اشتراک گذاری

تعویض موتور شستشوی ظرفشویی

موتور شستشو یکی از اجزای داخلی ماشین ظرفشویی است که وظیفه کنترل آب و فراهم کردن آب لازم برای شستشوی ظروف را بر عهده دارد. این موتور در داخل و پشت ماشین ظرفشویی قرار دارد. خرابی آن به طور کلی از ورود جریان آب به بازو های آبپاش جلوگیری می کند و عملا عملیات شستشو را متوقف می سازد.

وقتی ماشین ظرفشویی شارپ صدای وزوز بلند تولید می کند یا صدایی جیغ مانند دارد و به طور کلی آب اسپری نمی کند، قطعا در موتور شستشوی ظرفشویی شارپ اختلالی به وجود آمده و باید برای بهبود وضعیت این دستگاه تعویض شود.

در ادامه این مطلب نحوه تعویض موتور شستشوی ظرفشویی شارپ را توضیح می دهیم، اما پیش از هر شرحی توصیه می کنیم که برای این کار و رسیدن به نتیجه مطلوب، حتما از یک مرکز معتبر و از تکنسین های مربوطه برای تعمیر و تعویض موتور شستشوی ظرفشویی شارپ کمک بگیرید.

موتور شستشوی ظرفشویی

چگونگی تعویض موتور شستشوی ظرفشویی شارپ

یک موتور شستشوی جدید مطابق با مدل دستگاه خود، از مرکزی استاندارد و رسمی تهیه کنید. به بست های فلزی برای فیکس کردن موتور شستشو نیاز دارید و مجموعه ای پیچ گوشتی های ستاره ای و در نهایت انبردست.

  • مرحله اول :

دستگاه را از منبع برق جدا کنید دستگاه را طوری قرار دهید که به قسمت پشتی ماشین ظرفشویی به خوبی و راحتی دسترسی داشته باشید. اکنون باید سبد ها و فیلتر ها را بردارید. 

در هنگام این کار آب داخل ظرفشویی از قسمت فیلتر می ریزد، لذا سبد پایینی و فیلتر را از داخل ماشین ظرفشویی باز کنید و آب داخل فیلتر را به کمک یک اسفنج تخلیه کنید. شلینگ آب را هم از ماشین ظرفشویی جدا کنید.

  • مرحله دوم :

اکنون باید پنل زیری یا صفحه زیری ماشین ظرفشویی را در آورید. پیچ های پنل را باز کنید. مراقب سنسور آنتی –فلود باشید، زیرا به پنل نصب است و باید سیم های این سنسور را جدا کنید تا پنل به راحتی جدا شود.

  • مرحله سوم  :

اکنون موتور شستشوی ظرفشویی را می بینید. بهتر است در این مرحله از اتصالات الکتریکی عکسی تهیه کنید تا در هنگام جمع کردن موتور به مشکلی نداشته باشید. موتور شستشوی ظرفشویی به وسیله یک کلیپس فنر در جایش به بدنه دستگاه متصل است. با احتیاط فنر را آزاد کنید. بست های فلزی که شیلنگ را به پمپ متصل کرده است، به کمک انبر دست بیرون بکشید. از این بست ها نمی توانید دوباره استفاده کنید. یکی یکی شیلنگ ها را جدا کنید.

  • مرحله چهارم :

 در این مرحله برای تعویض موتور شستشوی ظرفشویی باید کلیپس فنر را از موتور قدیمی در آورید و آن را روی موتور جدید نصب کنید. برای درآورن فنر آن را در جهت عقربه های ساعت بپیچانید و برای جا انداختن آن جهت عکس عقربه های ساعت بچرخانید.

  • مرحله پنجم :

برای تعویض موتور شستشوی ظرفشویی ، باید بست های فلزی جدید را در جای مشخص خود قرار دهید و دوباره شیلنگ ها را یکی یکی وصل کنید. شیلنگ ها را ابتدا به لوله های پمپ جدید وصل کنید و بعد بست ها را محکم کنید و پمپ را در جای خود قرار دهید. اول دو شیلنگ داخلی را به لوله ها وصل کنید و بست ها را محکم کنید و بعد شیلنگ جلویی را وصل کرده و بست ها را سفت کنید. فنر نگهدارنده موتور را هم در جای مشخص خود قرار دهید

  • مرحله ششم :

در این مرحله از تعویض موتور شستشوی ظرفشویی شارپ شیلنگ های موتور نصب شده اند و می توانید سیم های پمپ شستشو را هم نصب کنید. اکنون مسیر تعویض موتور شستشوی ظرفشویی به پایان رسیده است و باید پمپ تخلیه را در جایش قرار دهید و پیچ ها را در جای خود ثابت کنید و کابل های برق را نصب کنید

  • مرحله هفتم :

حالا باید با نصب میکروسوییچ آنتی فلود و پنل زیری کار تعویض موتور شستشوی ظرفشویی شارپ را به پایان برسانید. بعد از این کار دستگاه را در جایگاه اصلی خود قرار دهید و شیلنگ آب و دو شاخه را مجددا نصب کنید و دستگاه را تست کنید که مشکل موتور شستشوی ظرفشویی حل شده باشد.

تعمیر ظرفشویی شارپ

ظرفشویی یکی از محصولات در حوزه لوازم خانگی شارپ است که متقاضیان خاص خود را دارد. این محصول به تناسب کاری که انجام می دهد، استهلاکی نسبی را متحمل می شود. برای تعمیر و ترمیم و عیب یابی این محصول لازم است که تکنسین مربوطه شناخت کافی و لازم از اجزا و قطعات داشته باشد و در کنار آن از امکانات لازم برای اجرای فرایند عیب یابی و ترمیم و تعمیر نیز برخوردار باشد.

همه این فاکتور های مهم و اساسی در تعمیر ظرفشویی شارپ در تعمیرگاه اختصاصی ظرفشویی لحاظ شده است؛ به علاوه تعمیرکاران به آرشیوی مجهز از قطعات جانبی نیز دسترسی دارند که فرایند تعویض را نیز با امنیت کامل ضمانت می کنند.

واحدهای تعمیرات شارپ

از آنجا که کمپانی شارپ طیف بسیار گسترده ای از کالا ها را در خط تولید خود دارد، برای ارائه خدمات در حوزه عیب یابی و تعمیر و ترمیم هم نیاز به مرکزی جامع و مدرن است. به همین است که واحد های تعمیرات شارپ را راه اندازی کردیم. در هر یک از این واحد ها تجهیزاتی مدرن و پیشرفته فراهم است که به راحتی می توانند علت هر اختلال را ریشه یابی کنند و مسیر درست تعمیرات شارپ را به تعمیرکاران نشان دهند.

لوازم خانگی، ماشین های اداری، تجهیزات هوشمند و لوازم صوتی و تصویری تقسیم بندی مفیدی از حوزه فعالیت های کمپانی شارپ است که هر محصول در زیر مجموعه خود و در بخش مربوطه بررسی و ارزیابی می شود.

نمایندگی شارپ

در نمایندگی شارپ همه امکانات و تسهیلات لازم برای دریافت خدمات در حوزه فروش و پس از فروش فراهم است. در نمایندگی شارپ می توانید  طیف وسیعی از محصولات و کالاهای الکترونیکی کمپانی شارپ را در اختیار داشته باشید و برای تهیه آنها مسیری مطمئن و امن را طی کنید.

کاربران می توانند با استفاده از خدمات مشاوره ای رایگان و تخصصی درباره محصول مورد نظر اطلاعاتی جامع و مفید به دست آورند و با مقایسه آن با نمونه های مشابه در سایر برند ها از نقاط ضعف و قوت تولیدات شارپ مطمئن شوند و با اعتماد کامل نسبت به خرید اقدام کنند.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩