و  در آخر به قطع شدن گرافیت اتصال در روی شیشه پنل اشاره کرد.

در مواقعی که دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ در اثر سوء کارکرد فلت پنل تلوزیون باشد باید به وسیله بندینگ ماشین تغییر داده شود.

نوع دوم خطوط ایجاد شده بر روی تلویزیون خط هایی می باشد که سراسری نبوده و بصورتی هستند که  یا از بالا شروع شده وتا اواسط صفحه تصویر ادمه پیدا می کند یا از نمیه صفحه شروع و تا پایین صفحه تصویر ادامه پیدا می کند ، بطوری که شما به عنوان بیننده بخشی از تصویر را سالم و بخش دیگر تصویر را خط افتاده یا خش دار مشاهده می کنید.

دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلوزیون شارپ

اما دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ  در این نوع چه چیزی است؟

دلایل نمایش این نوع خطوط غیرفعال شدن پیکسل های پنل و یا واکنش غلط آن ها در مقابل سیگنال تصاویر است. و تنها راه  تعمیر تلوزیون هایی که  دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی آن ها این دلیلی باشد که ذکر شد ، تعویض کامل پنل تلویزیون است.

این دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ می تواند برای سایر تلویزیون ها هم صادق باشد.

همه کاربران عزیز یا صاحبان تلویزیون وقتی به دنبال سوالاتی از مانند دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ می روند که این اتفاق برای تلوزیونشان افتاده است. ولی اگر این افراد بدانند ایمان داشته باشند که پیشگیری  بهتر از درمان است دیگر مجبور به گشتن به دنبال پاسخ این قبیل سوالات و در ادمه ی آن پرداخت هزینه زیاد جهت تعمیر تلویزیون و برطرف کردن این خطوط عمودی از روی صفحه تصویر تلویزیون نیستند.

جلوگیری از این اتفاق بد خیلی سخت نیست و ما به راحتی می توانیم با مراقبت از تلوزیون به صورتی که ضربه ای به صفحه تصویر و بدنه آن نخورد جلوی این اتفاق را بگیریم و همچنین خانواده هایی که در منزل کودک خرد سالی دارند توجه داشته باشند بچه ها بدون اطلاع ضربه ای به تلویزیون وارد نکنند.

و اگر هم به هر دلیلی این اتفاق برای تلویزیون شما افتاد دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی تلویزیون شارپ افراد متخصص جویا شوید و با توجه به تشخیص کارشناس مربوطه  اقدام به تعمیر تلویزیون شارپ خود توسط این افراد  متخصص و کاردان ، نمایید.

در رابطه با تعمیر تلویزیون هم مانند سایر سخت افزار ها و قطعات الکترونیکی  توصیه می شود به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی خودتان اقدام به تعمیر نکنید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩