اشتراک گذاری

چرا پرینتر کانن به وایرلس وصل نمیشه؟

یکی از قابلیت های جالب و کاربردی که پرینترهای جدید کانن بهش مجهز شدن، قابلیت اتصال بی سیم هست. به واسطه ی این آپشن، شما می تونین بدون نیاز به کابل خاصی و فقط از طریق وایرلس، چاپگر مورد نظرتون رو به شبکه اضافه و یا اونو به اینترنت متصل کنین. همکارای ما در بخش تعمیرات پرینتر نمایندگی کانن، میگن که خیلی از کاربرایی که بهشون مراجعه می کنن، با تنظیمات این قابلیت مشکل دارن و نمی تونن پرینتر خودشون رو به وایرلس متصل کنن. خب به هر حال فناوری هر چقدر هم که پیشرفت کرده باشه، بازم عاری از خطا نیست و گاهی مشکلاتی توش ایجاد میشه. بنابراین، عدم اتصال پرینتر به وایرلس یه مشکل طبیعیه که به دلایل مختلفی ممکنه پیش بیاد و جای نگرانی نداره. ما توی این مقاله، شما عزیزان رو با دلایل بروز این مشکل آشنا می کنیم و روش های برطرف کردن اونو بهتون آموزش میدیم. با استفاده از این روش ها، می تونین مشکل رو حل کنین و خیلی راحت از قابلیت اتصال بی سیم چاپگرتون استفاده کنین.

راه حل های رفع مشکل عدم اتصال پرینتر به وایرلس

برای برطرف کردن مشکل وصل نشدن پرینتر کانن به وایرلس، اقدامات زیر می تونن خیلی بهتون کمک کنن:

ریستارت کنین

خب یکی از موثر ترین روش های رفع مشکلات عملکردی محصولات الکترونیکی، ریستارت کردن اونهاس. این روش در مورد پرینتر هم موثره و تو اغلب موارد، میتونه مشکل رو برطرف کنه. البته برای این کار، باید هم پرینتر و هم همه ی تجهیزات جانبی اعم از کامپیوتر و مودم رو ریست کنین.

اتصال بی سیم رو بررسی کنین

اگه روش قبلی بی فایده بود، باید اتصال بی سیم رو بررسی کنین و مطمئن بشین که ایرادی نداشته باشه. اول باید مطمئن بشین که اصلا چاپگرتون به شبکه ی بی سیم متصل هست یا نه. برای اطمینان از این مساله، می تونین از صفحه تنظیمات شبکه ی دستگاه، پرینت بگیرین. اگه در تنظیمات، آدرس IP ای شبیه به ۱۶۹٫۲۵۴٫X.X  رو دیدین، یعنی چاپگر شما به درستی به شبکه بی ‌سیم متصل نشده و باید اتصال رو اصلاح کنین. با این کار، مشکل عدم اتصال پرینتر به وایرلس برطرف میشه.

برنامه ‌های آنتی ویروس یا فایروال رو غیر فعال کنین

حتما با برنامه های آنتی ویروس و فایروال آشنا هستین. فعال بودن این برنامه ها میتونه باعث بشه که اتصال پرینتر کانن به شبکه ی بی سیم به مشکل بخوره. ممکنه نصب و استفاده از برنامه هایی مثلNorton Internet Security  یا MacAfee یا Comodo Firewall  ، اتصال بین کامپیوتر و پرینتر رو مسدود کنه. اگه این برنامه ها رو غیر فعال کنین، مشکل خیلی راحت برطرف میشه.

پرینتر رو دوباره تنظیم کنین

یکی دیگه از روش های رفع مشکل عدم اتصال پرینتر به وایرلس ، اینه که دستگاه رو دوباره تنظیم کنین. این روش به ویژه وقتی جواب میده که روتر رو تعویض کردین و می خواین مجددا از دستگاه استفاده کنین. معمولا با انجام این کار، مشکل برطرف میشه.

تغییر آدرس IP

یه نکته ای که در مورد پرینترهای بی سیم وجود داره اینه که در حالت عادی، از آدرس IPای که شبکه بهش متصل شده استفاده می کنن. این اتصال تا وقتی که هر چند روز با سرور DHCP ارتباط برقرار کنه، قطع نمی شه. با این حال، بعضی وقتا آدرس IP پرینتر عوض میشه و پرینت گرفتن هم متوقف میشه. این جور وقتا بهترین کار برای رفع مشکل عدم اتصال پرینتر به وایرلس اینه که آدرس IP دستگاه رو از روی کامپیوتر یا لپ تاپی که بهش متصل شده عوض کنین. برای انجام این کار در سیستم عامل مک، باید پرینتر رو حذف کرده و ضمن ممتصل کردن مجدد اون، آدرس IP جدید براش تعریف کنین. در ویندوز هم باید آدرس IP پورت رو تغییر بدین یا این که پرینتر رو حذف و دوباره نصب کنید.

آپدیت و به روز رسانی نرم افزارها

اگه با وجود انجام روش هایی که توضیح دادیم، بازم چاپگر canon شما به شبکه وصل نشد، شاید آپدیت کردن نرم افزارها به آخرین نسخه بتونه مشکل رو برطرف کنه. کافیه به سایت سازنده برید و آخرین نسخه ی نرم افزار پرینتر تون رو دانلود کنید. دلیل این کار اینه که گاهی ممکنه CD ای که همراه پرینتر عرضه میشه، آخرین نسخه نرم افزار رو نداشته باشه.

نمایندگی کانن

نمایندگی کانن ، یک مجموعه سازمان دهی شده و مجهزه که تمامی امکانات خودش رو در راستای ارائه خدمات هرچه با کیفیت تر به کاربران عزیز به کار گرفته. این مرکز ضمن برخورداری از کادری مجرب و استفاده از ابزار و تجهیزات پیشرفته، تخصصی ترین خدمات رو در دو حوزه ی فروش و تعمیرات کانن به کاربران ارائه میده. مدیریت نمایندگی مجاز کانن، با هدف افزایش سرعت و کیفیت خدمات رسانی، شعب مختلفی رو اراه اندازی کرده. به این ترتیب شما کاربرای عزیز می تونین در اسرع وقت، خدمات و سرویس های مربوط به ترمیم محصولات canon خودتون رو دریافت کنین. هدف اصلی ما در نمایندگی کانن، جلب رضایت شما کاربران عزیز هست و برای تحقق این هدف، از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩