اشتراک گذاری

تعمیر پنل تلویزیون شارپ

یکی از قطعات اصلی و مهم تلویزیون، پنل هست که گرون ترین قطعه ی این دستگاه هم محسوب میشه. پنل یا همون صفحه نمایش، تصاویر رو برای کاربر به نمایش در میاره و به همین خاطر هم بروز کوچک ترین ایراد در اون، فرایند پخش تصاویر رو مختل میکنه. یه نکته ای در مورد پنل وجود داره و اونم اینه که در اغلب موارد قابل تعمیر نیست. از طرفی چون تعویض این قطعه خیلی هزینه بره، بیشتر کارشناس های مرکز تعمیر تلویزیون شارپ معتقدن در صورت خرابی پنل، به صرفه تره که کلا تلویزیون تعویض بشه.

حالا به نظرتون چطور میشه مانع از این اتفاق شد؟ اگه شما با علائم خرابی این قطعه آشنا باشین و بتونین به درستی عیب یابی ش کنین، میتونین قبل از تشدید مشکل، پنل رو تعمیر و به این ترتیب، از تعویضش جلوگیری کنین. در ادامه ی این مطلب، ضمن بررسی علائم خرابی پنل تلویزیون شارپ ، نکاتی رو راجع به تعمیرات این دستگاه به شما دوستان عزیز ارائه میدیم. ضمن این که یاداوری می کنیم برای دریافت خدمات تخصصی تر در این زمینه، میتونین به نمایندگی شارپ مرکز سخت افزار ایران مراجعه کنین.

تعمیر پنل تلویزیون شارپ

علائم خرابی پنل تلویزیون

همونطور که اشاره شد، خرابی پنل با علائم و نشونه هایی همراهه که اگه اونا رو بشناسین، میتونین به موقع مشکل رو برطرف کنین. یکی از نشانه های مهمی که خرابی پنل یا وجود ایراد در این قطعه رو نشون میده، تاریکی و کم نور شدن همه یا بخشی از تصویر هست. موارد دیگه ای مثل: نمایش خطوط عمودی در تصویر، به‌ هم‌ ریختگی رنگها، عدم نمایش تصاویر، کند شدن تصویر تلویزیون و روشن شدن چراغ چشمک زن هم جزء علائمی هستن که اگه ظاهر بشن، نشون دهنده ی وجود ایراد در عملکرد پنل هستن.

در صورت مشاهده ی هر کدوم از این مشکلات در تلویزیون تون، مساله رو جدی بگیرین و هرچه سریع تر، برای بررسی و تعمیر تخصصی این دستگاه اقدام کنین. عیب یابی پنل تلویزیون کار سختی نیست و با توجه به علائمی که ذکر کردیم، میشه به راحتی ایراد رو تشخیص داد. همکارای ما در نمایندگی تعمیرات شارپ هم تو این زمینه بهتون کمک میکنن.

مشکلات رایج پنل تلویزیون شارپ

پنل قطعه ی ظریف و حساسیه و معمولا با مشکلات متعددی درگیر میشه. موارد زیر، بخشی از اصلی ترین مشکلات و ایرادهای پنل تلویزیون شارپ به شمار میرن:

عملکرد ناقص پیکسل ها

یکی از مشکلات پنل تلویزیون خرابی پیکسل ها و عملکرد ناقص اونا هست. وقتی پیکسل ها درست کار نکنن، اطلاعاتی که باید توسط فلت های پنل پردازش بشن، به دلایل مختلف قطع میشن و پیکسل‌های اون خط تصویری، درست کار نمیکنن. در نتیجه، شما یه سری خطوط رنگی یا سیاه روی نمایشگر میبینین. مواردی مثل: قطع شدن اتصال فلت در مقطع اتصال به پنل، قطع شدن خروجی آی سی پردازشگر که روی فلت قرار داره و قطع شدن گرافیت اتصال روی شیشه پنل، مهم ترین دلایل عملکرد ناقص پیکسل ها شناخته میشن.

مشکلات بک لایت

یکی دیگه از مشکلات و ایرادهای رایج پنل تلویزیون شارپ ، خرابی بک لایته. بک لایت، یکی از بخش های مهم پنله که نور مورد نیاز برای نمایش تصاویر رو فراهم میکنه. اگه در نحوه ی برخورد TFT ها به صفحه ‌نمایش مشکلی به وجود بیاد، بک لایت دچار اختلال میشه و به دنبال آن، پنل هم معیوب میشه. تیره شدن قسمتی از تصویر یا تمام اون، از جمله دلیل خرابی بک لایته.

خرابی Liquid

یه مورد دیگه که تو تعمیر پنل تلویزیون sharp بهش توجه میشه، خرابی Liquid هست. لیکوئید، ابتدایی ترین لایه ی پنله که مستقیما با رنگ تصاویر در ارتباط هست. به هم ریختگی رنگ‌ها، اضافه شدن غیرعادی یک رنگ در تمام و یا قسمتی از تصویر و یا وجود هاله ای غیر عادی از یک یا چند عدد، اصلی ترین مشکلات ناشی از خرابی Liquid هستن که باید در اسرع وقت برطرف بشن. باید بدونین که تاخیر در تعمیر یا تعویض لیکوئید، میتونه آسیب های جدی تری به پنل وارد کنه.

پیکسل‌ سوختگی

اما میرسیم به یکی از مهم ترین مشکلات پنل تلویزیون یعنی پیکسل سوختگی. جالبه بدونین که هر پیکسل، از 3 تا زیر پیکسل برای ایجاد رنگ تشکیل شده. این پیکسل‌ها به ‌صورت گروهی و توسط تعدادی ترانزیستور کنترل میشن و اگه هر کدومشون آسیب ببینن، پیکسل به حالت خاموش در میاد که اصطلاحا بهش “پیکسل سوختگی” میگن. این اتفاق، میتونه فرایند کاری پنل رو به شدت تحت تاثیر قرار بده.

آب خوردگی پنل

یکی از رایج ترین مشکلات پنل تلویزیون شارپ ، آبخوردگی اون هست. وقتی شما مایعات پاک ‌کننده ای مثل شیشه شوی رو از فاصله بسیارکم بین قاب و صفحه‌ نمایش تلویزیون استفاده میکنین، مایع از قسمت پایین پنل وارد دستگاه میشه و به دلیل قرار گرفتن فلت های منتقل‌ کننده اطلاعات تصویر در زیر پنل، باعث اتصال پین‌ های مختلف این فلت ها به هم میشه. کارشناس های تعمیر لوازم خانگی، به این وضعیت میگن آبخوردگی پنل. رسیدن مایعات رسانا به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه، سولفاته مدار و سوختگی فیزیکی این مدارات ظریف و حساس میشه.

در نتیجه؛ پنل معیوب میشه و خطوط رنگی عمودی و نوارهای سفید و مشکی روی تصویر میبینین. توصیه می کنیم در صورت بروز این وضعیت، در اسرع وقت از متخصصین نمایندگی رسمی شارپ در مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرین و با انجام دادن یه سری اقدامات اولیه، از نفوذ رطوبت به سایر بخش های تلویزیون و تشدید آسیب دیدگی جلوگیری کنین.

تعمیرات پنل تلویزیون sharp

در ابتدای مطلب گفتیم که خرابی پنل معمولا قابل تعمیر نیست و این قطعه باید تعویض بشه. تعویض پنل هم به خاطر قیمت بالایی که داره و حساسیت های بالای اون، چندان به صرفه نیست. البته تیم تعمیراتی ما در نمایندگی sharp مرکز سخت افزار ایران، تمام تلاششون رو به کار میبندن که این قطعه رو ترمیم کنن و به این ترتیب، هزینه های کاربران عزیز رو کاهش بدن. ولی گاهی شدت آسیب دیدگی به اندازه ایه که هیچ کدوم از روش های تعمیرات جوابگو نیستن و چاره ای جز تعویض پنل وجود نداره. به طور کلی، توصیه می کنیم تا حد امکان از خرابی و بروز مشکل در پنل تلویزیون شارپ جلوگیری کنین تا چنین مشکلاتی هم براتون به وجود نیاد.

نمایندگی مجاز شارپ

نمایندگی مجاز شارپ ، ضمن اخذ کلیه مجوزهای لازم، در زمینه فروش، تعمیر و ارائه خدمات پس از فروش محصولات sharp فعالیت میکنه. وجه تسمیه ی این مرکز نسبت به سایز مراکز خدماتی مشابه، مجاز بودن فعالیت ها هست که به کاربرا امکان پیگیری قانونی مشکلات احتمالی رو میده. البته حضور مجرب ترین کادر فنی و استفاده از نوین ترین متدهای روز دنیا باعث شده که کلیه ی خدمات فروش و تعمیر تلویزیون شارپ به صورت بی نقص به مشتری های عزیز ارائه بشه.

همکارای ما در این نمایندگی تلاش میکنن با سرلوحه قرار دادن اصول مشتری مداری، رضایت هرچه بیشتر شما رو فراهم کنن. فروش جدیدترین محصولات لوازم خانگی، ماشین های اداری، تلویزیون، تجهیزات جانبی و … شارپ به صورت اورجینال، تعمیرات تخصصی این محصولات و سرویس های گسترده ی پس از فروش، عمده خدماتی هستن که در نمایندگی مجاز شارپ به کاربران ارائه میشه.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩