اشتراک گذاری

بلید دستگاه فتوکپی کانن

بلید دستگاه فتوکپی کانن در صورت خرابی، نشانه‌هایی را در برگه های چاپ شده بر جای می‌گذارد. این نشانه‌ها، به دلیل تأثیر در محتوای فایل چاپ شده، کاربر را ناچار به دور انداختن برگ کپی شده می‌کنند. خوشبختانه غالب اشکالات پیش آمده در بلید فتوکپی Canon، با گردگیری و تمیز کردن این بخش از دستگاه مرتفع می‌گردد. 

مگر آنکه خرابی بلید به دلیل خراشیدگی و یا وارد شدن ضربه به این قطعه باشد؛ که در اینصورت رفع اشکال پیش آمده، تنها با تعویض بلید دستگاه فتوکپی امکان‌پذیر خواهد بود. در بخش‌های آتی علل بروز اشکال در بلید دستگاه کپی کانن و بهترین روش‌های نگهداری از آن با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد. 

شایان ذکر است سرویس‌های تخصصی مرتبط با این قطعه از طریق تماس با نمایندگی مجاز کانن و به صورت سرویس در محل قابل دریافت است.

بلید دستگاه فتوکپی کانن

تعمیر بلید دستگاه فتوکپی کانن

تعمیر بلید دستگاه کانن زمانی در دستور کار تعمیرکاران قرار می‌گیرد که خرابی‌های پیش آمده در این بخش از دستگاه حاد نبوده و با اندک دستکاری رفع گردند. در تعمیر و تعویض بلید دستگاه کپی، ابتدا سیم شارژر، سپس درام و در نهایت بلید دستگاه کپی خارج می‌شود تا پس از بررسی‌های انجام شده، نیاز به تعویض یا تعمیر بلید مشخص گردد. در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی، این قطعه حتما به تونر آغشته می‌گردد تا از گیر کردن‌های احتمالی آن جلوگیری شود. 

گیر کردن بلید ضمن اختلال در فرآیند چاپ، سبب خط افتادن بر روی درام نیز می‌گردد. جهت بهبود هر چه بیشتر کیفیت چاپ می‌توان در حین تعویض یا تعمیر بلید دستگاه فتوکپی کانن، سیم شارژر دستگاه کپی را نیز تعویض کرد. نکته آخر اینکه در صورت امکان پس از باز کردن قطعات، سعی کنید با یک پمپ باد تونرهای احتمالی را پراکنده و پاکسازی کنید. ناگفته پیداست که تمامی این خدمات به دلیل حساسیت بالای قطعات دستگاه کپی، می‌بایست صرفاً توسط کارشناسان این حوزه و متخصصان تعمیر دستگاه کپی انجام پذیرد.

وظیفه بلید دستگاه فتوکپی چیست؟

بلید دستگاه کپی در واقع یک پلاستیک الکتریکی خنثی است. همانگونه که می‌دانید در طول فرآیند چاپ، پس از آنکه تصویر از درام به کاغذ یا به تسمه انتقال داده می‎شود، مازادِ تونری که مورد استفاده قرار گرفته است در سطح درام‎ها باقی می‌ماند. این تونر مازاد می‌بایست پیش از آغاز عملیات بعدی درام، از روی سطح درام پاک شده و تمیز گردد. 

تمیز کردن این تونر دقیقاً همان کاری است که وایپر بلید دستگاه فتوکپی کانن و البته تمامی بلید تمامی دستگاه‌های کپی انجام می‌دهد. وایپر بلید، تونرهای باقی مانده بر سطح درام را جمع آوری کرده و آنها را به مخزن تونرهای ضایعاتی انتقال می‌دهد. درست از همین روست که آلودگی و یا خراشیدگی پیش آمده در این بخش سبب چاپ نشانه‌هایی در برگه‌های کپی شده می‌گردد. 

در صورت خرابی بلید نیاز است تا اقدامات لازم جهت تعویض یا تعمیر آن انجام پذیرد. در صورت نیاز به تعمیر و تعویض بلید دستگاه فتوکپی می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان نمایندگی مجاز کانن تماس بگیرید و درخواست خود مبنی بر نیاز به حضور کارشناس تعمیر دستگاه کپی را ثبت نمایید.

این مطلب مفید رو از دست نده : هیتر دستگاه فتوکپی

بررسی علل خرابی بلید دستگاه فتوکپی کانن

لبه بلید، از پلاستیک بسیار حساسی تشکیل شده است که خراش و یا دفرمه شدن آن، افت کیفیت چاپ را در پی خواهد داشت. معمولاً آنچه که سبب خرابی و اختلال در عملکرد بلید می گردد استهلاک آن است. کار کردن بیش از حد این قطعه و عدم تعویض آن، حتی ممکن است به شکستگی بلید دستگاه کپی نیز بیانجامد. 

جهت پیشگیری از خرابی بلید دستگاه کپی توصیه می شود استانداردهای مرتبط با این قطعه در حین کار با دستگاه کپی رعایت گردد. برای مثال توصیه شده تا مخزن‌های بلید هر چند وقت یکبار تخلیه شود. دیگر آنکه در صورت تعویض بلید دستگاه فتوکپی باید دقت داشت که حتما لبه بلید را به مقدار کمی پودر بچه آغشته کرد. 

این کار کمک می‌کند تا بلید در موقع تماس گرفتن با درام اصطلاحاً قفل نکند. نکته آخر آنکه کارشناسان تعمیر بلید دستگاه فتوکپی کانن توصیه می کنند پاکسازی و تمیز کردن بلید بدون استفاده از هر گونه محلولی انجام شود.

نمایندگی مجاز کانن

نمایندگی‌ مجاز کانن پیشرفته ‌ترین امکانات و تجهیزات دو حوزه تعمیر و فروش را در اختیار نیروی انسانی و کادر فنی خویش نهاده تا با ارائه برترین و باکیفیت‌ ترین خدمات، رضایت کاربران و مشتریان این مرکز را کسب نماید. کاربران و متقاضیان محصولات کانن می توانند به نمایندگی کانن مراجعه کرده و با حضور در پارت تخصصی مرتبط با محصول خویش تخصصی ترین خدمات مورد نیاز را دریافت دارند. 

ویژگی قابل توجه نمایندگی کانن ضمانت و گارانتی تمامی خدماتی است که توسط کارشناسان این مجموعه ارائه می‌گردد؛ مدیریت این مرکز به دلیل اطمینان از مهارت و دانش تخصصی کادر فنی خویش، تمامی خدمات ارائه شده در نمایندگی کانن را – چه در بخش فروش و چه در بخش تعمیر- گارانتی و ضمانت نموده است. برای ارتباط با واحدهای تعمیرات کانن می‌توانید از طریق راههای ارتباطی درج شده در وب سایت اقدام نمایید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩