اشتراک گذاری

همه چیز درباره فن لپ تاپ

لپ تاپ ها برای فعالیت از چندین قطعه مختلف بهره می برند که هر یک، مسئولیت خاصی را در فرایند عملکردی این دستگاه بر عهده دارند. فن یکی از این قطعات است که وظیفه اصلی آن، خنک کردن دیگر بخش های لپ تاپ از جمله cpu می باشد. با توجه به اهمیت بالای این قطعه، کارشناسان تعمیر لپ تاپ همواره به کاربران توصیه می کنند که اطلاعات خود در مورد فن را بالا برده و به این ترتیب، از خرابی آن جلوگیری کنند. 

از کار افتادن فن و یا بروز اختلال در عملکرد آن می تواند زمینه ساز بروز مشکلات جدی در بخش های مختلف لپ تاپ ایسر شود. لذا بر آن شدیم که در این مقاله، اطلاعاتی را در مورد فن لپ تاپ ایسر به شما همراهان عزیز ارائه دهیم. آگاهی از این موارد به شما کمک می کند که بهتر از این قطعه نگهداری کنید و در نتیجه، عمر کاری لپ تاپ تان را نیز افزایش دهید. گفتنی است چنانچه شاهد بروز مشکلاتی در قطعه مورد بحث بودید، می توانید از تکنسین های مجرب نمایندگی ایسر مرکز سخت افزار ایران کمک بگیرید.

همه چیز درباره فن لپ تاپ

عملکرد فن در لپ تاپ

فن لپ تاپ ایسر یکی از مهم ترین قطعات این دستگاه است که به عنوان سیستم خنک کننده این دستگاه شناخته می شود. همانطور که مطلع هستید، لازمه ی کارکرد خوب یک سیستم، سیستم خنک کننده ی آن می باشد که کاملا دارای اهمیت است. همچنین باید بدانید که عملکرد درست و خوب سیستم خنک کننده یک لپ تاپ، بهره وری و عمر کاری بالای آن را تضمین می کند. 

فن لپتاپ از دو بخش تشکیل شده است؛ یکی پره های فن است که شما در هنگام کار با دستگاه، صدای آنها را شنیده و با باز کردن لپ تاپ، چرخش آن را مشاهده می کنید. بخش دیگر، سینک یا لوله هایی است که به فن چسبیده و بر روی CPU و چیپ ها قرار می گیرند. 

در فرایند عملکرد فن لپ تاپ ایسر ، سینک ها گرمای روی چیپ ها را دریافت کرده و به فن منتقل می کنند؛ سپس پره های فن شروع به چرخش کرده و گرمای سینک را به بیرون منتقل می کنند. به این ترتیب، لپ تاپ و قطعات آن که در اثر کار طولانی مدت، دچار افزایش دما شده اند، خنک می گردند.

انواع فن

فن لپ تاپ ایسر در چندین مدل مختلف تولید و در این محصول تعبیه شده است. در حالت کلی، این قطعه دارای دو نوع مکنده و دمنده می باشد. فن های دمنده با کشیدن هوای خنک از بیرون سیستم، فرایند خنک سازی را انجام می دهند. این در حالی است که انواع دمنده ، گرمای تولید شده توسط سیستم را به بیرون از لپ تاپ انتقال می دهند و از این طریق، حرارت آن را کاهش می دهند. نکته جالب این جاست که فرایند انتقال حرارت از چیپ ها به سینک و فن، از طریق خمیری به نام سیلیکون انجام می گردد.

خرابی فن لپ تاپ و تبعات آن

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، خرابی فن لپ تاپ ایسر تبعات بسیاری را برای این سیستم به دنبال دارد. یکی از مشکلات رایجی که عملکرد این قطعه را مختل کرده و قطعات لپ تاپ را در معرض خطر قرار می دهد، نفوذ گرد و خاک به داخل فن می باشد. به صورت معمول، پس از گذشت مدتی از کار سیستم و یا در اثر قرار دادن لپ تاپ در محیط آلوده، فن گرد و خاک گرفته و دیگر نمی تواند سیستم شما را خوب خنک کند. 

اگر زود متوجه این مساله شده و به فکر رفع آن بیفتید، مشکل با تمیز کردن فن و نهایتا تعویض آن برطرف خواهد شد. اما در صورت تداوم این وضعیت، سیستم شما خنک نمی شود و ممکن است CPU و یا قطعات دیگر بسوزند و از کار بیفتند. بدیهی است که در این صورت، ناچار به پرداخت هزینه ای هنگفت شده و یا مجبور خواهید بود که لپ تاپ acer خود را به طور کلی تعویض نمایید. 

کارشناسان it در نمایندگی تعمیرات ایسر، به دلیل برخورداری از تخصص و مهارت بالا، می توانند با کیفیت ترین خدمات مرتبط با تعمیر و تعویض قطعه مورد بحث را به شما عزیزان ارائه نمایند.

تعمیر و تعویض فن لپ تاپ ایسر

خب نکته ای که در مورد تعمیر فن لپ تاپ ایسر وجود دارد این است که این فرایند معمولا بسیار هزینه بر بوده و اصلا صرفه اقتصادی ندارد. به جز در مواری که فن قابل تمیز کردن است، در سایر موارد بهتر است که این قطعه را تعویض نمایید. تعویض فن باید توسط افرادی انجام شود که تجربه و مهارت کافی برای این کار را دارند و مانع از بروز آسیب در سایر قطعات دستگاه می شوند. 

همچنین توجه داشته باشید که فن جایگزین شده حتما باید اورجینال باشد تا بتواند کیفیت لازم برای خنک کردن لپ تاپ ایسرتان را ارائه دهد. برای انجام این فرایند، باید درب لپ تاپ باز شود و باتری جدا گردد. سپس باید پیچ های فن با دقت خاصی باز شده و اتصالات این قطعه با cpu و سینک ها جدا شوند. 

سپس باید فن به آرامی از لپ تاپ خارج شده و فن جدید جایگزین گردد. اگر در هریک از این مراحل خطایی رخ دهد، این احتمال وجود دارد که قطعاتی همچون سی پی یو و یا سایر بخش ها نیز دچار آسیب جدی گردند. لذا بهتر است که انجام فرایند تعویض فن لپ تاپ ایسر را به افراد مجرب و حرفه ای محول نمایید.

پیشگیری از خرابی فن لپ تاپ

 یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد فن لپ تاپ ایسر بدانید، روش های پیشگیری از خرابی این قطعه است. برای این منظور توصیه می کنیم لپ تاپ تان را به صورت مداوم روشن نگذاشته و به آن استراحت دهید. همچنین به تمیز بودن محل نگهدای این دستگاه دقت کنید تا دور از گرد و غبار باشد. 

در صورت شنیدن صدای غیر عادی از فن، هرچه سریع تر با یک تعمیرکار مجرب مشورت نمایید. یکی از کاربردی ترین روش ها برای پیشگیری از خرابی فن، استفاده از کول پد یا فن های اکسترنال است. به این ترتیب حرارت دستگاه کاهش پیدا می کند و فن در معرض خرابی قرار نخواهد گرفت. با رعایت این نکات می توانید از بروز مشکل در فن لپ تاپ ایسر خود جلوگیری کرده و عمر این قطعه را افزایش دهید.

تعمیرات ایسر در تهران

چنانچه به دنبال مرکزی مطمئن برای ترمیم هریک از محصولات acer خود هستید، نمایندگی تعمیرات ایسر در تهران بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این مرکز از حضور برترین تکنسین های تعمیرات بهره می برد و به همین دلیل، با کیفیت ترین خدمات را در حوزه ترمیم انواع لپ تاپ، پروژکتور، کامپیوتر، مانیتور و … ارائه می دهد. 

نکته دیگر در مورد این بخش نمایندگی رسمی ایسر، استفاده از جدید ترین و پیشرفته ترین متدهای روز دنیا در فرایند تعمیر می باشد. این مساله باعث شده که دست تعمیرکاران برای انتخاب کادربردی ترین روش ها باز باشد و بتوانند انواع مشکلات را به بهترین شکل برطرف نمایند. همکاران ما در نمایندگی تعمیرات ایسر در تهران تلاش می کنند که با حرکت در چهارچوب اهداف مشتری مداری، رضایت شما کاربران عزیز را جلب نموده و شما را از مراجعه به سایر مراکز خدماتی بی نیاز نمایند.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩