اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ دل هنگ می کند؟

چرا لپ تاپ دل هنگ می کند؟ یا علت هنگ کردن لپ تاپ دل چیست؟ و سوالاتی نظیر اینها ممکن است برای کاربران بسیاری پیش بیاید. دلایل مختلفی اعم از ضعف سخت افزاری، عدم هماهنگی قطعات، ویروس ها و … کاهش سرعت و عملکرد لپ تاپ و هنگ کردن لپ تاپ دل را به دنبال دارد. برای اصطلاح هنگ کردن، واژه رسمی وجود ندارد؛ وقتی لپ تاپ dell پاسخگوی ورودی های کاربر نیست و خروجی های عجیب و غریب داشته باشد و حتی خاموش شود، همان هنگ کردن اتفاق افتاده است.

برخی از کاربران تصور می کنند كه سیستم‌عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها باعث هنگ کردن لپ تاپ دل می‌شود، اما كارشناسان این امر را قبول ندارد. كارشناسان معتقدند، ویندوز یك سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از كاربران نیز با ثبات و بدون مشكل از آن استفاده می کنند. هرچند یک نرم ‌افزار نمی‌تواند صد در صد فاقد هرگونه مشكل یا باگ باشد، اما در صورت مواجه شدن با هر اختلال و مشکل، اصلاحیه‌هایی از سوی مایكروسافت ارائه می شود. در صورت مواجه شدن با مشکل هنگ کردن لپ تاپ مشکل را متخصصین ما در مرکز تعمیرات لپ تاپ در میان بگذارید.

هنگ کردن لپ تاپ دل

بررسی علل هنگ کردن لپ تاپ دل

حافظه و بورد اصلی

یکی از علت های هنگ کردن لپ تاپ دل به خصوص زمانی که با  Blue Screen Of Death( صفحه آبی) روبه رو هستیم، حافظه و بورد اصلی است.

تنظیمات بایوس

زمانی كه ظرفیت باتری بورد اصلی دستگاه به پایان می رسد، تنظیمات بایوس لپ تاپ به حالت اولیه برمی‌گردد و این برگشت به حالت اولیه ممكن است هنگ کردن لپ تاپ دل را به دنبال داشته باشد. در این حالت به احتمال زیاد اولویت‌های بوت لپ تاپ بهم می ریزد. شما میتوانید به سادگی خود با مطالعه تنظیمات بایوس لپ تاپ را بررسی کنید.

سكته قلبی

وقتی رجیستری ویندوز که همان قلب ویندوز است، با مشكل مواجه شود، سیستم‌عامل دچار حمله قلبی می شود. در این شرایط باید منتظر هنگ کردن لپ تاپ دل باشید.

راه‌اندازهای اشتباه یا معیوب

اگر درایور یا نرم‌افزارهای راه‌انداز، عملکردی ناقص داشته باشند، با سخت افزار دستگاه ناسازگار باشند یا صدمه دیده باشند، موجب هنگ کردن لپ تاپ دل می شوند  و با یک کد خطا خود را نشان می دهند.

مشكلات هارد‌دیسک

گاهی نیز مشکل هنگ و فریز شدن لپ تاپ دل مربوط به هارددیسک است. در این شرایط سیستم‌عامل هارد‌دیسك یا درایور ، بوت را نمی شناسد.

تداخلات سخت‌افزاری

تداخلات سخت‌افزاری نیز در هنگ کردن لپ تاپ دل دخیل هستند، به خصوص در زمانی که اقدام به تعویض یکی از قطعات سخت افزاری دستگاه بدون توجه به توان باقی قطعات کرده باشید.

ویروس

ویروس ها هم در هنگ کردن مدام لپ تاپ دل موثر هستند. ویروس‌ها ممكن است پردازشگر مركزی را اشغال و درایورها را حذف كنند، فایل‌های سیستمی ویندوز را پاك كنند یا تنظیمات مدیریتی در سیستم‌عامل را تغییر دهند.

منبع تغذیه

اگر همه موارد بالا را بررسی کرده اید و مطمئن هستید که هیچ کدام در  هنگ کردن لپ تاپ دل دخیل نیستند، باید منبع تغذیه را بررسی كنید. منبع تغذیه یا پاور می تواند در این مرحله مضنون واقع شود.

نرم‌افزار‌های دردسرساز

 ممکن است گاهی بروز مشكلات در یك نرم‌افزار یا وجود باگ‌های فراوان در آن هنگ کردن لپ تاپ دل را به دنبال داشته باشد. اگر متوجه شدید که هنگام اجرای یك نرم‌افزار، لپ تاپ دل هنگ می کند، بهتر است آن نرم‌افزار را از روی سیستم‌عامل حذف كنید. برخی نرم‌افزارها به طور اتوماتیک و ناخود آگاه در لحظه بوت شدن سیستم‌عامل، مشكلاتی را به‌وجود می آورند، زیرا قابلیت اجرای خودكار هنگام بوت سیستم‌عامل را دارند.

گرما

گرما می تواند موجب هنگ کردن لپ تاپ دل شود. قطعات لپ تاپ به گرما حساس‌ هستند و با افزایش دما با مشکلاتی روبه رو می شوند.

تعمیرات لپ تاپ در تهران

لپ تاپ یکی از محصولات در حوزه کالاهای دیجیتالی و هوشمند است که کاربری های بسیاری در دنیای امروز دارد. این محصول هرازگاهی نیازمند دریافت خدمات نرم افزاری و سخت افزاری است. در مرکز تعمیرات لپ تاپ در تهران که به حمایت مرکز سخت افزار ایران راه اندازی شده است، تمامی خدمات در حوزه نرم افزار و سخت افزار ارائه می شود. این مرکز مجهز به بسیاری از تجهیزات و ابزارآلات مدرن و پیشرفته است. تعمیرکارانی مجرب و متخصص در این مرکز فعالیت دارند که هر کدام در زمینه ای خاص خدماتی منحصر به فرد را ارائه می دهند.

مرکز تعمیرات لپ تاپ در تهران در واحد های مجزا و منفک راه اندازی شده است. این مرکز مسئولیت تعمیر انواع لپ تاپ ها را از برند های مختلف می پذیرد. تمامی خدمات این مرکز همراه با ضمانت نامه های کتبی و رسمی است که تضمین کننده کیفیت خدمات رسانی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق سایت مرکز سخت افزار ایران، با این مرکز تعمیراتی مجاز و استاندارد تماس بگیرید.

نمایندگی دل

نمایندگی دل درگاهی امن و ایمن است. این نمایندگی به کمک مرکز سخت افزار ایران فعالیت می کند. در زمینه فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات دل ارائه خدمات دارد. در این نمایندگی می توانید با استفاده از امکانات و تسهیلات متنوع و مفید، خریدی امن و متمایز داشته باشید و از خدمات پس از فروش منحصر به فرد نیز استفاده کنید. تمامی فعالیت های این نمایندگی در چهارچوب قانون است، لذا به راحتی می تواند خدماتی اصل و شرکتی در اختیار کاربران قرار دهد.

اصل مشتری مداری و رعایت حقوق کاربران از مهمترین قوانینی است که در این نمایندگیِ تحتِ حمایتِ مرکز سخت افزار ایران مورد توجه ویژه است. به همین دلیل است که درصد قابل توجهی از کاربران از این نمایندگی رضایت کامل دارند و همواره این نمایندگی را به سایرین معرفی و پیشنهاد می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه انواع و اقسام خدمات نمایندگی دل تماس بگیرید.

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی دل و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩