اشتراک گذاری

تعمیر تیونر تلویزیون شارپ

ساختار تلویزیون ها در حالت کلی مشابه هست؛ اما بعضی از قطعات تو مدل های مختلف، تفاوت هایی با هم دارن. تلویزیون هایی که به گیرنده های دیجیتالی مجهز هستن، قطعه ای به نام تیونر دارن که واسطه ی بین سیگنال ها و پخش تصاویر هست.

این قطعه تو گیرنده های دیجیتالی یا رسیور ها هم وجود داره و عملکرد مشابهی رو انجام میده. نکته ای که در مورد تیونر وجود داره اینه که ساختار بسیار حساسی داره و با کوچک ترین مساله ای ممکنه آسیب ببینه. 

همین ساختار ظریف باعث شده که تعمیرات این بخش، نیاز به مهارت بالایی داشته باشه. در ادامه ی این مطلب، اطلاعاتی راجع به تیونر تلویزیون شارپ و نکات تعمیری اون به شما همراهان عزیزمون ارائه میدیم.

با اطلاع از این نکات، میتونین مشکل تیونر رو تشخیص بدین و با تعمیر یا تعویض به موقع، از بروز مشکلات جدی تر در تلویزیون پیشگیری کنین. 

اگه بعد از تشخیص مشکل، دنبال یه مرکز مطئمن برای ترمیم قطعه ی مورد بحث بودین، میتونین رو مهارت و تجربه تکنسین های تعمیرات تلویزیون شارپ در نمایندگی شارپ مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

تعمیر تیونر تلویزیون شارپ

نقش تیونر در تلویزیون چیست؟

ابتدای مطلب یه اشاره کوچیک کردیم که تیونر، رابط بین سیگنال ها و دریافت تصاویر هست. در واقع باید گفت که این قطعه، فرکانس های مختلف رو دریافت و پس از انجام پردازش های لازم، اونا رو به صدا و تصویر تبدیل میکنه.

یعنی این که شما میتونین شبکه های مختلف رو در تلویزیون تون ببینین، به خاطر وجود تیونر در این دستگاه هست. این قطعه ی مهم، یه فرکانس رو از بین هزاران فرکانس موجود انتخاب میکنه و اونو به فرکانس های ثابت آی اف صدا و تصویر تبدیل میکنه. 

به این ترتیب، امکان تماشای تصاویر برای کابران فراهم میشه. جالبه بدونین که قطعه ای تحت عنوان مدار کابل و مدار تطبیق امپدانس در تیونر وجود داره که باعث عملکرد اون میشه. تیونر تلویزیون شارپ به صورت برد روی شاسی مادر قرار گرفته و ورودی آنتن، مستقیما به این قطعه متصل میشه. 

لازم به تاکیده که با توجه به پیچیدگی ساختار تیونر ، بهتره بررسی و تعمیر این قطعه توسط متخصصین مجرب انجام بشه تا از بروز هر گونه خطا و اشتباه در این فرایند جلوگیری به عمل بیاد.

همکارای ما در واحد تعمیرات شارپ ، با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات تعمیراتی، شرایط رو برای ترمیم تخصصی و بی نقص تیونر فراهم کردن.

مشکلات تیونر تلویزیون sharp

ظرافت بالای ساختاری تیونر باعث شده که احتمال خرابی این قطعه افزایش پیدا کنه و نیاز به احتیاط های بیشتری داشته باشه. یکی از مشکلات رایج تیونر تلویزیون شارپ ، مربوط به زمانی هست که سیگنال ها ضعیف میشن.

توی این شرایط، دریافت سیگنال درست انجام نمیشه و تصاویر دائما قطع و وصل میشن؛ حتی گاهی صدا هم دچار قطعی و وصلی های مکرر میشه و عملکرد تلویزیون رو با مشکل مواجه میکنه. 

اگه تو این مواقع آنتن و اتصالاتش سالم باشن و فرستنده ها مشکلی نداشته باشن، باید علت بروز این مشکل رو در تیونر تلویزیون شارپ جستجو کرد.

خرابی یکی از سه ترانزیستور MOSFET، دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده سه باند و فیلتر میان گذر خروجی تیونر، منجر به بروز مشکل و اختلال در عملکرد این قطعه میشه.

گاهی هم ممکنه سیگنال به صورت کامل قطع و از دسترس خارج بشه که در این صورت هم ایراد از خرابی تیونر هست. 

توی این وضعیت، تصویر کاملا قطع میشه و پیغام عدم دریافت سیگنال در صفحه دستگاه ظاهر میشه. قطعی تصویر هم به دلیل وجود مشکلاتی در قطعات داخلی تیونر ایجاد میشه و برای رفع این مشکل، باید حتما از تعمیرکاران مجرب تلویزیون کمک بگیرین. در غیر این صورت، ممکنه تیونر بیشتر آسیب ببینه و دیگه قابل تعمیر نباشه.

فرایند تعمیر تیونر تلویزیون شارپ

تعمیر تیونر تلویزیون شارپ، فرایند حساس و پیچیده ایه که باید حتما توسط تکنسین های مجرب و با مهارت انجام بشه. یکی از مهم ترین نکات در این فرایند اینه که ترمیم این قطعه باید در محیطی حرفه ای و کاملا پاکیزه انجام بشه.

تعمیرکار باید این قطعه و بخش های مختلف اونو به خوبی بشناسه و بتونه با ظرافت خاصی، مشکلاتش رو برطرف کنه. نکته دیگه، استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته در روند بررسی و ترمیم این قطعه هست.

در واقع بدون استفاده از این تجهیزات، فرایند تعمیر تیونر به درستی انجام نمیشه و ممکنه این قطعه دچار مشکلات جدی تری بشه.

همکارای ما در بخش تعمیرات لوازم خانگی نمایندگی مجاز شارپ، ضمن رعایت نکات ذکر شده، ابتدا قطعاتی همچون ترانزیستوها، آی سی ها و فیلتر های اونو به دقت مورد بررسی قرار میدن و سپس، روش مناسب برای تعمیر تیونر تلویزیون شارپ رو انتخاب و اجرا میکنن. 

این افراد تجربه و مهارت بالایی در زمینه تعمیرات تلویزیون دارن و در صورت نیاز به تعویض قطعه مورد بحث، اونو با نمونه ی اورجینال و با کیفیت جایگزین میکنن.

به این ترتیب، میتونین اطمینان داشته باشین که تلویزیون شما در این مرکز به شکل تخصصی تعمیر میشه و مشکلات اون کاملا برطرف خواهند شد.

فرایند تعمیر تیونر تلویزیون شارپ

نمایندگی شارپ در کرج

نمایندگی شارپ در کرج ، جزء تخصصی ترین مراکز در استان البرزه که فروش و تعمیر انواع تولیدات این کمپانی رو انجام میده. این مرکز با برخورداری از کادری مجرب، متعهد و حرفه ای، تلاش میکنه کاربران رو از طی مسافت تا تهران معاف کنه. فروش انواع تلویزیون، لپ تاپ، لوازم خانگی، موبایل و … sharp در این نمایندگی و به صورت قانونی و اورجینال انجام میشه.

همچنین کاربرای محترم این محصولات میتونن تخصصی ترین خدمات تعمیری رو از تکنسین های مجرب در بخش تعمیرات نمایندگی شارپ دریافت کنن.

سطح حرفه ای گری در این مرکز به اندازه ای هست که شما میتونین با اطمینان کامل، از سرویس های ارائه شده بهره مند بشین و بابت این خدمات، ضمانت نامه رسمی و معتبر دریافت کنین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩