اشتراک گذاری

برای رفع مشکل اتصال پرینتر به وایرلس چه کنیم؟

این روزا می بینیم که پرینتر های وایرلس یا بی سیم خیلی محبوبیت پیدا کردن و خیلی از کابرا، خرید این نوع چاپگر رو به مدل های دیگه ترجیح میدن. خب این پرینترها به راحتی به شبکه متصل میشن و حتی شما می تونین فایل های مورد نظرتون رو با استفاده از وای فای با این محصولات پرینت بگیرین. البته نباید فراموش کنیم که استفاده از این مزیت ها و قابلیت ها، پیچیدگی هایی هم داره که باید مد نظر قرار بگیرن. 

به عنوان مثال، یکی از مشکلات رایج این دستگاه ها اینه که به وایرلس متصل نمیشن. یعنی با وجود این که همه ی اتصال ها درست هستن و اینترنت هم مشکلی نداره، اما دستگاه نمی تونه به وایرلس وصل بشه و درست عمل کنه. ما در این مقاله به شما عزیزان می گیم که چطور می تونین مشکل وصل نشدن پرینتر به وایرلس رو برطرف کنین. ضمن این که اگه با مشکلی در راستای این فرایند مواجه شدین، می تونین از کارشناس های تعمیر پرینتر در نمایندگی توشیبا کمک بگیرین.

برای رفع مشکل اتصال پرینتر به وایرلس چه کنیم؟

ترفندهای رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به وایرلس

همکارهای ما در واحد تعمیرات توشیبا، به کاربرا توصیه می کنن که در صورت متصل نشدن چاپگرشون به وایرلس، روش های زیر و امتحان کنن:

ریستارت

اولین قدم برای برطرف کردن مشکل عدم اتصال پرینتر توشیبا به وایرلس، ریستارت کردن کامل این دستگاه و تجهیزات جانبیش هست. به خصوص ریست کردن روتر یا مودم می تونه توی این مورد خیلی بهتون کمک کنه. حتی ری استارت کردن و راه اندازی مجدد کامپیوتر یا لپ تاپی که پرینتر بهش وصله هم می تونه این اختلال رو برطرف کنه.

بررسی اتصال بی سیم

اگه ریستارت کردن باعث رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به وایرلس نشد، می تونین اتصالات دستگاه رو مورد بررسی قرار بدین. اول باید مطمئن بشین که اصلا پرینتر توشیبا تون به شبکه ی بی سیم متصل هست یا نه. برای اطمینان از این مساله، باید از صفحه تنظیمات شبکه پرینتر، پرینت بگیرین. اگه در تنظیمات، آدرس IP ای شبیه به ۱۶۹٫۲۵۴٫X.X  مشاهده کردین، یعنی چاپگر شما به درستی به شبکه بی ‌سیم متصل نشده و باید اتصال رو اصلاح کنین.

تغییر آدرس IP

در حالت عادی، پرینتر شما از همون آدرس IPای استفاده میکنه که شبکه بهش متصل شده. این اتصال تا وقتی که هر چند روز با سرور DHCP ارتباط برقرار کنه، قطع نمی شه. با این حال، بعضی مواقع آدرس IP پرینتر عوض میشه و شما دیگه نمی تونین پرینت بگیرین. 

این جور وقتا بهترین کار برای رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به وایرلس اینه که آدرس IP دستگاه رو از روی کامپیوتر یا لپ تاپی که بهش متصل شده عوض کنین. برای انجام این کار در سیستم عامل مک، باید پرینتر رو حذف کرده و ضمن ممتصل کردن مجدد اون، آدرس IP جدید براش تعریف کنین. در ویندوز هم میتونین آدرس IP پورت رو تغییر بدین یا این که پرینتر رو حذف و دوباره نصب کنید.

تنظیم مجدد پرینتر

یکی دیگه از روش های رفع مشکل وصل نشدن پرینتر به وایرلس ، اینه که دستگاه رو از اول تنظیم کنین. این روش به ویژه وقتی جواب میده که روتر رو تعویض کردین و می خواین مجددا از دستگاه استفاده کنین. معمولا با انجام این کار، مشکل برطرف میشه و شما خیلی راحت می تونین پرینتر Toshiba خودتون رو به وایرلس متصل و ازش استفاده کنین.

آپدیت و به روز رسانی نرم افزارها

اگه با وجود انجام روش هایی که توضیح دادیم، بازم پرینتر توشیبا شما به شبکه وصل نشد، شاید آپدیت کردن نرم افزارها به آخرین نسخه بتونه مشکل رو برطرف کنه. کاری که باید انجام بدین اینه که آخرین نسخه ی نرم افزار پرینتر رو از وب سایت سازنده ی اون دانلود کنید. دلیل این کار اینه که گاهی ممکنه CD ای که همراه پرینتر عرضه میشه، آخرین نسخه نرم افزار رو نداشته باشه.

نمایندگی مجاز توشیبا

نمایندگی مجاز توشیبا، عاملیت رسمی و مجاز فروش و تعمیرات انواع مدل های پرینتر، دستگاه کپی، پروژکتور، تلویزیون، لوازم خانگی و … این کمپانی محسوب میشه. این مرکز، با دعوت از نیروهای دوره دیده و مجرب در بخش های مختلف، خدمات مفیدی رو به کاربران ارائه کرده. 

عرضه ی جدیدترین تولیدات Toshiba به صورت اورجینال، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه ی گارانتی معتبر، تعمیرات تخصصی، بررسی و ترمیم انواع محصولات این شرکت و مواردی از این دست، مهم ترین اقداماتی هستن که نمایندگی مجاز توشیبا ، با هدف تحقق شعار مشتری مداری انجام میده. شما کاربران گرامی با برقراری تماس با این مرکز، می تونین از خدمات و سرویس های متنوع نمایندگی مورد بحث بهره مند بشین.

5/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩