اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ ایسر کند کار می کند؟

یکی از معضل هایی که کاربران لپ تاپ ایسر باهاش مواجه هستن، کند شدن یا افت سرعت عملکرد این دستگاهه. مثلا چند دقیقه طول میکشه تا یه برنامه که قبلا به راحتی باز میشد، اجرا بشه و کاربر بتونه ازش استفاده کنه. خب این مشکل واقعا اعصاب خورد کنه و حسابی شما رو از کاراتون عقب میندازه. به نظرتون دلیل افت سرعت لپ تاپ ایسر چیه؟ اصلا چرا بعد از یه مدت، دیگه لپ تاپ مثل روزای اول نیست و پردازش های اون به زمان زیادی نیاز داره؟ کارشناس هایی که سالها در زمینه ی تعمیر لپ تاپ کار کردن، معتقدن که این مساله دلایل خیلی زیادی داره. از نقص ها و خرابی های سخت افزاری بگیر تا مشکلات و ایرداهای نرم افزاری، همه میتونن باعث بشن که سرعت عملکرد سیستم شما کاهش پیدا کنه. مساله ای که مهمه اینه که باید هرچه زودتر این دلایل رو شناسایی و برطرف کنین. اگه شما هم مثل ما میخواین با دلایل افت سرعت لپ تاپ و روش های رفع این مشکل آشنا بشین، پیشنهاد می کنیم مطلب امروز ایسر زون رو از دست ندین.

افت سرعت لپ تاپ

دلایل افت سرعت لپ تاپ ایسر

در بخش قبل هم گفتیم که عوامل بی شماری در کاهش سرعت لپ تاپ موثر هستن. ما مهم ترین دلایل بروز این مشکل رو در این بخش مورد بررسی قرار میدیم:

بد افزارها و ویروس ها

بدافزاها و البته ویروس ها، یه جورایی بدترین دشمن سیستم های رایانه ای به شمار میرن. اصلا فرقی نداره که سیستم شما به یه بدافزار آلوده باشه یا ویروس، تروجان، جاسوس افزار و یا … ، هر کدوم از این موارد به تنهایی میتونن سرعت پردازش لپ تاپ acer رو داغون کنن. شما باید همیشه یه آنتی ویروس قدرتمند روی سیستم داشته باشین تا از لپ تاپ تون در مقابل انواع بدافزارها محافظت کنه. البته حواستون باشه یه آنتی ویروس کافیه و اصلا لازم نیست چندتا برنامه ی مشابه نصب کنین؛ این کار حتی نتیجه ی عکس میده و خودش باعث افت سرعت لپ تاپ مورد نطرتون میشه.

باز بودن تعداد زیادی از برنامه ها

یکی از دوستای ما عادت داره کلی برنامه توی سیستمش باز میکنه و هم زمان باهاشون کار میکنه. البته به خاطر نوع کارش، ناچاره که هم زمان به چندتا برنامه دسترسی داشته باشه. حالا این وضعیت، باعث شده که سرعت سیستمش به شدت پایین بیاد. توضیح این که هر برنامه، بخشی از منابع سیستم از جمله: رم، فضای دیسک عملکرد CPU و GPU رو درگیر میکنه. خب وقتی چندتا برنامه به صورت هم زمان باز باشن، این منابع چند برابر مورد استفاده قرار میگیرن و همین باعث افت سرعت لپ تاپ میشه. حالا یه چیز جالب تر؛ بعضی وقتا برنامه هایی که در پس زمینه فعالن، از چشم شما دور میمونن و این باعث میشه بدون این که خبر داشته باشین، منابع سیستم تون مورد استفاده قرار بگیره. مهندسین آی تی در نمایندگی تعمیرات ایسر ، به اون دوستمون پیشنهاد دادن که برای کنترل سرعت لپ تاپش و بستن برنامه های اضافی، هر برنامه ای رو که بهش نیاز نداره همون لحظه ببنده. این کار باعث میشه که حداقل، برنامه های اضافی باز نباشن.

استارت آپ

یکی از دلایل افت سرعت لپ تاپ acer که معمولا کاربرا بهش توجه نمیکنن یا اصلا ازش اطلاع ندارن، برنامه های فعال در بخش استارت آپ هست. این بخش امکانی رو فراهم میکنه که یه سری برنامه ها براش تعریف بشن و به محض روشن شدن سیستم، فعال بشن. خب این برنامه ها کلی از منابع سیستم رو درگیر میکنن و در نتیجه، باعث میشن که سرعت پردازش سیستم به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کنه. برای جلوگیری از بروز این مشکل، بهتون توصیه می کنیم که از طریق بخش تنظیمات، جلوی باز شدن خودکار این برنامه ها رو بگیرین. اگه لپ تاپ ایسر شما از ویندوز 10 پشتیبانی میکنه، روی taskbar راست کلیک کنین و ضمن انتخاب گزینه ی task manager، تب startup رو انتخاب کنین. حالا برنامه هایی که بهشون نیاز ندارین رو غیر فعال کنین تا از کاهش سرعت سیستم تون پیشگیری بشه.

پر شدن فضای هارد دیسک

یه مساله ای که خیلی توی افت سرعت لپ تاپ تاثیر میذاره، پر شدن فضای هارد دیسک هست. وقتی شما کلی برنامه و فایل روی سیستم تون دارین، فضای هارد پر میشه و اجازه نمیده که پردازش ها با سرعت کافی انجام بشن. همه ی ما یه سری برنامه رو لپ تاپ مون داریم که شاید سالی یه بارم ازشون استفاده نکنیم. اگه این برنامه ها رو پاک کنین، کلی از فضای هارد خالی میشه و حسابی سرعت سیستم رو افزایش میده. توصیه می کنیم همیشه حدود 10 تا 15 درصد از هارد دیسک تون رو خالی بذارین تا پردازش ها با مشکل مواجه نشن.

دیگر دلایل کاهش سرعت لپ تاپ

علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، عوامل دیگه ای هم وجود دارن که باعث میشن پردازش ها لپ تاپ ایسر به کندی انجام بشه. زیاد بودن جلوه های بصری و گرافیکی تو سیستم هایی که کارت گرافیک اونا چندان قوی نیست، یکی از این موارده. پر شدن رم هم یکی دیگه از دلایل افت سرعت لپ تاپ هست که با ارتقا این قطعه و استفاده از رم با ظرفیت بالاتر، به راحتی برطرف میشه. یه نکته ی جالب، اینه که قدیمی بودن باتری هم جزء علت های بروز این مشکل به شمار میره. اگه باتری لپ تاپ تون خیلی قدیمیه، تعویضش میتونه سرعت سیستم رو به میزان قابل توجهی افزایش بده. و در نهایت، همیشه سیستم تون رو آپدیت نگه دارین چون قدیمی بودن نسخه ی ویندوزی که استفاده میکنین، به عنوان یکی از دلایل اصلی افت سرعت لپ تاپ شناخته میشه. اگه با این توصیه ها مشکل برطرف نشد، میتونین روی کمک و راهنمایی تخصصی کارشناس های مجرب it در نمایندگی رسمی ایسر مرکز سخت افزار ایران حساب کنین.

نمایندگی ایسر

نمایندگی ایسر ، ارائه دهنده تمامی خدمات مورد نیاز به کاربران به ویژه خدمات مرتبط با تعمیر محصولات این شرکت هست. این نمایندگی، با تمرکز بر رایج ‌ترین اشکالات ایجاد شده در محصولات، متدهای نوینی رو جهت رفع و برطرف سازی اونها مورد استفاده قرار میده. استفاده از پیشرفته ‌ترین تجهیزات تعمیر، به کارگیری جدیدترین روش‌ های تعمیر، تعویض قطعات معیوب با قطعات اصل و اورجینال، عیب ‌یابی صحیح دستگاه با استفاده از دستگاه‌ های هوشمند، گارانتی خدمات و مواردی از این دست، بعضی از ویژگی های بارز نمایندگی مجاز ایسر در مرکز سخت افزار ایران به شمار میرن. این عوامل سبب پیشروی و موفقیت این مرکز در حیطه کاریش شده و نمایندگی ایسر رو به عنوان یه مجموعه ی تخصصی مشهور کرده.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩