اشتراک گذاری

تعمیر کارت صدا کامپیوتر دل

کارت صدا قطعه ای در کامپیوتر است که صدای دیجیتال را به آنالوگ تبدیل می کند. این قطعه برای آماده سازی سیگنال ها جهت پخش صدا و دریافت سیگنال ورودی صدا از طریق میکروفن در کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرد. کارت صدا یکی از حساس ترین کارتهای PC  است، چرا که این کارت باید بهترین کیفیت صدا را در PC تولید کند. کارت صدا به سه طریق به مادربرد متصل می شود:  به صورت  Onboard یعنی بر روی مادربرد وجود دارد، به صورت خارجی (به صورت کارت) روی اسلات PCI قرار گیرد و یا از طریق USB به سیستم متصل گردد .چنانچه با اشکالاتی در صدای کامپیوتر خود مواجه شدید، لازم است تعمیر کارت صدا را در اولویت قرار دهید.

چند روش نرم افزاری برای تعمیر کارت صدا

در این بخش چند روش برای تعمیر کارت صدا را بیان می کنیم. البته اگر هیچ آشنایی با قطعات مختلف کامپیوتر ندارید بهتر است تمامی این روش ها زیر نظر تعمیرکار حرفه ای انجام شود. چنانچه با اعمال این روش ها مشکلات کارت صدا رفع نشد، بهتر است آن را به تعمیرگاه معتبر بسپارید.

فعال کردن Windows Audio

در برخی موقعیت‌ها سرویس Windows Audio به صورت خودکار و بی‌هیچ دلیل مشخصی غیرفعال می‌گردد. بنابراین در صورت مواجهه با اشکالی دربخش صدا توصیه می‌شود فعال بودن یا نبودن این بخش از دستگاه خود را چک کنید. غیرفعال بودن سرویس Windows Audio سبب بروز اشکالاتی در بخش صدای کامپیوتر شده و موجب می‌گردد تا هیچ صدایی از کامپیوتر خارج نشود.

در این شرایط برای تعمیر کارت صدای کامپیوتر از طریق کلید ویندوز روی کیبورد و حرف R، پنجره Run را باز کرده و دستور services.msc را تایپ نمایید. پس از تایپ این دستور، دکمه Enter را فشار دهید تا صفحه Services باز شود. با باز شدن این صفحه به دنبال Windows Audio بگردید. برروی این آیتم کلیک راست کرده و Restart را انتخاب کنید. با انجام این کار احتمالاً مشکل صدای ویندوز شما رفع گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله چگونه کارت صدا را فعال کنیم مطالعه کنید.

استفاده از ابزار عیب یابی ویندوز

خوشبختانه سیستم عامل ویندوز ابزارهایی را در اختیار دارد که در صورت استفاده از آنها، کاربر می‌تواند نوع اشکال پیش آمده در دستگاه را متوجه شود. یکی از این ابزارهای کاربردی که برای تعمیر کارت صدای کامپیوتر نیز قابل استفاده است Troubleshooting است.

برای استفاده از این ابزار، به کنترل پنل Control Panel مراجعه کنید و Troubleshooting را جستجو کنید. پس از پیدا کردن این ابزار، روی گزینه ی Troubleshoot audio playback کلیک کنید تا برخی از ابزار عیب‌یابی در پنجره‌ای برای شما نمایش داده شود. با باز شدن این پنجره تیک Apply repairs automatically را زده و Next کنید تا جستجو شروع شده و رفع مشکلات کارت صدای کامپیوتر به طور خودکار انجام شود.

نصب دوباره درایور صدا

یکی از اصلی‌ترین علل پیش آمدن اشکال در کارت صدای کامپیوتر، نصب نبودن درایور صدا و یا بروز اشکال در آن است. برای اطمینان از درستی عملکرد درایور صدا، مراحل روبرو را دنبال نمایید. از طریق Control Panel، بخش Device Manager را باز نمایید. در پایین Sound, video and game به دنبال درایور صدا بگردید.

بر روی آن کلیک راست کرده و Uninstall را بزنید. نیاز به حذف شدن درایور را تأیید کرده و بعد از آن ویندوز را Restart کنید. پس از اجرای ریستارت و خاموش و روشن شدن کامپیوتر، ویندوز به صورت خودکار اقدام به نصب درایور صدا خواهد کرد. پس از طی این مراحل، صدای کامپیوتر را چک کنید. در صورتی که مشکلات صدای کامپیوتر همچنان پابرجا بود، درایور رسمی کارت صدا را روی کامپیوتر نصب کنید.

استفاده از گوشی اندروید

روش دیگر پیشنهادی برای تعمیر کارت صدای کامپیوتر بسیار جالب است. در این روش می‌بایست با کمک وای فای Wi-Fi گوشی اندروید خود را به اسپیکری برای کامپیوتر تبدیل کرد. انجام این کار نیاز به استفاده از برنامه SoundWire (برای گوشی) دارد. در این روش، گوشی نه تنها ممکن است به اسپیکر و بلندگو تبدیل شود بلکه جایگزین میکروفن نیز می‌گردد.

البته باید توجه داشت که علاوه بر نصب SoundWire در کامپیوتر، این برنامه می‌بایست بر روی گوشی نیز نصب شود. پس از اجراء برنامه در کامپیوتر، آدرس IP در مقابل Server Address ظاهر می‌شود. در فیلد Server که در برنامه یافت می‌شود، آدرس را می نویسیم و کلید اجرا را فشار می‌دهیم.

تعمیر کارت صدا در نمایندگی تعمیرات دل

وجود نویز و شکست صدا باعث کاهش کیفیت صدا می شود. تعمیر کارت صدا نیازمند تخصص و ابزارهای حرفه ایی می باشد که نمایندگی تعمیرات کامپیوتر دل با در دست داشتن ابزار های تست و تعمیر به روز و پیشرفته اقدام به تعمیر و رفع ایراد کارت صدا کامپیوتر دل می کند . این خدمات شامل تعمیر کارت صدا ی دل رفع مشکل قطعی کارت صدا، رفع صدای نویز و سوت از بلندگو ها، رفع مشکل اتصالی در برد کارت صدا تعمیر سوکت های ورودی و خروجی صدا و … می شوند.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩