اشتراک گذاری

مشکلات رایج پرینتر کانن و راه حل های آن

همه ما هیمشه انتظار داریم دستگاه پرینتری که خریداری کرده‌ ایم برای یک مد طولانی به درستی کار کند و برگه های بسیاری را برای ما پرینت بگیرد؛ ولی بیشتر مواقع این اتفاق نمی افتد. به نظر شما چرا پرینترها در هر لحظه دردسر درست می ‌کنند؟ برخی از مواقع می ‌توان استفاده بیش از اندازه را دلیل اصلی خرابی پرینترها دانست.

بیشتر کاربران خانگی بعضی از مواقع از پرینتر‌های جوهر افشان خود به اندازه ی معمول استفاده نمی کنند و همین مسئله می‌ تواند سبب بروز مشکلاتی نظیر خشک شدن جوهر و سپس بسته شدن نازل‌ های بسیار ریز جوهر‌افشان گردد. آنچه اهمیت دارد این است که شما به عنوان یک کاربر، مشکلات رایج پرینتر کانن را بشناسید و با راه حل های آنها آشنا باشید. در این مطلب ضمن بررسی مشکلات رایج پرینتر کانن ، شما کاربران عزیز را با روش های رفع این مشکلات آشنا خواهیم نمود.

مشکلات رایج پرینتر کانن

مهم ترین مشکلات رایج پرینتر کانن

به عنوان بخشی از مهم ترین مشکلات رایج پرینتر کانن ، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پرینتر نمی تواند برگه را پرینت بگیرد

یکی از مشکلات رایج پرینتر کانن این است که دستگاه نمی تواند برگه را پرینت بگیرد. در این مواقع احتمالات مختلفی مطرح می گردد، پس اجازه دهید از ابتدا آغاز کنیم و ببینیم آیا چراغ Error بر روی دستگاه پرینتر کانن روشن هست یا نه، سپس باید اطمینان حاصل کنیم که کاغذ در جای خود قرار گرفته است یا نه، محفظه ی قرارگیری کارتریج خالی نیست، کابل USB به دستگاهی که تصمیم داریم پرینت بگیریم متصل شده است یا اینکه با فناوری بی‌ سیم ارتباط برقرار شده است با نه. ” حتما در این مواقع که پرینتر کانن نمی تواند برگه شما را پرینت بگیرد، از سیم USB به جای اتصال بی ‌سیم استفاده نمایید.

راه حل :

برای رفع این مورد از مشکلات رایج پرینتر کانن اگر دستگاه شما قدیمی است، باید حالت چاپ کننده ی پیش ‌فرض (default printer) را انتخاب کنید، در Control Panel ویندوز کامپیوتر خود، وارد قسمت Devices and Printers شده و سپس بر روی پرینتری که قصد دارید از آن طریق پرینت انجام گردد کلیک راست نمایید و با انتخاب کردن گزینه ی set as default آن را به صورت پیش ‌فرض به حالت چاپ ببرید. همچنین اطمینان حاصل کنید که در برنامه‌ ای که قصد دارید برگه‌ ای را پرینت کنید، دستگاه درست را انتخاب کرده اید. در صورت برطرف نشدن مشکل، می توانید از متخصصین تعمیرات پرینتر کانن در نمایندگی کانن کمک بگیرید.

ارور تعویض کارتریج

همه ی پرینترهای کانن پیش از اتمام ظرفیت کارتریج، برای کاربر پیام هشدار ارسال می کنند. در ادارات شلوغ اغلب بیشتر از چند ساعت طول نمی‌ کشد که کارتریج خشک می شود ولی برای کاربران خانگی پرینتر کانن که در مواقع حساس و گاهی اوقات از پرینتر استفاده می کنند معمولاً موقع اتمام کارتریج طولانی ‌تر می باشد. این مساله به منزله مشکل یا اختلال نیست اما در شرایطی که کارتریج به تازگی شارژ شده باشد و پیغام ارور کارتریج از دستگاه صادر شود، می تواند یکی از مشکلات رایج پرینتر کانن باشد.

راه حل

شارژ کارتریج و برطرف کردن مشکلات این قطعه، می تواند کاربردی ترین راه حل برای رفع این مشکل چاپگر کانن باشد. شارژ کارتریج فرایند نسبتا ساده ایست که با مطالعه مطلب مراحل تعویض کارتریج پرینتر میتوانید به سادگی و با رعایت نکات ذکر شده این فرایند را خودتان انجام دهید. در صورتی که ارور همچنان ادامه پیدا کرد، بهتر است با یک تکنسین تعمیر پرینتر مشورت کرده و اقدامات لازم برای ترمیم دستگاه را انجام دهید.

صفحه به درستی پرینت نمی شود

صفحات اینترنتی اساسا در هر اندازه ‌ای که باشند و ابعاد آن‌ ها فقط به عرض و طول کاغذی که شما می خواهید پرینت گردد، محدود نمی باشد. برخی از صفحات برای پرینت طراحی نشده ‌اند و همین مسئله سبب می گردد تا مشکلات بسیاری ایجاد گردد.

شاید

شاید برایتان مفید باشد: تعمیر تخصصی پرینتر

راه حل

برای رفع این مورد از مشکلات رایج پرینتر کانن ، همیشه پیش از پرینت با استفاده ازPrint Preview  در مرورگر اینترنت اکسپلورر خود، نمونه ای از آنچه قصد چاپش را دارید را مشاهده کنید. اینترنت اکسپلورر در شرایطی که صفحه مورد نظر شما بزرگ ‌تر از صفحه پرینت باشد، گزینه ‌ای به نام shrink-to-fit برا شما نمایان می کند تا صفحه را متناسب نمایید. البته برخی از صفحات بخصوص صفحه ی اطلاعات شخصی و کارنامه ‌ها و… دارای دکمه ‌ای مخصوص پرینت هستند که بهتر است همیشه از آن استفاده نمایید. در صورتی که با انجام این فرایند ،این مشکل رفع نشد می توانید با کارشناسان تعمیر پرینتر تماس بگیرید.

گیر کردن برگه در پرینتر

یکی از آزار دهنده ترین مشکلات رایج پرینتر کانن، گیر کردن کاغذ در این دستگاه است. در صورتی که چنین مشکلی برای چندین بار به صورت پشت سر هم اتفاق بیوفتد به احتمال زیاد تکه ‌ای از کاغذ در قسمتی از پرینتر شما و احتمالاً قسمتی که کاغذ را به داخل جمع می کند جا مانده است. همچنین ممکن است بخش هایی از کاغذ کش دچار خرابی شده باشد.

راه حل

برای رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر، بخش های مختلف دستگاه از جمله کاغذ کش را بررسی کرده و در صورت خرابی، ترمیم نمایید. البته در مرحله اول باید از طریق پنل موجود در بخش زیرین پرینتر، کاغذ گیر کرده را از دستگاه بیرون بیاورید.

نمایندگی کانن در کرج

نمایندگی کانن در کرج را می توان معتبر ترین مرکز برای دریافت خدمات مرتبط با محصولات این شرکت در استان البرز به شمار آورد. این مرکز به خوبی از آمار بالای کاربران تولیدات کمپانی canon، به ویژه پرینتر و دوربین آگاهی داشته و می داند که این کاربران به چه سرویس ها و خدماتی احتیاج دارند. ساکنین استان البرز مدت هاست که به دنبال مرکزی مطمئن و معتبر برای دریافت خدمات پس از فروش و تعمیر محصولات کانن خود در این استان هستند. در راستای تحقق شعار مشتری مداری و برای حذف هزینه های مراجعه به کرج، نمایندگی رسمی کانن در مرکز سخت افزار ایران ، اقدام به راه اندازی یک شعبه ویژه برای کاربران کرجی نموده است. نمایندگی کانن در کرج نیز همچون شعبه اصلی، از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا برخوردار بوده و توسط کادری مجرب و ماهر، به کاربران سرویس رسانی می نماید.

2.3/5(3 امتیاز)

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *