اشتراک گذاری

چطوری حافظه ی پرینتر رو پاک کنیم؟

در کانن زون امروز می خوایم در مورد روش های پاک کردن حافظه ی پرینتر باهاتون صحبت کنیم. خب پرینتر ممکنه با مشکلات و ایرادهای مختلفی مواجه بشه که یکی از اونها، کار نکردن دستگاهه. توی این وضعیت، اگه همه ی بخش های دستگاه سالم باشن، به احتمال زیاد عملیات پرینت در حافظه ی اون گیر کرده و باید تعمیرات نرم افزاری براش انجام بشه.

اون طوری که همکارای ما در واحد تعمیرات پرینتر کانن گفتن، این مشکل معمولا با ریستارت کردن کامپیوتر یا یه سری تنظیمات برطرف میشه. ولی اگه مساله حل نشد، باید پرینتر مجددا راه اندازی بشه که این کار، همه ی داده های متوقف شده در چاپگر کانن رو پاک می کنه. بنابراین پاک کردن حافظه ی پرینتر می تونه یه اقدام تعمیراتی تلقی بشه که مشکل دستگاه رو برطرف می کنه. با ما همراه بشین تا روش ها و مراحل انجام این کار رو بهتون آموزش بدیم.

چطوری حافظه ی پرینتر رو پاک کنیم؟

حافظه ی پرینتر چطور کار می کنه؟

قبل از هر چیزی، بد نیست بدونین که حافظه ی پرینتر چطوری کار می کنه. کامپیوتری که پرینتر کانن بهش متصل شده، برای نگهداری دستورات چاپی که در زمان ‌های مختلف به پرینتر ارسال میشه، یه صف انتظار ایجاد می کنه. این صف چیکار می کنه؟ یه لیست از دستورات چاپ درخواستی رو با همه ی داده های مورد نیاز، تو حافظه ی موقت چاپگر ذخیره می کنه که بهش می گن قرقره ی چاپ یا Print Spool . وقتی پرینتر یه دستور چاپ رو به پایان می رسونه، کامپیوتر دستور بعدی رو از SPOOL ارسال می کنه و به این ترتیب، چرخه ی پرینت ادامه پیدا می کنه. 

حالا مشخصه که برای پاک کردن حافظه ی پرینتر ، باید داده‌ ها رو به جای حافظه ی خود چاپگر، به صورت مستقیم از صف انتظار یا Spool  پاک کنید. در مطلب همه چیز درباره حافظه پرینتر اطلاعات کامل تری درباره عملکرد حافظه پرینتر و نحوه ارتقا آن و … ارائه شده است.

این مقاله ی کاربردی را از دست ندهید : چرا برگه در پرینتر گیر میکند

مراحل پاک کردن حافظه ی پرینتر

برای پاک کردن حافظه ی پرینتر ، باید مراحل زیر رو انجام بدین:

لغو دستورات چاپ

قبل از هر کاری شما باید دستورات چاپ رو لغو کنین و برای این کار، باید گزینه Devices and printers رو در Control panel  باز کنید  

روی پرینتری که نیاز به پاک کردن دستورات چاپ داره، کلیک راست کنید. بعدش باید روی گزینه See  What’s Printing کلیک کنین و منوی پرینتر رو باز کنین. حالا Cancel all document رو انتخاب و گزینه ی YES رو بزنید؛ به این ترتیب، لیست پرینت در عرض چند ثانیه پاک میشه.

لغو دستورات چاپ یکی از روشهای پاک کردن حافظه پرینتر

RESET  کردن پرینتر

خب بعضی وقتا ممکنه با لغو دستورات چاپ در کامپیوتر، بازم پرینتر شما کار نکنه. توی این شرایط، کارشناسای نمایندگی تعمیرات کانن توصیه می کن که برای پاک کردن حافظه ی پرینتر ، این دستگاه رو ریستارت کنین. برای انجام دادن این کار، اول باید پرینتر رو خاموش کنید و پریزش رو از برق جدا کنید. 

یه چند دقیقه ای به دستگاه استراحت بدین تا مطمئن بشین که حافظه همه انرژی خودش رو از دست داده. بعد مجددا دستگاه رو به برق بزنید و اونو روشن کنین. قبل از ارسال دستور پرینت جدید، منتظر بشین که پرینتر مراحل راه اندازی خودش رو انجام بده.

پاک کردن اطلاعات تنظیمات حافظه پرینتر

خب اگه ریستارت کردن پرینتر هم نتونست مشکل کار نکردن این دستگاه رو برطرف کنه، دلیلش اینه که بعضی از پرینترها اطلاعات تنظیمات پرینتر رو در حافظه ی بلند مدت ذخیره می‌کنن. در این صورت، حتی اگه دستگاه رو از برق بکشین، بازم اطلاعات در حافظه ی اون باقی می مونن و حذف نمی شن. این اطلاعات شامل تنظیمات شبکه و تنظیمات کاغذ میشه. پاک کردن این اطلاعات که به اونها تنظیم مجدد سرد (Cold Reset) گفته می شه، پرینتر رو به تنظیمات کارخانه بر می گردونه.

جالبه بدونین این فرایند، مشکلات حاد و اصلی پرینتر رو برطرف می کنه و انجام دادنش زیاد واسه پاک کردن حافظه پرینتر توصیه نمی شه. با این وجود، اگه مراحلی که در بالا ذکر کردیم، نتونن به شما کمک کنن، این روش می تونه مشکل پرینتر canon رو به راحتی برطرف کنن. اگه برای انجام هر کدوم از مراحل ذکر شده دچار مشکل شدین، می تونین از همکارای ما در نمایندگی رسمی کانن مرکز سخت افزار ایران کمک بگیریم و راهنمایی های لازم رو دریافت کنین.

نمایندگی رسمی کانن

نمایندگی رسمی کانن در مرکز سخت افزار ایران، تعدادی از کارشناسا و تعمیرکارای مجرب رو به خدمت گرفته و به این ترتیب، خدمات بسیار با کیفیتی رو در دو بخش فروش و تعمیر محصولات این کمپانی به کاربرا ارائه میده. البته به جز این دو حوزه، نمایندگی مورد بحث در زمینه ی خدمات پس از فروش هم اقدامات مفید و قابل توجهی رو انجام میده. لازمه بدونین که در این نمایندگی، انواع محصولات کانن شامل دستگاه کپی، پرینتر، فکس، اسکنر، دوربین و … به صورت اورجینال به متقاضیان عرضه میشه. 

همچنین اون دسته از افرادی که نیاز به راهنمایی هایی در خصوص محصول مورد نظرشون دارن، میتونن با مراجعه به واحد تعمیرات canon ، اطلاعات لازم رو از مشاورین ما دریافت کنن. نمایندگی رسمی کانن، ضمن رعایت اصول مشتری مداری، مفتخره که به عنوان مرکز مورد اطمینان کاربران در این استان شناخته شده و همواره انتخاب اول اونها بوده.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر موبایل به همراه گارانتی خدمات
تعمیر موبایل (تهران،کرج،مشهد و سایر شهرستان ها)