اشتراک گذاری

ارورهای پرینتر کانن

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای پرینتر، برند کانن است چرا که این کمپانی همیشه در طراحی و تولید انواع پرینتر با کارایی‌های مختلف موفق عمل کرده است. از طرفی کیفیت بالای پرینترهای این کمپانی موجب محبوبیت و فروش بالای آن‌ها شده است. 

به گونه‌ای که در اکثر اداره‌جات‌ها و محیط‌های اداری حداقل یک پرینتر کانن وجود دارد. اما گاهی اوقات پرینتر کانن تحت شرایطی ارورهای مختلفی را بر روی نمایشگر به شما نشان می‌دهد که اگر با هر یک از ارورهای پرینتر کانن به خوبی آشنایی داشته باشید به راحتی می‌توانید مشکل آن را برطرف نمایید. 

البته گاهی اوقات ارورهایی بر روی نمایشگر پرینتر کانن نمایش داده می‌شوند که به مشکلات و اختلالات جدی در این پرینتر اشاره می‌کنند که برطرف کردن آن‌ها به تخصص کافی در این زمینه نیازمند است از این‌رو در چنین شرایطی بهتر است پرینتر خود را به نمایندگی کانن بسپارید تا کارشناسان این مرکز با دانش و تخصص بالایی که در زمینه تعمیر پرینتر کانن دارند، پروسه تعمیرات آن را به صورت کاملا حرفه‌ای و در کوتاه‌ترین مدت زمان انجام دهند. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین ارورهای پرینتر Canon آشنا خواهیم کرد.

ارورهای پرینتر کانن

 ارور 1320

یکی از رایج‌ترین ارورهای پرینتر کانن، ارور 1320 است. این ارور به معنای ایجاد نقص در پروسه چاپ  از درب جلو است. از این‌رو درصورتی که این ارور را در نمایشگر پرینتر کانن مشاهده کردید لازم است که کاغذ را به درستی در درب جلو قرار دهید و سپس دکمه Cancel / Resume را فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر هنگام نمایش این ارور چراغ سبز LED نیز روشن باشد مشکل از RAM پرینتر است و به تعمیر نیاز دارد. در این صورت بهتر است با کارشناسان نمایندگی کانن تماس بگیرید تا بلافاصله پس از تماس شما به محل مورد نظر جهت تعمیرات پرینتر کانن اعزام شوند.

تعمیر درام پرینتر کانن در نمایندگی رسمی کانن

ارور 1305

همانطور که می‌دانید یکی از مشکلات رایجی که برای پرینترها رخ می‌دهد گیر کردن کاغذ در کاغذکش بالا یا کاغذکش جلو است. در صورتی که چنین مشکلی در پرینتر کانن رخ دهد ارور 1305 به شما نمایش داده می‌شود. از این‌رو باید کاغذی که در کاغذکش بالا یا جلو گیر کرده است را بیرون آورید و پس از فشردن دکمه Cancel / Resume، درب جلو را باز کنید.

ارور 1600 / 1660

یکی دیگر از ارورهای پرینتر کانن که به احتمال زیاد خیلی با آن برخورد کرده‌اید، ارور 1600 / 1660 است که نشان‌دهنده اتمام جوهر پرینتر یا عدم وجود کارتریج است. در این صورت باید کارتریج را به درستی در جای خود قرار دهید و دکمه Cancel / Resume را فشار دهید. سپس اطمینان حاصل کنید که چراغ LED تمامی کارتریج‌ها قرمز شده باشد.

 ارور 1000

ارور 1000 نشان‌دهنده عدم وجود کاغذ در کاغذکش بالا است. با مشاهده این ارور تنها کافیست که در کاغذکش بالا، کاغذ قرار دهید و سپس کلید Resume را فشار دهید.

ارور 1401 / 1403

درصورتی که پرینت هد به صورت اشتباه نصب شده باشد یا اصلا نصب نشده باشد، ارور 1401 / 1403 نمایش داده می‌شود که در این صورت باید پرینت هد را به درستی نصب کنید.

ارور 1680

درصورتی که کارتریج را به اشتباه نصب کرده باشید ارور 1680 به شما نمایش داده می‌شود که برای رفع آن لازم است که کارتریج را در محل مخصوصش به درستی قرار دهید.

ارور 1681

یکی دیگر از ارورهای پرینتر کانن که مربوط به مشکلات کارتریج است، ارور 1681 می‌باشد که نشان‌دهنده قرار گرفتن دو کارتریج از یک رنگ است. برای رفع این خطا لازم است که کارتریج با رنگ درست را درون پرینتر قرار دهید.

ارور 1841

ارور 1841 نشان‌دهنده باز بودن دریچه داخلی است که در این صورت باید دریچه داخلی را ببندید و پس از آن دکمه Cancel / Resume را فشار دهید.

ارور 1851

البته گاهی اوقات دریچه داخلی پرینتر کانن هنگام انجام پروسه چاپ باز می‌شود و درحالی که پروسه چاپ به درستی در حال انجام است و فکر می‌کنید که هیچ مشکلی وجود ندارد، ارور 1851 نمایش داده می‌شود. پس از مشاهده این ارور لازم است که دریچه داخلی را ببندید و مجددا دکمه Cancel / Resume را فشار دهید.

ارور 1700

می‌توان گفت که یکی از هوشمندانه‌ترین ارورهای پرینتر کانن، ارور 1700 است. چراکه این ارور نشان می‌دهد که جوهر پرینتر به زودی سرریز خواهد شد از این‌رو باید دکمه Cancel / Resume را فشار دهید و چاپ را فعال کنید تا از بروز این مشکل جلوگیری کرده باشید.

ارور 1063

یکی از مهم‌ترین ارورهای پرینتر کانن، ارور 1063 است. درصورتی که سایز کاغذی که در پرینتر قرار داده‌ایم از سایز کاغذ انتخابی در درایو پرینتر کمتر باشد این خطا رخ می‌دهد. برای مثال اگر سایز کاغذ انتخابی در درایو پرینتر را A3 انتخاب کرده باشیم اما کاغذ A4 را در پرینتر قرار دهیم چنین اروری نمایش داده می‌شود. برای رفع این ارور باید سایز کاغذی که در دستگاه قرار می‌دهیم متناسب با سایز کاغذ انتخابی در درایو پرینتر باشد.

ارور 2500

پرینتر به صورت خودکار پروسه تنظیم پرینت هد را انجام می‌دهد اما گاهی اوقات ممکن است که نتواند به صورت خودکار پرینت هد را تنظیم کند از این‌رو ارور 2500 به کاربر نمایش داده می‌شود. البته توجه داشته باشید که اگر هنگام وقوع این خطا، کاغذ زیر چاپ باشد پس از اینکه کاغذ از دستگاه خارج شد، خطای 2500 نمایش داده می‌شود. برای رفع این خطا باید دکمه Cancel / Resume را فشار دهید.

ارور 1281

درب جلو پرینتر می‌تواند در دو موقعیت قرار بگیرد اما گاهی اوقات هنگام پروسه چاپ در موقعیت بالا قرار می‌گیرد و موجب می‌شود که ارور 1281 به کاربر نمایش داده شود. برای رفع این خطا لازم است که درب جلو را پایین بیاورید و دکمه Cancel / Resume را فشار دهید.

تعمیر پرینتر کانن در محل

از آن جایی که پرینترها از جمله دستگاه‌های سنگین وزنی هستند که حمل و نقل و جابجایی آن‌ها کار بسیار دشواری است نمایندگی پرینتر کانن به عنوان بهترین مرکز فروش و تعمیرات تخصصی پرینتر کانن، سرویس‌های بی نظیر و ویژه‌ای جهت تعمیر پرینتر کانن در محل را به کاربران ارائه می‌دهد. از این‌رو می‌توانید برای رفع خطاهای پرینتر کانن و تعمیرات آن با نمایندگی canon تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز بلافاصله پس از تماس شما به محل مورد نظر جهت تعمیر پرینتر Canon اعزام شوند.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩