اشتراک گذاری

مقایسه تکنولوژی DLP با SLA

مقایسه تکنولوژی DLP با SLA کمک میکنه که هم ویژگی ها و قابلیت های هر کدوم رو به صورت تخصصی و جزء به جزء یاد بگیریم و اینکه به طور کلی با نحوه کار این تکنولوژی ها آشنا بشیم. تکنولوژی DLP و SLA  دو نوع تکنولوژی هستن که توی چاپگر های سه بعدی استفاده میشن. چاپگرهای سه‌ بعدی مسیر پیشرفت رو خیلی سریع دارن طی می کنن. تکنولوژی ‌های به‌کاررفته در این مدل از چاپگر ها متفاوته و از نظر چاپ، سرعت و دقت نیز تفاوت های زیادی با هم داره. باید همین ابتدا به این نکته مهم اشاره کنیم که تکنولوژی‌ های به ‌کاربرده ‌شده توی چاپگرهای سه ‌بعدی SLA ( Laser-Based Stereolithography) به ‌معنی استریولیتوگرافی مبتنی بر لیزر و چاپگرهای سه‌بعدی DLP (Digital Light Processing) به ‌معنی پردازش نوری دیجیتال، اصول مشابهی دارن؛ اما از نظر خروجی تفاوت زیادی با هم دارن.

مقایسه تکنولوژی DLP با SLA

تعریف تکنولوژی DLP و SLA

منظور از استریولیتوگرافی چاپ سنگیه. این مدل از فناوری یه مدل از فناوری نوشتن با نوره. تکنولوژی SLA با کمک نور طراحی جامدات رو انجام میده. یعنی از نور برای تبدیل رزین مایع به‌ یک شیء جامد به‌ صورت لایه ‌به ‌لایه استفاده‌ می‌کنه. تعریف SLA و DLP این طور نشون میده که هر دوی این تکنولوژی‌ها نوعی استریولیتوگرافی هستن؛ اما طراحی یک لایه با لیزر می‌تونه کاملا متفاوت از لایه‌های طراحی‌شده به‌عنوان یک تصویر صاف باشه. با این وجود مقایسه تکنولوژی DLP با SLA می تونه تفاوت های این دو نوع تکنولوژی رو خیلی خوب نشون بده.

نحوه کار چاپگر های سه بعدی

چاپگرهای سه‌ بعدی با توجه به نوع فناوری که ازش استفاده می کنن، روش کار متفاوتی هم دارن. مقایسه تکنولوژی DLP با SLA این روش کار متفاوت رو به خوبی نشون میده. چاپگر های سه بعدی  SLA که از دو موتور استفاده می‌ کنن، با نام گالوانومتر یا گالوس شناخته میشن. یکی از موتورها در جهت محور X و یکی دیگه در جهت محور Y به ‌سرعت مسیرهای پرتو لیزر رو برای چاپ پیش می گیرن و همان ‌طور که پیش میرن مایع رزین رو سخت میکنن. این فرایند طراحی لایه ‌به ‌لایه ست که نقاط و خطوط رو به ‌عنوان مجموعه‌ای از مختصات تقسیم ‌بندی میکنه.

در مقابل چاپگرهای سه‌ بعدی SLA، چاپگرهای سه‌بعدی DLP از یک صفحه‌ی نمایش پروژکتور دیجیتالی برای تابوندن یک تصویر واحد از هر لایه در سراسر پلتفرم به ‌صورت یکباره استفاده میکنن و چون این پروژکتور یک صفحه‌ دیجیتالیه، تصویر لایه ‌ها از پیکسل‌ های مربعی تشکیل میشه و در نتیجه لایه‌ های تولید شده هم از مربع ‌های‌کوچیک‌ مستطیلی به اسم واکسل ساخته میشن.

مقایسه تکنولوژی DLP با SLA از لحاظ کیفیت و سرعت

چاپگر DLP میتونه بعضی از قطعات رو سریع‌تر چاپ کنه، چون که به ‌جای ‌اینکه به شکل لایه به لایه با لیزر طراحی بشه، کل لایه یک دفعه طراحی و ظاهر ‌میشه. زمان چاپ سریع از دو جهت مهمه؛ یکی برای چاپ‌های بزرگ و کاملا متراکم و یکی هم برای چاپ‌ های بسیار کوچیک و دقیق، با مقایسه تکنولوژی DLP با SLA به این نتیجه می رسیم که هر چند سرعت یک مزیته؛ اما سرعت چاپگرهای سه‌بعدی DLP باعث کاهش وضوح و پرداخت نهایی سطح چاپ میشه؛ چه در مورد قطعات بزرگ و چه در مورد مجموعه ‌ای از قطعات کوچیک و با جزئیات بیشتر. توجه کنین که توی قطعاتی که سطح چاپ بخش زیادی از حجم ساخت رو تشکیل میده، چاپگرهای سه‌بعدی DLP نمی تونن قطعات رو با وضوح بالا چاپ کنن.

رزولوشن چاپگرهای سه ‌بعدی DLP بستگی به پروژکتور داره که مشخص میکنه چند پیکسل/واکسل قابل دسترسیه. کوچیک بودن پیکسل‌ها باعث محدود شدن محیط چاپ و کوچیک شدن کل سازه میشه. در مقایسه تکنولوژی DLP با SLA از لحاظ رزولوشن باید به این نکته هم اشاره کنیم که حجم چاپ چاپگرهای لیرزی سه ‌بعدی SLA کاملا مستقل از وضوح چاپه و یک چاپ واحد در هر سایزی، در هر وضوحی و در هر مکانی میتونه چاپ بشه.

نمایندگی مجاز شارپ

نمایندگی مجاز شارپ یک مرکز مطمئنه که کاربرای خیلی زیادی می تونن از خدمات اون استفاده کنن. مرکز سخت افزار ایران از نمایندگی مجاز شارپ حمایت می کنه و تمام خدمات و سرویس هایی رو که این نمایندگی ارائه میده، تایید میکنه. همه کاربرا اعم از کاربرای تهرانی و شهرستانی می تونن از خدمات و سرویس های کاربردی و مفید این نمایندگی با خیال راحت و آسوده استفاده کنن. پیشنهاد میدیم که برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩