اشتراک گذاری

کنترل کردن تلویزیون با موبایل

می دونستین که میتونین تلویزیون رو با گوشی موبایل تون کنترل کنین؟ با مطالعه این مقاله می تونین روش انجامش رو یاد بگیرین. شما با این کار میتونین بدون استفاده از ریموت کنترل، شبکه های تلویزیون رو جا بجا کنین و صداشو کم و زیاد کنین. روش های مختلفی برای تبدیل کردن گوشی موبایل به تلویزیون وجود داره که ما در ادامه هر کدوم رو براتون توضیح می دیم.

با اجرا کردن ترفندهایی که در ادامه ذکر می شن، گوشی شما به یک کنترل همه کاره تبدیل میشه که نه فقط تلویزیون، بلکه خیلی از دستگاه های دیگه رو هم می تونین باهاش کنترل کنین. اگه تو طول کار با مشکلی مواجه شدین، می تونین از تکنسین های تعمیر تلویزیون کمک بگیرین و کارتون رو به راحتی انجام بدین. با راهنمای کنترل تلویزیون با موبایل با ما همراه باشین.

کنترل کردن تلویزیون با موبایل

روش های کنترل تلویزیون با موبایل

خب همونطور که اشاره کردیم، روش های مختلفی برای کنترل تلویزیون با موبایل وجود داره که گوشی هوشمند شما رو به یه ریموت کاربردی تبدیل می کنه. پیش زمینه انجام این کار اینه که گوشی به تلویزیون متصل بشه و رایج ترین روش ها برای اتصال بین این دو دستگاه، موارد زیر هستن:

  1. اتصال از طریق مادون قرمز
  2. اتصال از طریق وای فای به صورت غیر مستقیم
  3. اتصال از طریق وای فای به صورت مستقیم

تبدیل موبایل به کنترل با مادون قرمز

برای کنترل تلویزیون با موبایل از طریق اشعه مادون قرمز، باید یکی از نرم افزارهایی که برای این کار طراحی شدنو روی گوشی موبایل تون نصب کنین. طراحی این نرم افزار ها طوریه که تقریبا به هر چیزی که دستورات مادون قرمز رو دریافت می کنه، مثل یه تلویزیون، ست تاپ باکس، پخش کننده DVD و  BluRay، VCR، آمپلی فایر، Air Conditioner، گیرنده AV، سوئیچر، دوربین DSLR و غیره فرمان میدن.

با استفاده از این برنامه ها شما می تونین به راحتی دستگاه های مختلف از جمله: تلویزیون، کولر گازی، گیرنده دیجیتال، تیونر، ساب وافر، و … رو از فاصله های دور و نزدیک کنترل کنین. البته لازمه استفاده از این برنامه ها اینه که گوشیتون مادون قرمز داشته باشه. در غیر این صورت، باید روش های دیگه ای رو برای کنترل تلویزیون توشیبا با موبایل پیاده کنین.

تبدیل گوشی به کنترل با وای فای (غیر مستقیم)

یکی دیگه از روش های کنترل تلویزیون با موبایل ، استفاده از وای فای و اینترنته. این روزا دیگه تقریبا همه تو خونشون اینترنت وای فای دارن و خیلی راحت می تونن این کار رو انجام بدن. البته این روش به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم انجام میشه که برای اجرای روش غیر مستقیمش، باید اولا  یه مودم یا یه گوشی دوم داشته باشین و ثانیا، تلویزیون شما باید مجهز به وای فای  و وای فای دایرکت باشه.

کافیه یکی از اپلیکیشن های طراحی شده برای این منظور (مثل AnyMote Smart Remote) رو از اینترنت دانلود و توی گوشیتون نصب کنین. بعدش گوشی موبایل و تلویزیون تون رو به یه مودم مشترک وصل کنین و ضمن باز کردن نرم افزار، برند و مدل تلویزیون رو توش جستجو کنین. به این ترتیب می تونین از گوشی هوشمندتون به عنوان یه ریموت کنترل استفاده کنین و از مزایای کنترل تلویزیون با موبایل بهره مند بشین.

تبدیل گوشی به کنترل از طریق وای فای (مستقیم)

برای کنترل تلویزیون با موبایل با وای فای، می تونین به روش مستقیم هم عمل کنین. این روش بر خلاف روش قبلی نیازی به استفاده از مودم و دستگاه های جانبی نداره و حتی لازم نیست تلویزیون Toshiba تون رو به مودم وصل کنین. تمام چیزی که در این روش احتیاج دارین، اینه که تلویزیون تون از WiFi و WiFi Direct پشتیبانی کنه و یه نرم افزار ریموت کنترل که قابلیت اتصال مستقیم به وای فای دایرکت تلویزیون را داره، در اختیار داشته باشین.

معمولا خود شرکت های سازنده تلویزیون، این مدل نرم افزار ها رو طراحی می کنن و شما می تونین با مراجعه به وب سایت رسمی توشیبا ، یکی از این برنامه ها رو متناسب با مدل تلویزیون تون دانلود کنین. بعد از اینکه برنامه رو دانلود و نصب کردین، فقط وای فای تلویزیون رو روشن کنین. حالا وای فای گوشی رو روشن کنین و اونو به وای فای دایرکت تلویزیون متصل کنین. با باز کردن نرم افزار، امکان کنترل تلویزیون با موبایل برای شما فراهم میشه.

نمایندگی توشیبا در کرج

نمایندگی توشیبا در کرج، یه مجموعه ی قدرتمند و چند جانبه س که به صورت حرفه ای در زمینه فروش و تعمیر انواع محصولات این کمپانی در استان البرز فعالیت می کنه. ما تو این مرکز دنبال این هستیم که کاربرا بتونن کلیه نیازهای خودشون توی این دو حوزه رو برطرف کنن و نیازی به مراجعه به چند مرکز خدماتی مختلف نداشته باشن. 

در همین راستا، از مجرب ترین کارشناسان فروش و تعمیرات دعوت به همکاری کردیم تا روی فعالیت های واحدهای مختلف نظارت داشته باشن. به این ترتیب شما تو واحد فروش، شاهد حضور مجرب ترین کارشناسان فروش هستین که کامل ترین اطلاعات رو در مورد مشخصات فنی محصولات توشیبا به شما ارائه میدن.

همچنین جمعی از مهندسین ارشد تعمیر توی بخش تعمیرات توشیبا فعالیت می کنن که با استفاده از دانش فنی و تجربه بالایی که دارن، می تونن انواع مشکلات دستگاه های مختلف رو برطرف کنن. در واقع شما عزیزان از هر کجای استان البرز (کرج، ماهدشت، کمالشهر، زیبادشت، اندیشه، فردیس، ملارد، محمدشهر، ساوجبلاغ، هشتگرد، اشتهارد و …) با مراجعه به نمایندگی توشیبا در کرج ، می تونین هرگونه سرویس مرتبط با ماشین های اداری، لوازم خانگی و سایر محصولات توشیبای خودتون رو خود را از یکی از تخصصی ترین مراکز خدماتی دریافت کنین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩