اشتراک گذاری

مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی

مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی از آن دست اشکالاتی است که کاربران این دستگاه برای یکبار هم که شده با آن مواجه شده اند. کاربران حرفه ای این دستگاه می دانند که این ایراد، حتی در دفعات متعدد، اشکال چندان مهمی نیست و با اندک دستکاری و بررسی سیستم قابل رفع است (مگر آنکه مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی در دفعات متعدد، پشت سرهم و به شکلی آزار دهنده تکرار شود و ناشی از وجود اشکالات عمده تر در دستگاه باشد).

توجه داشته باشید که این خطا خاص مدل و نوع خاصی از دستگاه کپی خاصی نیست و در تمامی دستگاه‌ها کپی رایج است). با ما همراه باشید تا علل بروز اشکال مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی را بررسی کرده و راهکارهای رفع آن را دریابیم.

مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی

چرا کاغذ در دستگاه کپی مچاله می شود؟

حال که با دلایل احتمالی گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی آشنا شدیم بهتر است به اتفاق منتج از این مسئله، یعنی مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی نیز بپردازیم:

مچاله و چین و چروک‌شدن برگه‌ها یکی از مشکلات رایج کار با دستگاه‌های کپی است. صفحه‌های مچاله شده، غلطک خراب و فرسوده، رولرهای چسبناک، برگه‌ ورودی کاغذ خراب و مرطوب برخی از علل ایجاد‌کننده چروک در برگه‌ها هستند.

بعلاوه گاه رطوبت و گرد و خاک در تونر و رولر و غلتک دستگاه نیز باعث ایجاد این مشکل می‌شوند. برای برطرف این مشکل، در صورت تکرارهای متعدد و دردسرساز، نیاز به حضور یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر دستگاه کپی توشیبا دارید.

علت اینکه کاغذ در دستگاه کپی مچاله می شود در وهله نخست به دلیل گیر کردن کاغذ در آن است پس بهتر است پیش از هر چیز به علل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی بپردازیم:

گیر کردن کاغذ یکی از رایج‌ترین مشکلات در حین کار با دستگاه کپی است که در نهایت موجب مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی می گردد. بروز این ایراد می‌تواند علل مختلفی نظیر وزن و جنس کاغذ داشته باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند. موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ وجود دارد.

بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید. در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد و کاغذ در دستگاه کپی مچاله شد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر دستگاه کپی، به یک متخصص مراجعه کرد.

راه های پیشگیری از مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی

در این بخش برآنیم تا راهکارهایی جهت پیشگیری از مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی را با شما درمیان بگذاریم. با توجه به تجربه کارشناسان و مهندسان ما، گیر کردن و مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی ممکن است به علل مختلفی روی دهد. پی بردن به هر یک از این علل نیازمند بررسی دستگاه توسط یک کارشناس خبره و کارآزموده است.

لیکن برخی از این علل و اشکالات، ساده و عادی بوده و کاربران می توانند با اندک دستکاری، آنها را رفع نمایند.

برخی از این راهکارها عبارتند از:

  • درباره علت گیر گردن و مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی نیز همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است! بنابراین نکات آتی را در نظر داشته باشید: از کاغذهای تاخورده، مرطوب، یا پیچ و تاب خورده استفاده نکنید.
  • هرگز انواع مختلف کاغذ را باهم در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. هرگز بیش از اندازه کاغذ در سینی دستگاه کپی چندمنظوره قرار ندهید. مطمئن شوید که سطح کاغذ زیر علامت ظرفیت کاغذ در داخل سینی باشد.
  • علت مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی ممکن است وزن و جنس کاغذ باشد. باید توجه داشته باشید که کاغذهای سبک، بسیار بیشتر مستعد گیر کردن در دستگاه کپی هستند. (برای شناخت نوع مناسب کاغذ برای دستگاه خود می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه خریداری شده مراجعه فرمایید).
  • یکی از راهکارهای موجود جهت رفع اشکال گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی آن است که کاغذ را به اصطلاح باد داده، سپس آنرا در سینی وارونه کنید. کاغذ موجود در سینی را با کاغذهای جدید تعویض کنید. در صورت لزوم، هادی های کاغذ را بررسی و تنظیم کنید.
  • موضوع دیگر آن است که اگر تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ در دستگاه متفاوت باشد، امکان گیر کردن کاغذ و مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی وجود دارد. بنابراین باید به تنظیمات دستگاه دقت نمایید.
  • اگر سند در دستگاه قرار نمی گیرد، ممکن است لازم باشد پد لاستیکی ADF تعویض شود؛ برای این منظور می توانید با نمایندگی اصلی تعمیرات دستگاه کپی چندمنظوره تماس بگیرید.
  • در هر حال اگر کاغذ موجود در دستگاه گیر کرد به راحتی می‌توانید کاغذ را با باز کردن دستگاه کپی، بیرون بکشید و این مشکل را رفع نمایید. اما اگر این مشکل، به طور مکرر اتفاق بیافتد، نیاز است که برای تعمیر کپی، به یک متخصص مراجعه کرد.
  • بررسی کنید که کاغذ کپی یا تکه هایی از آن بعد از بیرون آوردن کاغذ گیر کرده، درون دستگاه باقی نمانده باشد. زیرا وجود کاغذها و تکه های اضافی نیز سبب گیر کردن و مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی می گردد.

تعمیرات کپی توشیبا

تعمیرات کپی توشیبا یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد که با رعایت تمامی پارامترهای ضروری و تخصصی این حوزه انجام می پذیرد. سرویس های مرتبط با این دستگاه به دست مهندسانی انجام می پذیرد که با حضور در دوره های تخصصی تعمیر، تسلط کاملی بر ساختار فنی و نرم افزاری تمامی دستگاه های کپی یافته اند. آنان قادر هستند تا با استفاده از جدیدترین متدها و ترفندهای تعمیر اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها نظیر مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی را مرتفع سازند.

نمایندگی توشیبا و واحدهای تخصصی تعمیرات توشیبا

نمایندگی توشیبا با توجه به گستردگی محصولات این کمپانی در سطح کشور تمامی تلاش خود را به کاربسته تا با همکاری جمعی از مهندسان زبده و ماهر به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات در زمینه فروش و تعمیر محصولات توشیبا بپردازد. نمایندگی توشیبا در بخش «فروش» به عرضه تمامی تولیدات این کمپانی پرداخته است. همچنین در بخش «خدمات پس از فروش» به ارائه تمامی خدمات تخصصی تعمیر و بازسازی محصولات توشیبا تواناست.

سرویس های مرتبط با این دستگاه به دست مهندسانی انجام می پذیرد که با حضور در دوره های تخصصی تعمیر، تسلط کاملی بر ساختار فنی و نرم افزاری تمامی دستگاه های کپی یافته اند. آنها قادر هستند تا با استفاده از جدیدترین متدها و ترفندهای تعمیر اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها نظیر مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی را مرتفع سازند.

تعمیرات تخصصی دستگاه کپی توشیبا / تعمیرات دستگاه فتوکپی توشیبا / نمایندگی رسمی توشیبا / تعویض ADF دستگاه کپی توشیبا / شارژ کارتریج دستگاه کپی توشیبا / شارژ تونر دستگاه کپی توشیبا / تعویض کارتریج دستگاه کپی توشیبا / تعمیرات کارتریج دستگاه کپی توشیبا / سرویس دستگاه کپی توشیبا / جنرال سرویس دستگاه کپی توشیبا / تعویض یونیت اسکن دستگاه کپی توشیبا / تعمیر یونیت لیزر دستگاه کپی توشیبا / تعمیرات یونیت درام دستگاه کپی توشیبا

جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز توشیبا

نمایندگی توشیبا ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با تعمیر و بهسازی محصولات ساخته شده در کمپانی بزرگ و خوش نام توشیباست. دارندگان محصولات این برند می توانند با مراجعه به این مرکز و حضور در پارت تخصصی مربط با دستگاه خویش تخصصصی ترین سرویس های مرتبط با دستگاه های معیوب خود را دریافت نمایند و دستگاهی بی عیب و نقص را دریافت کنند. جدیدترین محصولات نمایندگی مجاز توشیبا در بخش زیر معرفی خواهند گشت.

محصولات توشیبا / جدیدترین دستگاه فتوکپی توشیبا / آخرین مدل کپی توشیبا / محصولات toshiba / تعمیرات تخصصی دستگاه کپی توشیبا / علت گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی توشیبا / علت داغ شدن دستگاه کپی توشیبا / ریست کردن دستگاه کپی توشیبا / تعمیرات سخت افزاری کپی توشیبا

اخبار مرکز تخصصی توشیبا

شما کاربران گرامی کافی است تا با مشاهده هرگونه نقص و ایراد در دستگاه های کپی خویش با مرکز تعمیرات توشیبا تماس بگیرید و تخصصی ترین سرویس های ممکن را –با حضور کارشناس سرویس در محل توشیبا-  دریافت نمایید.

مهندسان و کارشناسان سرویس در محل مرکز تعمیرات توشیبا تسلط کاملی بر ساختار فنی و نرم افزاری تمامی دستگاه های کپی دارند و قادر هستند تا با استفاده از جدیدترین متدها و ترفندهای تعمیر اشکالات ایجاد شده در این دستگاه ها نظیر مچاله شدن کاغذ در دستگاه کپی را مرتفع سازند. اخبار مرکز تخصصی توشیبا از طریق بخش زیر قابل پیگیری است.

اخبار توشیبا / آخرین رویدادهای دستگاه کپی توشیبا / اخبار کپی توشیبا / اخبار رسمی نمایندگی توشیبا / خبرهای جدید دستگاه فتوکپی توشیبا / اخبار پرینتر توشیبا / اخبار لپ تاپ توشیبا / خبر تبلت توشیبا / اخبار اسپلیت توشیبا / اخبار هارد توشیبا / تعمیرات توشیبا / چرا دستگاه کپی هنگ میکند؟ / تعمیر جوهر پس دادن دستگاه کپی توشیبا

مقالات مرکز تخصصی توشیبا

مرکز تعمیرات توشیبا با تکیه بر تخصص و تجربه چندین ساله کارشناسان خویش موفق به ارائه بالاترین سطحی کیفی خدمات گشته است. این مرکز با تعهد به ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات به مشتریان خویش و با سرلوحه قرار دادن بینش مشتری‌محور، توانسته است رضایت تمامی کاربران این برند را کسب نماید. مقالات مرکز تخصصی توشیبا از طریق بخش زیر در اختیار کاربران گرامی قرار داده خواهد شد.

مقالات توشیبا / مقالات دستگاه کپی توشیبا / مقاله تعمیر کپی توشیبا / مقالات تعمیرات دستگاه فتوکپی توشیبا / مقالات پرینتر توشیبا / مقالات لپ تاپ توشیبا / مقالات موبایل توشیبا / مقالات تبلت توشیبا / مقالات اسپلیت توشیبا / مقالات هارد توشیبا / مقالات گوشی توشیبا

1/5(1 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩