اشتراک گذاری

آبخوردگی دوربین کانن

آبخوردگی دوربین کانن یه اتفاق خیلی ناگواره که میتونه برای هر کسی پیش بیاد. باید بدونین که تعمیر دوربین آب خورده کار خیلی سختیه. این سختی گاهی تا جاییه که کار رو غیر ممکن میکنه. پس بهترین کار اینه که از چنین اتفاقی به هر روشی که فکر میکنین میتونه موثر باشه، جلوگیری کنین. حتما موقع استفاده از دوربین احتیاط های لازم رو داشته باشین. با این حال بهتون پیشنهاد می کنیم که با یه سری اقدامات اولیه هم آشنا بشین تا اگه این اتفاق براتون افتاد، اونا رو اجرا کنین و اینجوری شانس تعمیر دوربین آب خورده کانن خودتون رو بالا ببرین.

تعمیر دستگاه کپی شارپ مدل AR-5516X

هنگام افتادن دوربین کانن در آب چه کار کنیم؟

اینکه بدونین موقع آبخوردگی دوربین کانن چه عکس العملی داشته باشین، خیلی مهمه. هر چند چنین حادثه ای خیلی سخت و دردناکه اما شاید بشه با اجرای یه سری کارها، شدت آسیب رو کم و امید تعمیر دوربین آب خورده کانن رو بیشتر کرد. این روش ها کدوم اند؟ ما بهتون روش های کنترل آسیب های دوربین آبخورده کانن رو میگیم؛

بلافاصله دوربین رو خاموش کنین

احتمالا می دونین که آب یه رسانای قوی جریان الکتریکیه و باعث افزایش جریان برق در مدار ها و بورد های دوربین میشه. برای اینکه شانس تعمیر آبخوردگی دوربین کانن رو بیشتر کنین، بلافاصله و در سریع ترین زمان ممکن اون رو خاموش کنین.

باتری رو خارج کنین

با آب خوردگی دوربین کانن باتری اولین قسمتیه که خراب میشه. پس خیلی سریع باتری رو هم در بیارین و در معرض هوا قرار بدین که خشک بشه.

کارت حافظه دوربین رو در بیارین

هرچند کارت های حافظه مدرن امروزی در برابر نفوذ آب مقاومن، اما هیچ وقت کار از محکم کاری عیب نمیکنه. پس به محض آبخوردگی دوربین کانن، کارت حافظه اون رو هم در بیارین و خشکش کنین.

لنز رو جدا کنین

با آبخوردگی دوربین کانن لنز رو از بدنه دوربین جدا کنین و با استفاده از پارچه مخصوص تمیز کردن لنز، اون رو کاملا خشک کنین. اگه دوربین و لنز توی آب شور افتاده ؛ حتما باید اثرات آب شور رو از لنز دوربین برطرف کنین تا نمک باقی مونده باعث خرابی مدار ها و بدنه نشه.

خونسرد باشید

حالا که باتری و کارت حافظه و لنز رو از دوربین جدا کردین، یه لحظه فکر کنین و ببینین که دوربین توی چه آبی فرو رفته. اگه دوربین توی آب شور یا آب آلوده افتاده، باید اونو تکون بدین تا مواد و رسوبات احتمالی از اون خارج بشه. در صورتِ آلودگی بیش از اندازه و شوری خیلی زیاد آب، دوربین رو توی یه ظرف آب تمیز فرو ببرین تا اثر نمک و آلودگی از بین بره.

اما اگه دوربین توی آب تمیز افتاده لازم نیست هیچ کدوم از این کارها رو انجام بدین. فقط بدنه دوربین رو توی دونه های برنج قرار بدین. قبل از این کار همه دریچه های ورودی و خروجی دوربین رو باز کنین. برنج به سرعت رطوبت دوربین رو به خودش جذب میکنه. حواستون باشه که دونه های برنج به سنسور دوربین برخورد نکنن.

از یه واحد تعمیر دوربین کانن کمک بگیرین

برای کنترل آسیب های ناشی از آبخوردگی دوربین کانن کاری بیشتر از این کارهایی که گفتیم نمی تونین انجام بدین. پس باید از یه واحد معتبر تعمیر دوربین کانن بخواین که حالا به طور تخصصی بررسی کنه که چه اتفاقی برای اجزای داخلی دوربین شما افتاده و آیا تعمیر آبخوردگی دوربین کانن شما امکان پذیره یا نه؟

نمایندگی کانن در تهران

نمایندگی کانن در تهران یه جای معتبر و مجازه که همه محصولات کانن رو حمایت و پشتیبانی میکنه. این نمایندگی امکانات و تسهیلات خیلی زیادی رو برای کاربرای تهرانی و البته شهرستانی فراهم کرده. نمایندگی کانن در تهران با همکاری مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده و توی مناطق مختلف تهران شعبه داره. هر کاربر می تونه با توجه به محل سکونتش از این شعبه ها درخواست کمک کنه. این نمایندگی توی بخش فروش و تعمیرات کانن خدمات رسانی داره و همه سرویس های خودش رو تضمین شده ارائه میده. بهتره که تماس بگیرین و جزئیات بیشتر رو به دست بیارین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩