اشتراک گذاری

چرا دستگاه کپی خط میندازه؟

تا حالا شده بعد از فرایند کپی و بیرون اومدن برگه از دستگاه، ببینین که یه سری خطوط اضافه روی کاغذ افتاده؟ بدون شک این اتفاق اصلا خوشایند نیست و تکرار اون، کار شما رو مختل میکنه. توی این شرایط، باید دنبال دلایل خط انداختن دستگاه باشین و اونا رو برطرف کنین. موارد متعددی میتونه باعث ایجاد خطوط اضافه روی برگه ی چاپ شده بشه؛ از ایرادهای خود سند بگیرین تا خرابی قطعات داخلی دستگاه. چیزی که اهمیت داره اینه که هرچه زودتر دلیل اصلی مشکل رو پیدا و اونو برطرف کنین تا مشکل ادامه پیدا نکنه و آسیب های بیشتری ایجاد نشه. در ادامه ی این مطلب، شما همراهان عزیز رو با مهم ترین دلایل خط انداختن دستگاه کپی و روش های رفع این مشکل آشنا می کنیم. اگه تشخیص دادین که مشکل از قطعات داخلیه یا هر کاری کردین مساله برطرف نشد، می تونین از تکنسین های تعمیر دستگاه کپی در نمایندگی توشیبا کمک بگیرین و عملکرد این محصول رو به حالت عادی برگردونین.

خط انداختن دستگاه کپی

مهم ترین علت های خط انداختن دستگاه کپی

همونطور که گفتیم، خط انداختن دستگاه فتوکپی میتونه ناشی از عوامل و دلایل متعددی باشه. اولین دلیل بروز این اتفاق، وجود خط روی سند اصلی هست؛ یعنی یه وقتایی خود اون جزوه یا سندی که میخواین کپی بگیرین، خط و خطوطی داره که خب طبیعتا تو نسخه ی چاپ شده هم باقی میمونه. دلیل بعدی، آلوده بودن شیشه ی دستگاهه؛ چون برگه از زیر اون شیشه میگذره و اگه کثیف باشه یا لکه ای داشته باشه، اونو به برگه منتقل می کنه. اگه شیشه تمیز بود، پس احتمالا یا کارتریج مشکل داره، یا تونر بی کیفیته، یا فیوزینگ و داکتر بلید درست کار نمی کنن. در این صورت، بهتره از تعمیرکارهای مجرب نمایندگی تعمیرات توشیبا کمک بگیرین تا مشکل به صورت تخصصی و حرفه ای برطرف بشه.

راه حل خط انداختن فتوکپی

اگرچه خط انداختن دستگاه کپی یه مشکل مهم و آزار دهنده به شمار میره و دلایل متعددی هم داره، اما خوشبختانه روش های زیادی هم برای برطرف کردنش وجود داره که کاربردی ترین اونها شامل موارد زیر میشن:

پاک سازی لکه های تونر

اگه کارتریج دستگاه کپی Toshiba شما خراب باشه، تونر اون به بیرون نشت پیدا میکنه و باعث آلودگی شیشه میشه. شما باید با استفاده از یه دستمال نرم، این لکه ها رو از سطح شیشه پاک کنین تا مشکل خطوط اضافه روی برگه هم برطرف بشه. برای این که اصلا چنین اتفاقی نیفته و شاهد خط انداختن دستگاه کپی نباشین، بهتره همیشه بعد از شارژ کردن کارتریج، تونرهای اضافی رو تخلیه کنین تا به بیرون راه پیدا نکنن.

تمیز کردن اسلاید شو

تمیز کردن اسلاید شو، یه روش کاربردی و بسیار موثر برای رفع مشکل خط انداختن دستگاه کپی توشیبا به شمار میره که کار چندان سختی هم نیست و به راحتی قابل انجامه. اسلاید شو یکی از بخش های جدید دستگاه های فتوکپی هست که برای تمیز کردن قطعات مختلف این محصول در اون تعبیه شده. اگه این قطعه آلوده بشه، ممکنه بخش های مربوط به چاپ تمیز نشن و در نتیجه، خطوط اضافه روی برگه ی خارج شده از دستگاه ایجاد بشه.

تمیز کردن شیشه

آلودگی شیشه هم جزء شایع ترین دلایل خط انداختن دستگاه کپی به شمار میره که باید در اسرع وقت برطرف بشه. برای تمیز کردن شیشه ی فتوکپی توشیبا، به هیچ وجه نباید از مواد صنعتی و پاک ‌کننده ‌هایی مثل استون، بنزین، آمونیاک، اتیل الکل یا کربن تتراکلرید استفاده کنین؛ چون این مواد به شدت آسیب زا هستن و ممکنه مشکلات جدی تری رو برای شیشه فتوکپی ایجاد کنن. نکته ی دیگه ای که باید رعایت کنین اینه که مایع پاک ‌کننده رو به طور مستقیم به شیشه نپاشین؛ این کار باعث میشه مایع به داخل دستگاه نفوذ پیدا کنه و به تبع اون، مشکلات جدی تری برای این محصول ایجاد بشه. برای تمیز کردن شیشه و رفع مشکل خط انداختن دستگاه فتوکپی toshiba به صورت کامل، بهتره از یه دستمال نرم مرطوب شده با آب، شیشه پاک‌ کن غیرساینده یا تمیز کننده ی لنز عینک استفاده کنین.

نمایندگی مجاز توشیبا

نمایندگی مجاز توشیبا، اصلی ترین مرکز ارائه دهنده ی خدمات مربوط به فروش و تعمیر محصولات این شرکت به کاربر های عزیز به شمار میره. در هر کدوم از بخش های این مرکز، کارشناس هایی فعالیت می کنن که از سالها تجربه در حوزه کاری خودشون برخوردار هستن و می تونن تخصصی ترین خدمات رو به مراجعین ارائه بدن. همکارای ما با نهایت حسن برخورد و تعهد با مراجعین محترم برخورد میکنن و  به این ترتیب، اصول و اهداف مشتری مداری رو محقق میکنن. ارائه مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی معتبر خدمات، ارائه خدمات پس از فروش و مواردی از این دست، از جمله مصادیق مشتری مداری در این مرکز به شمار میرن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی مجاز توشیبا و بخش های مختلف اون، می تونین به وب سایت رسمی این مرکز مراجعه کنین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩