اشتراک گذاری

سیاه شدن تصویر تلویزیون

سیاه شدن تصویر تلویزیون یکی از مشکلاتیه که توی برند های مختلف ممکنه پیش بیاد. این مشکل، مشکل دشوار و پیچیده اییه. یعنی اینکه وقتی تصویر تلویزیونی سیاه میشه، نشون دهنده یه سری خرابی های عمقی توی بعضی از قطعات تلویزیونه که به هیچ وجه کاربر عادی نمیتونه از عهده ش بر بیاد و اونو رفع کنه.  

مشخصه که اگه کاربر درباره علت های سیاه شدن تصویر تلویزیون اطلاعاتی داشته باشه، میتونه از این اختلال پیشگیری کنه و در هر صورت مشکل رو کنترل کنه.

اما اگه به هر دلیلی این مشکل برای تلویزیون شما پیش اومده و سردرگم و کلافه شدید و نمیدونین باید چه کار کنین و چه جوری مشکل رو حل کنین، جایی برای نگرانی نیست، ما کنار شما هستیم تا این مشکل رو براتون رفع کنیم. خیلی سریع و ساده می گیم که سیاه شدن تصویر تلویزیون در اکثر موارد مربوط به COF است.

با پاره شدن یا سولفاته شدن PCB یا COF سیاه شدن تصویر تلویزیون اصلا دور از انتظار نیست. سیاه شدن تصویر تلویزیون به عنوان یکی از مشکلات تصویر تلویزیون بسیار رایجه. البته خرابی بک لایت و سوختن ال ای دی تلویزیون هم میتونه توی این اختلال نقش داشته باشه. در هر صورت باید بررسی های دقیقی انجام بشه و بعد از پیدا کردن علت اختلال، مسیر تعمیر پیش گرفته بشه.

سیاه شدن تصویر تلویزیون

شایع ترین دلایل سیاه شدن تصویر تلویزیون 

سوختگی و مردگی پیکسل

پیکسل مردگی یا سوختن پیکسل های تلویزیون، از اصلی ترین و متداول ترین دلایل بروز مشکل سیاه شدن تلویزیون است. هر چند کمپانی های معتبر هم مثل خیلی از شرکت های سازنده ی تلویزیون، در طی سال های گذشته فناوری‌های جدیدی همچون QLED و SUHD رو در طراحی و تولید این نوع دستگاه بکار گرفته تا شدت سوختگی پیکسل تلویزیون رو کاهش بده، اما همچنان احتمال بروز چنین مشکلی وجود داره.

در حالت بروز این مشکل، لازمه برای بهسازی دستگاه، قطعه ی معیوب تعویض بشه. خدمات تخصصی مربوط به رفع این مشکل، با حضور در مرکز تعمیرات تلویزیون ،  قابل دریافت هست.

تعمیر پنل تلویزیون شارپ در نمایندگی رسمی شارپ !

خرابی بک لایت

خرابی بک لایت از دیگر دلایل سیاه شدن تصویر پنل تلویزیون که در زمان بروز این مشکل، لازمه به صورت دقیق مورد بررسی و عیب یابی قرار بگیره. وقتی که بک لایت تلویزیون ، دچار اختلال بشه، لکه ‌هایی سیاه و تیره بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شه.

در صورت بروز این مشکل در دستگاه ،لازمه تعمیر بک لایت در اسرع وقت، در دستور کار مرکز تعمیر تلویزیون قرار بگیره. چرا که خرابی بک لایت در یه قسمت، موجب پخش ولتاژ لامپ‌های معیوب در بین لامپ های سالم شده و در آخر باعث خرابی زود هنگام تموم صفحه نمایش دستگاه می شه.

مشکلات و خرابی پنل تلویزیون 

دلیل دیگه ای که به سیاه شدن تصویر تلویزیون دامن میزنه ، خرابی و اختلالات پیش اومده در پنل دستگاهه. وقتی که قسمت ماژور یا لیکوئید در پنل تلویزیون خراب شه، باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون و صفحه نمایش می شه. پنل های تلویزیون مثل دستگاه های دیگه ای که در بازار موجوده ، دارای طول عمر محدودیه در نتیجه لازمه بعد از تموم شدن طول عمر، تعویض میشه. کارشناسان ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون ، آماده ی ارائه ی هر مدل سرویس تخصصی در این خصوص هستن.

علت سیاه شدن تصویر تلویزیون 

سیاه شدن تصویر تلویزیون علت های زیادی داره. معمولا یکی از علت های این اختلال، خرابی بک لایت این دستگاهه. بک لایت نور پس زمینه رو ایجاد میکنه و خرابی اون میتونه باعث تیره یا سیاه شدن تصویر تلویزیون بشه. تکنسین های واحد تعمیرات تلویزیون شارپ این طور میگن که خاموش و روشن شدن این دستگاه اصلی ترین نشانه خرابی بک لایت و مقدمه ای برای سیاه شدن تصویره. البته مسائلی مثل پیکسل سوختگی و خرابی ماژور یا لیکوئید هم میتونه باعث سیاه شدن تصویر تلویزیون بشه.

روش های رفع مشکل سیاه شدن تصویر تلویزیون 

برای سیاه شدن تصویر تلویزیون قبل از هر اقدامی باید به دقت بررسی انجام بدیم. بررسی و عیب یابیه که کمک میکنه قطعه یا بخش خراب و معیوب شناسایی بشه و مسیر تعمیر و احیانا تعویض هم مشخص بشه. مثلا اگه مشخص بشه که سیاه شدن تصویر تلویزیون به علت خرابی بک لایته، به احتمال زیاد فقط با تعویضه که میشه مشکل رو حل کرد.  

بک لایت قطعه ایه که توی پنل قرار گرفته و تعمیرات اون به حدی حساسه که ممکنه به پنل آسیب برسونه. پنل تلویزیون هم تقریبا همین شرایط رو داره و چون تعمیر اون هزینه زیادی داره، بهتر و به صرفه تر اینه که تعویض بشه.

اگه سیاه شدن تصویر تلویزیون به دلیل پیکسل سوختگی باشه، بازم باید پنل تعویض بشه. هر پیکسل ۳ تا ساب برای ایجاد رنگ داره و توسط ترانزیستورها و به صورت گروهی کنترل میشه. سوختن هر کدوم از این پیسکل ها باعث خاموشی صفحه نمایش میشه. 

آخرین موضوعی که درباره سیاه شدن تصویر تلویزیون مطرحه که بررسی اون میتونه مشکل رو رفع کنه خراب شدن بخش ماژور یا لیکوئید در پنله. البته باید اینو بدونین که به طور کلی عمر پنل محدوده و بعد از تموم شدن طول عمر اون باید تعویض بشه. همه چیز بستگی به تصمیم تعمیرکار داره.

مرکز تعمیرات تلویزیون در کرج

مرکز تعمیرات تلویزیون در کرج توی شاهین ویلاست. این نمایندگی با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و بهترین و با کیفیت ترین سرویس های تعمیراتی رو به کاربرای کرجی ارائه میده. همه محصولات توسط مرکز تعمیرات تلویزیون در کرج حمایت و پشتیبانی میشه. فروش، پس از فروش و تعمیرات تلویزیون سه حوزه تخصصیه مرکز تعمیرات تلویزیون در کرج است. هر حوزه همه خدمات و سرویس ها همراه با ضمانت نامه های معتبر ارائه میشه. با مراجعه به این نمایندگی بدون شک یه تجربه عالی و به یادموندنی در مورد فروش و تعمیرات به دست میارین.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩