اشتراک گذاری

لنز دوربین کانن

همان طور که می دانید لنز دوربین مجموعه ای از عدسی ها است که در داخل یک استوانه قرار گرفته است. عدسی های موجود در لنز دوربین نور را از خود عبور داده  باعث انعکاس آن در آینه ی دوربین  می شوند که در نتیجه با فشردن دکمه ی شاتر تصویر را  ثبت کرده و به ما ارائه  می کند. به طور کلی وجود دوربین بدون لنز بی معناست زیرا تنها در صورت وجود لنز،  امکان ثبت تصاویر با دوربین را خواهیم داشت.

لنز دوربین کانن در مدل های مختلفی و کاربرد های گوناگون تولید و وارد بازار شده است. در ادامه به بررسی انواع لنز و نکات مهم در زمینه ی جلوگیری از خرابی لنز می پردازیم. به یاد داشته باشید لنز از حساس ترین قطعات دوربین به شمار می رود به همین دلیل لازم است برای تعمیر آن به واحد تعمیرات دوربین کانن مراجعه کنید.

تعمیر-لنز-دوربین-کانن

انواع لنز دوربین کانن

لنز واید/ عریض:

Wide angle lens لنزی با زاویه ی باز معرفی می شود. این لنز به عکاسان زاویه دید وسیع تری ارائه می کند. فاصله کانونی این لنز ۱۰ تا ۴۲ میلیمتر می باشد و برای ثبت عکس های گروهی بسیار مناسب است. استفاده از این لنز کمک می کند تا هیچ جزئیاتی از چشم شما دور نماند و همه ی کادر مورد نظر شما در قاب جا بگیرد.

لنز نرمال:

رایج ترین لنز مورد استفاده برای اغلب کاربران لنز نرمال یا استاندارد با فاصله کانونی (۵۰، ۸۵ یا ۱۰۰ میلیمتر) می باشد. زاویه دید موجود در این لنز همانند چشم انسان می باشد. استفاده از این لنز برای عکاسی پرتره در فواصل کانونی بالاتر عکس هایی زیبا با پس زمینه ی مات به شما ارائه خواهد کرد.

لنز ماکرو:

از لنز های ماکرو برای عکاسی کلوزآپ و یا ماکرو گرافی مورد استفاده قرار می گیرند. فاصله کانونی این لنز ها ۵۰ تا ۲۰۰ میلیمتر می باشد. این لنز ها قابلیت فوکوس بر روی سوژه های بسیار نزدیک را دارند و عکس هایی با کیفیت فوق العاده و شارپ ثبت می کنند. استفاده از این لنز برای ثبت عکس از حشرات و سوژه های کوچک توصیه می شود.

لنز تله:

لنز های تله فوتو فاصله کانونی ۱۰۰ تا ۸۰۰ میلیمتری را ارائه می کند. با این لنز ها می توانید از  سوژه هایی  که در فاصله های بسیار زیاد از شما قرار دارند عکاسی کنید. استفاده از این لنز برای عکاسی پرتره، حیات وحش، ورزشی و مستند سازی توصیه می شود.

جلوگیری از خرابی لنز دوربین کانن

  • ترجیحاً بر روی لنز دوربین خود یک فیلتر UV قرار دهید. فیلتر های uv علاوه بر اینکه از ورود اشعه های uv به داخل لنز جلوگیری می کنند بلکه محافظ خوبی برای جلوگیری از خرابی لنز و نفوذ گرد و غبار به داخل آن می باشند.
  • زمانی که باد می آید لنز دوربین را عوض نکنید، تعویض لنز در زمان وجود باد آسیب دیدگی های بسیاری را برای قطعات داخلی دوربین و همچنین کاهش کیفیت عکس به همراه دارد. برای مثال نفوذ گرد و خاک بر روی آینه ی دوربین تا حد قابل توجهی کیفیت عکس را کاهش می دهد.
  • قبل از برداشتن لنز دوربین را خاموش کنید، برای تعویض لنز و سایر قطعات و حتی باتری دوربین لازم است حتما دستگاه را خاموش کنید. تمامی اتصالات این دستگاه به یکدیگر مرتبط بوده و خرابی هر کدام بر سایر قطعات تاثیر گذار ست.
  • محافظت از دوربین در داخل کیف آن یکی از راه هایی است که از آسیب دیدگی آن جلوگیری می کند. لنز یکی از قطعات بسیار حساس در دوربین می باشد که ضرب خوردن آن عدم عملکرد آن را در پی دارد. یکی از دلایل فوکوس نکردن دوربین ضربه خوردن لنز می باشد، زیرا فاصله ی میان عدسی های داخل لنز به صورت میکرونی طراحی شده و لازم است حتی در باز و بست کردن لنز نهایت دقت خود را برای حفظ دستگاه از آسیب دیدگی به کار بگیرید.

تعمیر لنز دوربین کانن

همان طور که پیش تر اشاره کردیم لنز دوربین از حساس ترین قطعات این دستگاه به شمار می رود. وجود عدسی های گوناگون در داخل لنز نیاز تعمیرات آن توسط متخصصان و مهندسان را بیشتر کرده است. تعمیر لنز دوربین کانن لازم است تنها توسط متخصصان انجام شود زیرا هرگونه اشتباه در تعمیرات باعث خرابی کامل لنز خواهد شد و بلا استفاده بودن آن را در پی خواهد داشت.

متخصصان به دلیل آشنایی کامل با ساختار لنز می توانند به راحتی و در مدت زمانی کوتاه لنز دوربین کانن  را تعمیر کنند.

تعمیرات دوربین کانن

تعمیرات انواع دوربین کانن در این واحد توسط برترین متخصصان انجام می شود. این واحد با دسترسی به انواع ابزار آلات مدرن برای تعمیرات می تواند این دستگاه را در مدت زمانی کوتاه تعمیر کند. تعویض انواع قطعات دوربین نیز با مراجعه به این واحد امکان پذیر است. تعویض قطعات و تعمیرات آن ها در این واحد توسط برترین مهندسان و کارشناسان انجام می شود.

شما می توانید در صورت مشاهده ی هر گونه عیب و ایراد در دوربین عکاسی و فیلمبرداری خود به این واحد مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند شوید. تمام خدمات ارائه شده در واحد تعمیرات دوربین کانن برای کاربران تضمین می شود.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن برای رفاه و آسودگی شما تمام سرویس های فروش و خدمات پس از فروش را  ارائه می کند. فروش در نمایندگی رسمی کانن با همکاری مشاوران و بهره مندی از اطلاعات آن ها انجام می شود. مشاوران این نمایندگی از تمام مختصات فنی هر محصول اطلاع دارند. بنابراین برای داشتن انتخابی هوشمندانه به خریداران کمک می کنند.

مشتریان با مراجعه به این مرکز تمام خدمات تعمیرات و گارانتی را دریافت خواهند کرد. نمایندگی کانن با تکیه بر دو اصل اعتماد و تضمین کیفیت به مشتریان خدمات ارائه می کند. تمام خدمات ارائه شده در این نمایندگی دارای تضمین می باشد. جدید ترین محصولات کانن در این نمایندگی به فروش می رسد.

تعمیرات کانن

تعمیرات کانن در واحدهایی مجزا انجام می شود. این بخش ها به صورت جداگانه فعالیت می کنند و هر کدام مسئول تعمیر یکی از محصولات شرکت کانن می باشند. شما می توانید برای تعمیر انواع دستگاه های تولید شده توسط این کمپانی به مرکز تخصصی تعمیرات کانن مراجعه کنید.

استفاده از متخصصان برتر و مدرن ترین تجهیزات، باعث شده تعمیرات به صورت تخصصی ارائه شود . بهره مندی از امکانات  مدرن سبب شده تعمیرات در این نمایندگی در مدت زمانی کوتاه و با سطح کیفی بالا ارائه شود.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩