اشتراک گذاری

تعمیر تیونر تلویزیون توشیبا

امروز میخوایم در مورد یکی از قطعات مهم و کاربردی تلویزیون، یعنی تیونر باهاتون صحبت کنیم. این قطعه در واقع مهم ترین و موثر ترین بخش در تشکیل تصویر هست. قطع و وصل شدن تصویر، یکی از تبعات خرابی تیونر به شمار میره که خیلی هم برای کاربرا آزار دهنده هست. اگه تیونر مشکل داشته باشه، فرکانس ها به درستی دریافت نمیشن و صدا و تصویر به صورت مطلوب به مخاطب ارائه نمیشه. 

به همین دلیل بروز مشکل در تیونر میتونه دریافت تصاویر و اصوات رو در تلویزیون با اختلال شدید مواجه کنه. از طرفی تیونر جزء ظریف ترین قطعات تلویزیون هست و بررسی و تعمیر اون نیاز به برخورداری از تخصص و مهارت ویژه ای داره. به همین دلیل هم در نمایندگی توشیبا مرکز سخت افزار ایران، یه واحد مجزا به تعمیر تلویزیون توشیبا اختصاص پیدا کرده که به پیشرفته ترین انواع تجهیزات تعمیری مجهز شده. 

کارشناس های مجرب روی این قطعه کار می کنن و تیونر تلویزیون رو به شکل حرفه ای ترمیم میکنن. برای آشنایی بیشتر با تیونر تلویزیون توشیبا و روش های تعمیر این قطعه، همراهمون باشین.

تعمیر تیونر تلویزیون توشیبا

تیونر تلویزیون چیست؟

خب تیونر یه قطعه در تلویزیون های دیجیتالی هست که گیرنده ی دیجیتالی دارن. این قطعه، فرکانس های مختلف رو دریافت میکنه و بعد از پردازش اونها، صدا و تصویر مربوطه رو به نمایش در میاره. جالبه بدونین که این قطعه در گیرنده های تلویزیونی هم تعبیه شده و همین وظیفه رو بر عهده داره. 

در واقع میشه گفت که تیونر با انتخاب یک فرکانس دلخواه از میان بی نهایت امواج دریافتی توسط آنتن، و تبدیل موج انتخاب شده به فرکانس های ثابت آی اف صدا و تصویر، باعث میشه که شما بتونین برنامه ها رو از کانال های مختلف دریافت کنین. تیونر امواج رو از آنتن میگیره و اونا رو با استفاده از کابل و مدار تطبیق امپدانس، به تلویزیون منتقل میکنه. 

در تلویزیون های دارای تیونر، ورودی آنتن مستقیما به این قطعه متصل میشه و تیونر هم به صورت برد بر روی شاسی مادر قرار داده شده. عملکرد و ساختار تیونر تلویزیون توشیبا کمی پیچیده هست و بهتره برای جلوگیری از بروز مشکلات بیشتر، تعمیرات این قطعه توسط متخصصین مجرب انجام بشه. تکنسین های کارآزموده ی واحد تعمیرات توشیبا در مرکز سخت افزار ایران، تونایی ترمیم تخصصی و بی نقص این قطعه رو دارن.

میخوای بدونی برای اتصال تلویزیون توشیبا به اینترنت چه کنیم ؟ پس مقالشو بخون !

مشکلات رایج تیونر

به طور کلی تیونر تلویزیون با توجه به ساختار ظریفی که داره، متحمل مشکلات مختلفی میشه و زیاد پیش میاد که عملکرد درستی نداشته باشه. ضعیف شدن سیگنال ها به عنوان یکی از مهم ترین مشکلات این قطعه شناخته میشه. بارها پیش اومده که در صفحه نمایش تلویزیون توشیبا، عبارتی با مضمون “سیگنال موجود نیست” رو دیدین. 

یا مثلا دیدین که تصویر پشت سر هم قطع و وصل میشه. حتی گاهی ممکنه صدا هم به صورت منقطع و بریده بریده پخش بشه. معمولا این مشکلات وقتی به وجود میان که آنتن و شبکه ارسال سیگنال سالمه و تیونر دچار مشکل شده. ممکنه یکی از سه ترانزیستور MOSFET، دوآل گیت، آی سی TDA5331، آی سی SDA3202، فیلترهای جدا کننده سه باند و فیلتر میان گذر خروجی تیونر معیوب شده باشن و قادر به دریافت سیگنال ها یا ارائه درست اونها نباشن. 

یکی دیگه از مشکلات رایج تیونر تلویزیون توشیبا ، قطع شدن کامل سیگنال ها هست که در این حالت، آنتن و اتصالات سالم هستن ولی تصویر دریافت نمیشه. توی این شرایط هم نیاز به بررسی و ترمیم تخصصی قطعات داخلی تیونر هست تا مساله برطرف بشه.

تعمیرات تیونر تلویزیون toshiba

خب تا اینجا با تیونر تلویزیون توشیبا و حساسیت های این قطعه آشنا شدین و دیدین که به راحتی ممکنه دچار ایراد بشه. همچنین متوجه شدین که خرابی تیونر، میتونه تصویر و صدای تلویزیون شما رو دچار مشکلات جدی کنه. حالا به نظر شما اگه چنین مساله ای پیش بیاد، برای تعمیر تیونر تلویزیون باید چیکار کرد؟ یه نکته ی خیلی مهمی که باید بهش توجه کنین، اینه که در صورت خرابی تیونر، باید بلافاصله اونو ترمیم کنین. 

در غیر این صورت، ممکنه مشکلات بیشتری به وجود بیاد و هزینه ی تعمیرات تلویزیون شما افزایش پیدا کنه. همچنین توجه کنین که تعمیر قطعه ی مورد بحث تنها در شرایطی میتونه منجر به رفع مشکلات تصویر بشه که تعمیرکار، از شناخت کاملی نسبت به تیونر و بخش های مختلف اون برخوردار باشه. 

همکارای ما در نمایندگی toshiba، ابتدا قطعاتی همچون ترانزیستوها، آی سی ها و فیلتر های اونو به دقت مورد بررسی قرار میدن و بعد، روش مناسب برای تعمیر تیونر تلویزیون توشیبا رو انتخاب میکنن. این افراد تجربه و مهارت بالایی در زمینه تعمیرات تلویزیون دارن و در صورت نیاز به تعویض قطعه مورد بحث، اونو با نمونه ای اورجینال و با کیفیت جایگزین میکنن. به این ترتیب، میتونین اطمینان داشته باشین که تلویزیون شما در این مرکز به شکل تخصصی تعمیر میشه و مشکلات اون کاملا برطرف میشن.

نمایندگی توشیبا در کرج

نمایندگی توشیبا در کرج ، ضمن استخدام جمعی از مجرب ترین نیروها و مهیا کردن پیشرفته ترین تجهیزات، تونسته خدمات بسیار با کیفیتی رو در دو بخش فروش و تعمیرات به کاربران ارائه بده. مدیریت این مرکز ارزش ویژه ای برای رعایت حقوق مشتری قائل هست و در این راستا، بر کار کارکنان این مجموعه نظارت کامل داره. 

در همین راستا، کلیه ی کارکنان، اصول مشتری مداری رو سرلوحه ی اصلی کار خود قرار داده و در راستای تحقق این امر به صورت عینی و واقعی تلاش میکنن. لازمه بدونین که نمایندگی توشیبا در کرج، خدماتی مثل فروش محصولات toshiba، تعمیرات تخصصی این محصولات و نیز خدمات پس از فروش رو در سطحی گسترده به کاربران محترم شهرهای انیدشه، اشتهارد، هشتگرد، طالقان، ساوجبلاغ، فردیس، ملارد و … ارائه میده.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩