اشتراک گذاری

شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر

درباره شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر چه می دانید؟ برای خیلی از ما لپ تاپ، از هر نوعی که باشد یکی از اصلی‌ترین ابزارهای کاربردی برای فعالیت های روزمره است. از نشان دادن نمونه کارها در یک جلسه کاری گرفته تا تماشای فیلم‌ های مورد علاقه در منزل. قطعا در چنین شرایطی باتری لپ تاپ یکی از مهم ‌ترین خصوصیاتی است که آن را برای مواقع و مکان‌ هایی که به برق دسترسی نداریم، مناسب می کند. در نتیجه حفظ و نگهداری صحیح باتری لپ تاپ دغدغه بسیاری از ماست.

با توجه به این موضوع، مطالعه مطلبی تحت عنوان شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر مهم و ضروری است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می ‌شود که بدانیم بسیاری از باورهای قدیمی در مورد نسل جدید باتری ‌های لیتیومی صدق نمی کند. در صورت شارژ صحیح مطمئن باشید باتری لپ تاپ شما همیشه در شرایط خوبی خواهد بود و به حداکثر عمر مفیدش خواهد رسید.

شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر

حافظه باتری (Battery Memory Effect) چیست؟

پیش از کسب هرگونه اطلاعات راجه به شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر لازم است حقیقت را در مورد باور غلطی که در ذهن بسیاری از مردم باقی مانده روشن کنیم: کلمه ای به نام حافظه باتری. بر اساس همین باور اشتباه، اگر شما پیش از شارژ مجدد باتری لپ تاپ، آن را کاملا تخلیه نکنید یا پیش از شارژ کامل، از برق بکشید به باتری آسیب می رسد.

این گونه است که می گویند بخشی از ظرفیت باتری که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد؛ فراموش شده و در نتیجه ظرفیت باتری کاهش می ‌یابد. در واقع بر طبق این باور، بهترین حالت شارژ کردن باتری این است که اجازه بدهیم سطح شارژ تا ۰ درصد کاهش بیابد و سپس باتری را تا ۱۰۰ درصد شارژ کنیم.

این مسئله درباره شارژ کردن باتری لپ تاپ در قدیم صحت داشت زیرا جنس باتری ‌های قدیمی نیکلی بود. ولی با ورود به نسل جدید لپ تاپ‌ ها که اکثر باتری ‌ها، لیتیومی هستند، نه ‌تنها شارژ و دشارژ کامل بیهوده است بلکه حتی می ‌تواند به باتری لپ تاپ آسیب بزند. باتری ‌های لیتیومی مدرن را می‌توان فارغ از درصد باقیمانده شان شارژ کرد و این موضوع هیچ اثر منفی روی عملکرد و عمر مفید آنها ندارد.

اینو بخون حتما به کارت میاد : راه های افزایش عمر باتری لپ تاپ

3 نکته قبل، حین و بعد از شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر

نکته اول: جداسازی باتری لپ تاپ به هنگام اتصال به برق

این نکته نسبت به شرایط می تواند تغییر کند. اما به ‌طور کلی متصل ماندن لپ تاپ به منبع برق هنگامی‌که باتری کاملا شارژ شده است هیچ ضرری ندارد. چرا که در هنگام شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر الکتریسیته در آن جریان دارد ولی به ‌محض رسیدن سطح شارژ باتری به ۱۰۰ درصد، ورود الکتریسیته به آن متوقف شده و جریان برق به ‌طور مستقیم به سیستم پاور لپ تاپ هدایت خواهد شد.

فقط در صورتی باقی ماندن باتری در لپ تاپ هنگام استفاده از منبع برق می‌ تواند ایراد داشته باشد که سخت ‌افزار لپ تاپ در معرض حرارت بیش‌ از حد قرار گیرد. در شرایط معمولی که لپ تاپ بیش‌ از حد داغ نمی‌ شود؛ مانعی برای باقی ماندن باتری در لپ تاپ وجود نخواهد داشت.

در این حالت دمای ۴۰ تا ۵۰ درجه برای پردازنده و هارد دیسک مناسب است ولی هنگام پردازش ‌های سنگین نظیر بازی کردن که دما از ۶۰ درجه رد می شود، بهتر است باتری را از لپ تاپ خارج نمایید.

نکته دوم: قبل از شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر کاملا آن را دشارژ کنید

برخلاف باور عمومی توصیه می کنیم از تخلیه شدن کامل شارژ باتری لپ تاپ (صفر درصد یعنی جایی که لپ تاپ خاموش می ‌شود) اجتناب کنید. این حالت به باتری لپ تاپ شوک وارد کرده و ممکن است به آن آسیب بزند. بهترین کار در این مواقع دشارژ های سطحی تا حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد مناسب می باشد. حتی می توانید از شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر در دفعات زود به زود استفاده کنید ولی باتری را شارژ کامل یا دشارژ کامل نکنید.

نکته سوم: میزان باقیمانده شارژ قبل و بعد از شارژ باتری لپ تاپ اشتباه نمایش داده می شود

باتری لپ تاپ به سنسوری مجهز است که میزان دقیق انرژی باقیمانده آن را نشان می ‌دهد. این سنسور در اثر چرخه ‌های مکرر شارژ و دشارژ به ‌مرور زمان دقت خود را از دست می‌ دهد. دقیق نبودن سنسور باتری می ‌تواند منجر به نمایش میزان اشتباه شارژ توسط لپ تاپ شود.

عملکرد این سنسور درباره خود بسیار مهم نیست ولی درباره ارائه اطلاعات میزان شارژ باتری لپ تاپ مهم است. به همین دلیل است که دشارژ کردن کامل باتری اشتباه است. پس به موقع به فکر شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر خود باشید تا باتری آسیب نبیند.

توجه:

چیزی که در این شرایط به داد شما می رسد کالیبره کردن باتری لپ تاپ است. بعضی از لپ تاپ ‌ها به ابزارهایی برای کالیبره کردن مجدد سنسور باتری مجهز هستند. در صورتی که لپ تاپ شما چنین امکانی نداشته باشد، پس از هر ۳۰ چرخه شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر ، یک بار باتری لپ تاپ را بدون وقفه به ‌طور کامل دشارژ و شارژ کنید (یعنی صفر کردن کامل باتری و خاموش شدن لپ تاپ و شارژ کردن ۱۰۰ درصدی باتری بدون استفاده از آن).

چه زمان شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر پاسخگو نیست؟

باتری لپ تاپ نسبت به نوع و مدل آن ظرفیت های متفاوتی دارد. بعد از شناسایی این دو ویژگی می توانید ظرفیت چرخه شارژ باتری خود را تعیین کنید. شارژ کردن باتری لپ تاپ ایسر شما زمانی دیگر پاسخگوی انرژی لپ تاپ نیست که ظرفیت باتری به پایان رسیده باشد.

بهترین توصیه این است: “زمانی که ظرفیت باتری فعلی لپ تاپ شما بسیار کاهش یافته و رو به پایان است، نسبت به خرید باتری جدید اقدام کنید تا باتری فعلی منجر به خراب شدن لپ تاپ نگردد”. دقت داشته باشید نگهداری از باتری جدید بدون اتصال به لپ تاپ راهکارهای بسیاری دارد ولی اتمام ظرفیت باتری فعلی منجر به آسیب های شدیدی می گردد.

زمان شارژ کردن باتری لپ تاپ

نمایندگی ایسر

در نمایندگی ایسر در ایران افراد توانمند و آگاهی در بخش فروش برای راهنمایی شما در خرید انواع محصولات ایسر شتافته اند. این افراد با دانش و تجربه خود، تمامی اطلاعات مربوط به یک محصول را از جمله معرفی، مزایا و معایب در اختیار شما قرار می دهند تا بهترین و جدیدترین محصول ایسر را برای کاربرد طولانی خریداری نمایید. این افراد همچنین در بخش خدمات پس از فروش نیز حامی خدمات محصولات خریداری شده شما هستند.

مرکز تعمیرات ایسر

زمانی می توانید از داشتن یک محصول خوب ایسر لذت ببرید که در صورت بروز مشکل کسی به دادتان برسد. مرکز تعمیرات ایسر برای این هدف برنامه ریزی شده است. افراد زبده ای که به عنوان تکنسین حرفه ای تمامی مشکلات وارد بر محصولات ایسر شما را شناسایی کرده و به رفع آن در بخش های مختلف تخصصی اقدام می نمایند. همه خدمات از جمله تعمیر، ترمیم، بهینه سازی و حتی تعویض قطعات در مرکز تعمیرات ایسر انجام پذیر است.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩