اشتراک گذاری

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

اگه جزء طرفدار های بازی های کامپیوتری هستین و دنبال یه لپ تاپ گیمینگ می گردین، مقاله امروز میتونه بهتون کمک کنه انتخاب بهتری داشته باشین. خیلی از گیمرها، pc رو واسه بازی کردن بهتر می دونن. این در حالیه که لپ تاپ با توجه به ویژگی هایی که داره، گاهی حتی می تونه انتخاب بهتر و به صرفه تری هم برای این افراد باشه. به هر حالا لپ تاپ قابل جابجاییه و میشه هر زمانی باهاش کار کرد. 

بازی های رایانه ای، به خصوص انواع با کیفیتشون، پرازش گرافیکی بالایی دارن و فقط یه کارت گرافیک قدرتمند می تونه از پس اجراشون بر بیاد. به همین خاطر هم لپ تاپ های گیمینگ یا مخصوص بازی، طراحی متفاوت تری در مقایسه با سایر مدل ها دارن و از قدرت سخت افزاری و نرم افزاری بالاتری بهره می برن. 

این مساله در کنار قیمت بالا، باعث شده که خرید لپ تاپ گیمینگ کار ساده ای نباشه و نیاز به برخورداری از اطلاعات بالایی داشته باشه. توی این مقاله راهنمایی رو بهتون ارائه می دیم که با توجه به اون می تونین بهترین لپ تاپ بازی رو برای خودتون انتخاب کنین.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

معیارهای خرید لپ تاپ گیمینگ

مهم ترین معیارهای خرید لپ تاپ گیمینگ ، در موارد زیر خلاصه میشن:

پردازنده

خب قبلا هم گفتیم که لپ تاپ های بازی باید قدرت پردازشی بالایی داشته باشن تا بتونن بازی های سنگین رو بدون مشکل و اتلاف وقت باز و اجرا کنن. لازمه ی این مساله اینه که لپ تاپ پردازنده یا cpu قدرتمندی داشته باشه. 

اینتل در حال حاضر قوی ترین و با کیفیت ترین پردازنده ها رو تولید میکنه و در مقایسه با محصولات رقیبش یعنیAMD ، محبوبیت بیشتری داره. 

اگه قصد خرید یه لپ تاپ گیمینگ دل رو دارین، سعی کنین مدل هایی رو انتخاب کنید که از پردازنده های i5 و i7 اینتل یا R5 و R7 AMD توشون استفاده شده باشه. کارشناسای تعمیر لپ تاپ هم معتقدن که برای خرید لپ تاپ گیمینگ قوی تر و پر بازده تر، بهتره محصولاتی با پردازنده نسل 6 به بعد و با سرعت ۳٫۴ GHz در اولویت باشن.

گرافیک

دومین نکته ای که در پروسه ی انتخاب و خرید لپ تاپ گیمینگ مورد توجه قرار می گیره، گرافیک دستگاهه. حتی میشه گفت که کارت گرافیک، مهم ترین معیار برای خرید این نوع لپ تاپ به شمار میره. کارت گرافیک های Nvidia ثابت کردن که قدرت بیشتری نسبت AMD دارن و البته و گرون تر هم هستن. اگه قیمت براتون مهمه، مدل ۷۷۳۰ M از برند AMD Radeon  میتونه گزینه ی خوبی باشه؛ اما اگه با هزینه بیشتر مشکلی ندارین، مدل های GTX  Nvidia قدرت مطلوبی رو به همراه دارن. 

حافظه ی گرافیک هم معیار مهم دیگه ایه که برای خرید لپ تاپ مخصوص بازی باید بهش توجه کنین. لپ تاپ گیمینگ نباید کمتر از ۴ گیگابایت حافظه ی گرافیکی داشته باشن. بیشتر مدل های لپ تاپ گیمینگ dell ، کارت گرافیک های قدرتمندی دارن و به حافظه های گرافیکی بالایی هم مجهز شدن.

RAM

یکی دیگه از مهم ترین معیارهای خرید لپ تاپ گیمینگ ، حافظه ی رم اون هست. برای اجرای راحت و بی دردسر انواع بازی ها، شما نیاز به 8 گیگابایت رم روی لپ تاپ تون دارین و این کم ترین مقدار مورد نیازه. همچنین نسل DDR4 نیز ارجحیت بیشتری نسبت به نسل قبلی داره. اگه لپ تاپی که قصد خریدش رو دارید قابلیت ارتقا رم رو هم داشته باشه که دیگه عالیه.

هارد دیسک در لپ تاپ گیمینگ

از اونجایی که حجم بازی های کامپیوتری بالاس، توصیه میشه هارد دیسک لپ تاپ گیمینگی که انتخاب می کنید بالا باشه. اینطوری در آینده هم واسه نصب بازی های بیشتر دچار مشکل نمی شین. طبق اطلاعاتی که تعمیرکارای واحد تعمیرات دل به ما دادن، برای هارد های معمولی بهتره از مدل با سرعت ۷,۲۰۰-rpm و حداقل حجم ۱ ترابایت استفاده بشه .

گارانتی مناسب

در کنار همه ی مواردی که ذکر کردیم، گارانتی یکی از مهم ترین معیارهای خرید لپ تاپ گیمینگ محسوب میشه. هر قدر هم که لپ تاپ دل شما با کیفیت باشه و قدرتش بالا باشه، بازم ممکنه آسیب ببینه. اگه محصول شما گارانتی مناسبی داشته باشه، می تونین راحت تر مشکلش رو برطرف کنین. در غیر این صورت، برای حل عیب به وجود اومده باید کلی هزینه کنید و حسابی تو دردسر بیفتین.

نمایندگی دل

نمایندگی دل در مرکز سخت افزار ایران ، معتبر ترین مرکز برای ارائه خدمات حوزه ی فروش و ترمیم محصولات این کمپانی به کاربران هست. انواع مدل های کامپیوتر، لپ ‌تاپ، گوشی و تبلت، پروژکتور، تجهیزات جانبی و … dell، در این نمایندگی به فروش میرسه و البته به صورت تخصصی تعمیر میشه. 

در جهت ارائه ی خدمات مطلوب تر به شما کاربران گرامی و عمل در مسیر مشتری مداری، مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات در نمایندگی رسمی دل ارائه میشه که می تونید با استفاده از اونها، مشکلتون رو برطرف کنین. شما کاربرای عزیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات در مورد هر کدوم از محصولات دل و یا تعمیرات آنها، می تونید با نمایندگی دل تماس گرفته و ضمن صحبت با مشاورین ما، جواب سوالتون رو بگیرین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩