اشتراک گذاری

راه های جلوگیری از خرابی دوربین کانن چیست؟

دوربین کانن شما می تواند سال ها بدون مشکل برایتان کار کند، اما سیستم پیچیده ی این دوربین های حرفه ای مانند تمامی دستگاه های مدرن دنیای تکنولوژی، نیاز به مراقبت های ساده و در عین حال خاصی دارد که به افزایش طول عمر این دوربین ها کمک کند.

خراب شدن دوربین کانن ممکن است دراثر یک اتفاق کوچک  باشد. خرابی دوربین های کانن می تواند در ابتدا با ضعیف شدن کارکرد آن پدیدار شود و به مرور شاهد از کارافتادگی دوربین کانن باشید.

با توجه به هزینه ی گزاف مرتبط با قطعات و تعمیرات دوربین کانن، مسلما پیش گیری از خرابی دوربین کانن امری ضروریست که در این مقاله با راهکارهای کاربردی آن آشنا می شوید.

سبک تصاویر در دوربین های کانن

عوامل اصلی خرابی دوربین کانن

همان طور که گفته شد، گاهی ممکن است با یک اتفاق بسیار جزئی شاهد خراب شدن دوربین کانن باشید، در این بین عواملی وجود دارند که باید دوربین را از خطر آسیب توسط آن ها و در نتیجه از کارافتادگی دوربین کانن، محافظت کنید.

عوامل اصلی خرابی دوربین کانن عبارتند از :

  • تابش مستقیم نور خورشید و یا نور چراغ های لیزری
  • گرد و غبار و انواع لکه ها
  • تکان بسیار شدید و ضربه
  • آب و رطوبت
  • حرارت و برودت شدید
  • مواد شیمیایی
  • نوسان الکتریکی

 راه های جلوگیری از خرابی دوربین کانن

در این بخش به شناسایی راهکارهای جلوگیری از خراب شدن دوربین کانن و افزایش طول عمر آن می پردازیم.

دفترچه ی راهنما را نادیده نگیرید

دفترچه راهنمای دوربین شما مملوء است از اطلاعات ارزشمند و اخطار های مهم و ضروری که با استفاده از آنها می توانید از صدمه دیدن دوربین جلوگیری کنید و مسبب کارکردن روان آن شوید. از چگونگی بالا بردن عمر باتری گرفته تا جلوگیری از داغ کردن دوربین در هنگام استفاده از Live View.

ممکن است تفاوت های جزیی در نوع خاص دوربین شما وجود داشته باشد که راه ها جلوگیری از خرابی دوربین کانن نیز برایتان متفاوت ازمراقبت سایر دوربین ها شود، اما دفترچه ی راهنمای دوربینتان تنها برای نوع خاص دوربین شما طراحی شده است و مناسب ترین راهبردهای مراقبتی را به شما عرضه می کند.

دوربین را در حرارت بالا قرار ندهید

احتمالاً به این مسأله در دفترچه راهنمای دوربین تأکید زیادی شده است. حرارت بالا و دوربین دیجیتال به هیچ عنوان با یکدیگر سازگار نمی باشند. حرارت زیاد می تواند عامل اصلی خرابی دوربین کانن باشد، برای مثال اگر دوربین خود را ساعت ها داخل خودرو رها کنید، به گونه ای که در معرض حرارت قرار گیرد، ممکن است قسمت های پلاستیکی آن ذوب شود و اجزاء داخلی آن را از کار بیاندازد.

استفاده از بند دوربین را فراموش نکنید

اگر تا به حال دوربین از دستتان نیفتاده باشد، احتمالاً اهمیت زیادی به محکم گرفتن آن نخواهید داد، اما توجه کنید که بسیار مهم است که دوربین را از افتادن و ضربه خوردن ایمن کنید.

استفاده از فیلتر UV

بعد از خرید یک لنز، حتما به فکر یک فیلتر UV باشید و در نظر بگیرید که این فیلتر‌ها به مراتب ارزان‌تر از خرید یک لنز خواهد بود، بنابراین  ترجیحاً بر روی لنز دوربین خود یک فیلتر UV قرار دهید. استفاده از یک فیلتر بر روی لنز می تواند از لنز دوربین شما محافظت کند و احتمال پیدایش خطر خرابی دوربین کانن را کاهش دهد.اگر فیلتری بر روی لنز شما نصب نباشد، ضربه خوردن و یا هر دلیل دیگری می تواند شیار های موجود بر روی لنز که جهت نصب فیلتر روی آن قرار گرفته است را از بین ببرد.

مقاوم بودن دوربین در برابر آب (Water Resistant) را با ضدآب بودن (Waterproof) اشتباه نگیرید

ممکن است دوربین شما از همه لحاظ در برابر آب و هوا مقاوم باشد، اما اگر برای استفاده در داخل آب ساخته نشده باشد، ضد آب نخواهد بود. معمولاً چند قطره باران مشکلی برای دوربین شما ایجاد نمی کند، اما سعی کنید از خیس شدن دوربین جلوگیری کنید. اگر دوربینتان خیس شد، سعی کنید سریعاً دوربین را با استفاده از پارچه های مناسب خشک کنید و تا زمانی که لنز و اطراف قسمت اتصالی آن بر روی دوربین کاملاً خشک نشده است، لنز را تعوض نکنید.

در زمان استفاده از حالت Live View دوربین، به مدت طولانی آن را به سمت خورشید نگیرید

وقتی از حالت Live View استفاده می کنید، آینه جلوی سنسور بالا رفته و پرده ی مقابل سنسور کنار می رود تا نور مستقیماً به سنسور برخورد کند و برای شما در داخل LCD نمایش داده شود.

این نور اگر در کسری از ثانیه به سنسور دوربین برخورد کند، مشکلی ایجاد نمی کند، اما هرچه سنسور دوربین به مدت طولانی تری در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد، احتمال صدمه دیدن آن و در نتیجه خرابی دوربین کانن بیشتر خواهد بود.

دوربین را بدون پوشش از مکانی با حرارت پایین به مکانی با حرارت بالا منتقل نکنید

اگر در محیط باز با حرارت پایین عکاسی می کنید، بعد از ورود به محیط سر بسته اختلاف دمایی که دوربین متحمل می شود، می تواند به اجزاء خارجی و داخلی آن آسیب برساند.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی دوربین، قبل از داخل شدن به محیطی گرم دوربین را داخل پوشش عایق قرار دهید تا از خرابی دوربین کانن جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید که کیف دوربین را نیز تمیز کنید

بهتر است دوربین و لنز را تمیز و سالم نگه دارید، توجه داشته باشید که اگر آلودگی در کیفتان  باشد، احتمال خرابی دوربین کانن وجود دارد.

نیازی نیس پس از هر بار عکاسی کیف دوربین را تمیز کنید، اما هر ماه داخل کیف را پاکسازی کنید و درصد از کارافتادگی دوربین کانن خود را کاهش دهید.

نمایندگی تعمیر دوربین کانن

ریشه یابی عیوب در کارکرد دوربین های کانن و رفع آن ها امر بسیار پیچیده ای می باشد که نیازمند تجربه و دانش بالا در بخش تعمیر دوربین های مدرن این کمپانی است. نمایندگی تعمیر دوربین کانن به دلیل دسترسی به انواع ابزارآلات حرفه ای توسط کارشناسان و تعمیرکاران مجرب، می تواند انواع عیوب دوربین های عکاسی و فیلمبرداری را برطرف سازد. همچنین می توانید با دنبال کردن بخش آموزش تعمیرات دوربین به کاربردی ترین مقالات تخصصی دوربین های کانن دسترسی داشته باشید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

تعمیر موبایل به همراه گارانتی خدمات
تعمیر موبایل (تهران،کرج،مشهد و سایر شهرستان ها)