اشتراک گذاری

تعمیر فیوزینگ پرینتر کانن

تا به حال به گرمای کاغذ پس از اعمال فرآیند چاپ و خروج برگه از دستگاه توجه کرده اید؟ این گرما به دلیل وجود قطعه ای به نام هیتر یا فیوزینگ پرینتر کانن می باشد. فیوزینگ ها در گذشته از یک لامپ گرم کننده درون  هات رولر تفلون شده و پرس رولر تشکیل شده بودند، اما امروزه جای لامپ را یک المنت گرم کننده و جای هات رولر را  هم فیوزر فیلم در فیوزینگ گرفته است.

بهره مندی از این قطعات کارایی دستگاه را راحت تر کرده است. بد نیست بدانید این قطعه در میان انواع پرینتر و دستگاه کپی مشترک است و کاربردی یکسان دارد.  پس اینکه میزان تونر مورد نیاز برای چاپ یک برگه مورد استفاده قرار گرفت، کاغذ توسط هیتر یا فیوزینگ پرینتر کانن حرارت داده شده و به اصطلاح پخته می شود. این حرارت سبب تثبیت و ماندگاری تونر بر روی برگه می شود.

سرعت دستگاه برای خروج برگه سبب شده تا کاغذ بر اثر گرمای فیوزینگ دچار جرقه و یا سوختگی نشود. در برخی از مدل های پرینتر و دستگاه کپی زمان تعویض فیوزینگ پرینتر کانن از طریق نمایش کد های مخصوص در دستگاه به کاربران اعلام می شود. البته در صورت بروز علائمی مثل خطوط اضافه بر روی برگه ی چاپ شده نیز می توانید زمان تعویض فیوزینگ چاپگر را متوجه شوید.

تعمیر فیوزینگ پرینتر کانن

قطعات فیوزینگ پرینتر کانن

در این بخش قصد داریم تا شما را با قطعات موجود در فیوزینگ پرینتر کانن آشنا کنیم. آشنایی با این قطعات به شما کمک می کند خرابی های رایج دستگاه را بشناسید و همچنین در موارد آسیب دیدگی دستگاه قطعه ی معیوب را شناسایی کنید.

تعمیرات کاغذکش پرینتر کانن خودت رو به ما بسپار !

هیتر پرینتر چندکاره لیزری

هیتر وظیفه ی ایجاد گرما(البته به وسیله ی چینی هیتر) تا دمای 360 را دارد. کاغذ از بین آن و پرس می گذرد. وجود هیتر در پرینتر علت گرم بودن کاغذ پس از اعمال فرآیند چاپ می باشد.

فنرهای نگه دارنده

معمولا در داخل فیوزینگ چاپگر دو فنر که معمولا به راحتی و با دست باز نمی شود وجود دارد.  و وظیفه ی چسباندن دو قطعه ی فیوز به یکدیگر بر عهده ی سان فنر ها می باشد.

فیلم فیوزر پرینتر و چندکاره لیزری

این قطعه نیز پلاستیکی نسوز و ضد آب است که هیتر درون آن قرار می گیرد. هیتر گرما را به چینی ، از چینی به فیلم فیوزر و سپس فیلم فیوزر به روی کاغذ منتقل می کند.

چینی هیتر پرینتر و چندکاره لیزری

این قطعه روی هیتر است و حدود 1 سانتی متر در 25 سانتی متر است که شکننده و نسوز است . چینی هیتر زمانی که داغ می شود فیلم فیوزر را داغ کرده و فیلم فیوزر با فشار پرس تونر را به کاغذ می چسباند.

پرس پرینتر و چندکاره لیزری

  همانطور که از اسم آن این قطعه  مشخص است،  پرس وظیفه پرس کردن را بر عهده دارد، جنس پرس از لایه ای نسوز و ضد آب بوده  که با فشار آوردن به هیتر(هنگامی که داغ است) باعث می شود تونر ریخته شده روی صفحه داغ و دائمی شود. به عبارتی تثبیت تونر بر روی برگه به وسیله ی پرس انجام می شود.

بوش پرس پرینتر و چندکاره لیزری

بوش دو سر پرس قرار می گیرد که از جا به جایی پرس جلوگیری کند، اگر صدای غیر معمولی از فیوزر به گوشتان خورد احتمال اول گشادی بوش است که اجازه می دهد پرس در جای خود جا به جا شود.

تعمیر یا تعویض فیوزنگ پرینتر کانن

تعمیر یا تعویض فیوزنگ پرینتر کانن و تشخیص انتخاب یکی از این گزینه ها با ید توسط تعمیرکار متخصص انجام شود. هر گونه اقدام ناآگاهانه در این زمینه ها آسیب های بسیاری را به دستگاه شما وارد می کند. خرابی این قطعه منجر به عدم ثبت نهایی متون و یا تصاویر بر روی برگه می شود. به یاد داشته باشید مواردی مثل شکستگی فیوزینگ و سوختن آن تنها از طریق تعویض این قطعه با مدل های اورجینال کیفیت و کارایی اولیه را به دستگاه باز می گردانند.

به یاد داشته باشید قطعات پرینتر بسیار به یکدیگر نزدیک و همچنین حساس می باشند به همین علت هر گونه تعمیرات پرینتر کانن اگر از سر بی تجربگی انجام شود آسیب دیدگی های بسیاری برای دستگاه به همراه خواهد داشت.

هزینه تعمیر فیوزینگ پرینتر کانن

هزینه تعمیر فیوزینگ چاپگر کانن و هر برند دیگری، با توجه به شدت خرابی این قطعه متفاوت است. در بیشتر موارد، فیوزینگ قابل تعمیر نبوده و نیاز به تعمیر دارد. با این حال همکاران ما در تهران کمک، تلاش می کنند که این قطعه را تعمیر کرده و عملکرد پرینتر را به حالت عادی بازگردانند. اگر امکان تعمیر فیوزینگ وجود داشته باشد، در بیشتر موارد نیاز به صرف هزینه بالایی برای این کار نیست.

هزینه تعویض فیوزینگ پرینتر کانن

هزینه تعویض فیوزینگ پرینتر کانن و دیگر برندها به قیمت قطعه جدید بستگی دارد. برای این که چاپگر پس از تعویض این قطعه عملکرد درست و خوبی داشته باشد، باید حتما از نمونه اورجینال استفاده کرد. با توجه به تحریم های موجود، نمونه اورجینال فیوزینگ قیمت نسبتا بالایی دارد. به همین دلیل ممکن است هزینه نهایی تعویض فیوزینگ یا هیتر، کمی بالا باشد.

شاید برایتان مفید باشد: نمایندگی پرینتر اچ پی

تعمیرات پرینتر کانن

تعمیر پرینتر کانن در این واحد با بهره مندی از برترین متخصصان انجام می شود. تعمیر انوع مدل های پرینتر کانن در این واحد انجام می شود. پرینتر های تک کاره و چندکاره /  لیزری و جوهر افشان با هر عیب و ایرادی که باشند در این واحد قابل تعمیر هستند. کارشناسان و مهندسان این واحد به دلیل آشنایی کامل با تمامی قطعات دستگاه می توانند تعمیرات تخصصی پرینتر کانن را در مدت زمانی کوتاه انجام دهند.

تعویض انواع قطعات معیوب این دستگاه در این واحد انجام می شود. به یاد داشته باشید استفاده از قطعات اورجینال برای حفظ کیفیت دستگاه بسیار حائز اهمیت می باشد. قطعات فرسوده ی این واحد با نمونه های اصلی خود جایگزین می شوند.

تعمیرات کانن

راه اندازی واحد های مجزا برای تعمیرات این امکان را فراهم کرده است تا تعمیرات کانن به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی انجام شود. بهره مندی از تجهیزات و امکانات مدرن جهان در این واحد سبب شده تا تعمیرات در مدت زمان کوتاه و با بالاترین سطح کیفی ارائه شوند. هر یک از این واحد ها مسئولیت تعمیر یکی از تولیدات کمپانی کانن را به عهده گرفته اند که این امر باعث تخصصی تر شدن تعمیرات کانن در هر واحد می شود.

لازم است بدانید تمام خدمات تعمیر و ترمیم ، تعویض قطعات و همچنین ارتقاء آن ها توسط کارشناسان این مجموعه امکان پذیر است. دستگاه های معیوب پس از تعمیرات برای مشتریان تست شده و در صورت عملکرد صحیح تحویل داده می شوند.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن با تکیه بر تخصص و مهارت کارشناسان خود، توانسته است در طول سال‌های اخیر بالاترین سطح کیفی خدمات را در زمینه فروش و خدمات پس از فروش به مشتریان و کاربران کانن عرضه کند. نمایندگی کانن در راستای حمایت از محصولات این کمپانی ضمن ارائه ی کالای اصل به کاربران گرامی ، خدمات خود را در زمینه ی تعمیرات و اعطای گارانتی عرضه می نماید.

جهت خرید هر یک از محصولات می توانید به فروشگاه مرکزی کانن مراجعه نمایید و از مشاوره با کارشناسان فروش این مجموعه بهره مند شوید . اساس کار این نمایندگی تضمین کیفیت و جلب رضایت مشتریان می باشد.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩