اشتراک گذاری

برای شروع عکاسی چه دوربینی بخرم؟

دنیای عکاسی، دنیای جذاب و هیجان انگیزی است که ابزار در آن نقش مهم و پررنگی دارد. نقش پر رنگ ابزار در این حرفه به این صورت است که بدون دوربین عکاسی حرفه ایی در دنیای عکاسی عملا نمیتوان کاری از پیش برد. حالا سوال این است که در دوران آماتوری، کدام دوربین ها میتوانند نیاز عکاسان مبتدی را برطرف کنند و یا در حالت عامیانه میتوان پرسید” برای شروع عکاسی چه دوربینی بخرم؟” ما در این مقاله سعی کرده ایم تمامی فاکتور های حائز اهمیت در خرید دوربین عکاسی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد ورود به این دنیای هیجان انگیز را دارید و به دنبال بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها هستید، با این مقاله همراه شوید.

توصیه می کنیم این مطلب رو از دست ندید : تکنیک هیجان انگیز براکت گذاری

فاکتورهای حائز اهمیت در خرید بهترین دوربین عکاسی برای تازه کارها

اگر بخواهیم فاکتورهای حائز اهمیت در خرید بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها را بیان کنیم، اولین نکته ای که لازم است در نظر داشته باشید، شرایط فعلی شماست. در واقع همه چیز به شرایط فعلی شما بستگی دارد. چه میزان هزینه ای را برای دوربین در نظر گرفته اید؟ سطح شما در عکاسی به چه صورتی است؟ تا چه حدی در عکاسی حرفه ای پیش خواهید رفت؟ آیا قصد دارید از این راه به کسب درامد برسید؟ در ادامه مقاله نکاتی را بازگو خواهیم کرد که با سوالات مطرح شده هم راستا هستند.

قیمت دوربین عکاسی

جهت خرید بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها در ابتدای امر لازم است بودجه ای را که برای خرید دوربین در نظر گرفته اید مشخص کنید. در نظر داشته باشید که برای شروع عکاسی، دوربین تنها ابزار مورد نیاز نیست و شما به ابزاری همچون لنز و لوازم جانبی اصلی مثل فیلتر، کیف دوربین، کارت حافظه، لوازم تمیز کننده سنسور، سه پایه و… نیاز خواهید داشت؛ پس توصیه میکنیم بودجه ای که در نظر گرفته اید را به درستی بین این ابزار تقسیم کنید.

اندازه سنسور

اندازه سنسور یکی از مهم ترین فاکتور های خرید بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها است؛ چرا که تاثیر ویژه ای بر کیفیت تصاویر خواهد داشت. به هر میزان که اندازه سنسور بزرگتر باشد، کیفیت تصاویر بیشتر خواهد بود. سنسور ها از لحاظ اندازه به دو دسته سنسور های فول فریم و سنسورهای APS-C تقسیم می شود که سنسور های APS-C اندازه کوچکتری نسبت به FULL frame ها دارند ولی برای عکاسان مبتدی شروع با دوربین هایی با حسگر APS-C بهتر است. دلیل این ارجحیت، قیمت پایین و و وزن سبک است؛ این دوربین ها دارای لنز های سبک تری هستند.

فریم بر ثانیه

فریم بر ثانیه یا fps قابلیتی است که امکان عکاسی از یکی سوژه متحرک را به عکاس میدهد. در دوربین های عکاسی با قابلیت عکاسی فریم بر ثانیه میتوانیم در هر ثانیه به جای یک فریم چند فریم عکاسی کنیم. فریم بر ثانیه معمولا با یک عدد مشخص میشود و این عدد در دوربین های مختلف، متفاوت است. هرچه تعداد فریم بر ثانیه بیشتر باشد عکاسی از سوژه های متحرک ساده تر و شفاف تر خواهد بود. توصیه میکنیم اگر به دنبال خرید بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها هستید و در عین حال  به عکاسی در دنیای ورزش، حیات وحش و کودکان علاقه مند هستید، فاکتور مگاپیکسل را در خرید دوربین جدی بگیرید.

مگاپیکسل

اگر بخواهیم تعریفی کلی از مگاپیکسل در دوربین داشته باشیم، باید بگوییم که هرچه مگاپیکسل دوربین بالاتر باشد جزئیات تصویری که ارائه میدهد، بیشتر است. همان طور که قبلا گفتیم همه چیز به نوع کاربری شما بستگی دارد؛ اگر قصد دارید با دوربین عکاسی خود عکس هایی برای تصاویر پروفایل فیس بوک یا اینستاگرام بگیرید نیازی نیست که برای داشتن مگاپیکسل بیشتر پول بیشتری پرداخت کنید ولی اگر قصد عکاسی با قطع بزرگتر را دارید حتما به MP توجه کنید. دوربین های DSLR  تا 50 مگاپیکسل و فراتر از آن  پیشروی کرده اند اما بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها، یک دوربین 16 مگاپیکسلی و یا کمی بالاتر است.

انعطاف پذیری

منظور از انعطاف پذیری در دوربین، قابلیت ارتقا میباشد. همواره به کسانی که تازه به حرفه عکاسی روی آورده اند و به دنبال خرید بهترین دوربین عکاسی برای مبتدی ها هستند، توصیه میشود که از دوربین های سطح پایین تری شروع کنند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که پس از گذشت زمان و عبور از مرحله آماتوری شما به دوربین با کیفیت تری نیاز خواهید داشت و لازم است دوباره برای خرید دوربین هزینه کنید. برای بهینه سازی هزینه ها توصیه میکنیم، دوربینی بخرید که شما را محدود نکند؛ طوری که با استفاده از لنزهای حرفه ای تر بتوانید دوربینتان را ارتقا دهید. پس دنبال دوربین هایی باشید که عکاسی و فیلمبرداری در طیف گسترده ای از موقعیت ها را برای شما ممکن سازند.برای انعطاف پذیری بیشتر باید روی بدنه دوربین سرمایه گذاری عمیق تری کنید تا لوازم جانبی.

لنز کیت

یکی از راه هایی که می توانید در بودجه خود صرفه جویی کنید خرید دوربین با لنزهای کیت هست. بهترین دوربین عکاسی برای تازه کار ها دوربین های دارای لنز کیت هستند. اگر علاقه مند به عکاسی پرتره هستید، لنز کیت را در خرید دوربین جدی بگیرید.

خوندن این مقاله کمکتون می کنه : انواع لنز دوربین کانن

نمایندگی دوربین کانن

کانن نامی معتبر و برجسته در زمینه تولید دوربین های عکاسی و فیلمبرداری است. نمایندگی دوربین کانن در تلاش است تا خدمات خود را در دو حوزه فروش دوربین کانن و تعمیر دوربین کانن، تا سطح کیفی محصولات این کمپانی ارتقا بخشد؛ در همین راستا، اقداماتی را در جهت ارائه فناوری های نوین عکاسی و تصویربرداری صورت داده است. عرضه جدیدترین محصولات تولید شده توسط کانن و پشتیبانی فنی از این محصولات، از جمله اقدامات صورت گرفته در این مرکز است.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩