اشتراک گذاری

راه های افزایش عمر باتری لپ تاپ

افزایش عمر باتری لپ تاپ مساله ای است که کاربران باید با روش ها و ترفندهای آن آشنایی داشته باشند. باتری یکی از حساس ترین و البته گران ترین قطعات لپ تاپ است و به همین دلیل باید به سلامتی آن توجه ویژه ای شود. در این مطلب قصد داریم شما کاربران عزیز را با ترفندهایی بسیار کاربردی برای افزایش عمر باتری آشنا کنیم که کارشناسان تعمیر لپ تاپ نیز آنها را تایید کرده اند. با انجام دادن این روش ها می توانید عمر باتری لپ تاپ ایسر خود را افزایش داده و از خراب شدن این قطعه جلوگیری نمایید. در ادامه می توانید کاربردی ترین روش ها و کاربرد های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ را مطالعه کنید.

افزایش عمر باتری لپ تاپ

باتری لپ تاپ چگونه کار می‌کند؟

پیش از پرداختن به روش های افزایش عمر باتری لپ تاپ ، بد نیست در مورد ماهیت کارکردی این محصول اطلاعاتی به شما عزیزان بدهیم. جالب است بدانید که در حال حاضر دو نوع باتری لپ تاپ وجود دارد: لیتیوم-یون و لیتیوم-پلیمر . در گذشته لپ تاپ ها از باتری ‌های نیکل-کادمیوم استفاده می کردند که امروزه این نوع باتری کاملا منسوخ شده است. لپ تاپ های جدید ایسر از باتری های سلولی لیتیوم بهره می برند که کارایی فوق العاده بالایی دارند و کیفیت بهتری را نسبت به مدل های قبلی ارائه می دهند. عملکرد هر دو نوع باتری لیتیوم-یون و لیتیوم-پلیمر بسیار شبیه هم است اما از نظر فنی متفاوت هستند. ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ برای هر دو نوع مناسب بوده و کاربرد دارند.

ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ

از جمله مهم ترین و کاربردی ترین ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همیشه اول دوشاخه را به پریز برق بزنید، سپس فیش آداپتور برق را به لپ تاپ متصل کنید. یک دلیل ساده برای آن وجود دارد؛ زیرا وقتی دوشاخه را به پریز متصل می کنید، برقی که به طور ناگهانی وارد می شود دارای نوسان است. اما وقتی اول دوشاخه به برق متصل شده باشد، بعد از چند لحظه کوتاه، برق توسط آداپتور از AC به DC تبدیل و نوسان آن گرفته می شود.

وقتی می خواهید باتری جدیدی را در لپ تاپ ایسر خود مورد استفاده قرار دهید، اول شارژ آن را کاملا خالی کنید. سپس اجازه دهید باتری ۱۲ ساعت در حالت شارژ بماند (حتی اگر شارژ آن کامل شد، باز هم بگذارید تا ۱۲ ساعت در شارژ باشد.) سپس از آن استفاده کنید. البته این مورد از ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ ، تنها در مورد باتری های قدیمی کابرد دارد و باتری های لیتیوم یونی احتیاجی به طی کردن این فرایند ندارند.

تصور عامه این است که باتری ها را تا زمانی که شارژ آنها به طور کامل تخلیه نشده است نباید به شارژ زد. یا اینکه هر چند وقت یک بار باید این باتری ها کاملا شارژ و دشارژ(تخلیه) شوند، اما این تصورات اشتباه است. حتی طبق نظر و تجربه کارشناسان آی تی نمایندگی تعمیرات ایسر ، این کار صدمه بیشتری به باتری وارد می کند و از عمر آن کم می کند.

در مکان هایی که می توانید لپ تاپ خود را به برق متصل کنید، سعی کنید از باتری استفاده نکنید و به جای آن سراغ آداپتور AC لپ تاپ بروید.

تنظیمات ذخیره انرژی را که در سیستم عامل وجود دارد در بالاترین حالت خود قرار دهید. به این ترتیب انرژی کمتری از باتری مصرف می شود و نیاز نیست به صورت مداوم آن را شارژ کنید.

یکی دیگر از ترفندهای افزایش عمر باتری لپ تاپ این است که اگر درخشش نور صفحه نمایش خیلی برای کار شما مهم نیست، آن را کاهش دهید.

هر از چندگاهی لپ تاپ را با آداپتور به برق متصل کنید و سپس عملیات Defragment هارددیسک را انجام دهید. این کار باعث می شود اطلاعات مرتبط با هم، داخل هارد در کنار یکدیگر قرار بگیرند و هنگامی که آنها فراخوانی می شوند، کمترین زمان و حرکت مکانیکی هد هارد دیسک انجام بگیرد و در نتیجه انرژی کمتری مصرف شود.

تعمیرات ایسر در تهران

نمایندگی تعمیرات ایسر در تهران، از واحدهای مجزایی تشکیل شده که هریک به بررسی و ترمیم یکی از محصولات این کمپانی اختصاص یافته اند. شما کاربران گرامی در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل در محصولات ایسر خود، می توانید به واحدهای تعمیرات این نمایندگی مراجعه نموده و شاهد ترمیم دستگاه مورد نظر در تخصصی ترین سطح باشید. مدیریت نمایندگی ایسر در راستای تحقق شعار مشتری مداری و ارتقاء سطح کیفی خدمات بخش تعمیر، این بخش را به آخرین تجهیزات و ابزار آلات روز دنیا مجهز نموده است. لذا شما کاربران گرامی می توانید از تعمیرات تخصصی هریک از انواع لپ تاپ، آل این وان، موبایل، پروژکتور و … ایسر خود در نمایندگی تعمیرات ایسر در تهران اطمینان کامل داشته باشید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩