اشتراک گذاری

علت کار نکردن پرینتر شارپ چیست؟

یکی از رایج ترین مشکلاتی که اغلب کاربران پرینتر ها با آن رو به رو می شوند کار نکردن پرینتر شارپ می باشد. این اشکال معمولا به دلایل نرم افزاری و سخت افزاری متعدد و مختلفی به وجود می آید. برطرف کردن انواع مشکلات مرتبط با پرینتر ها و کار نکردن این دستگاه تنها با عیب یابی های دقیق توسط افراد متخصص و حرفه ای امکان پذیر می شود. 

در صورتی که شما نیز یکی از کاربران پرینتر های شارپ هستید و به هنگام روشن کردن دستگاه و صادر کردن دستور پرینت پرینتر عمل نمی کند توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال نمایید . به یاد داشته باشید در صورتی که از طریق راه های ذکر شده در ادامه مشکل کار نکردن پرینتر حل نشد لازم است به واحد تعمیرات پرینتر مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایید. متخصصان و مهندسان حاضر در این واحد به دلیل بهره مندی از اطلاعات و ترفند های تعمیراتی می توانند در مدت زمانی کوتاه تمامی عیوب این دستگاه را برطرف نمایند.

علت کار نکردن پرینتر شارپ چیست؟

بررسی دلایل کار نکردن پرینتر شارپ

همان طور که پیش تر اشاره کردیم دلایل مختلف و متعددی برای کار نکردن پرینتر شارپ وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. برای شروع بهتر است ببینیم چراغ Error بر روی دستگاه پرینتر روشن است یا خیر. بعد از این کار باید موارد زیر را چک کنیم:

  • خالی نبودن محفظه ی کارتریج
  • جای گذاری درست کاغذ ها
  • کابل USB به دستگاه‌ای که می‌خواهیم پرینت بگیریم متصل شده یا اینکه از طریق بی‌سیم ارتباط برقرار باشد. (ترجیحاً درصورت کار نکردن پرینتر شارپ از سیم USB به جای اتصال بی‌سیم استفاده کنید.)

توجه داشته باشید که گاه برای حصول نتیجه و رفع مشکل کار نکردن پرینتر  شارپ، می بایست برای پرینتر‌های قدیمی حالت چاپ کننده پیش‌فرض ( default printer) را انتخاب کنیم. برای این کار Control Panel  ویندوز را باز کنید و به بخش Devices and Printers بروید، سپس پرینتر مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را برای فرآِیند پرینت انتخاب کنید و با انتخاب set as default آن را به حالت پیش‌فرض چاپ ببرید. 

به یاد داشته باشید دستگاه انتخابی دقیقا پرینتر متصل شده به سیستم شما باشد. کمک گرفتن از مایکروسافت نیز یکی دیگر از راه هایی است که برای رفع اختلال کار نکردن پرینتر شارپ کاربرد دارد. مایکروسافت برای شناسایی مشکلات پرینتر، بخش راهنمایی با نام printing troubleshooter دارد که می تواند جهت حل مشکل کار نکردن چاپگر شارپ به کاربر کمک کند. برای استفاده از این برنامه بر روی دکمه Fix کلیک کنید و با دانلود و اجرای برنامه‌، راهنمای مایکروسافت را به کار بگیرید. همچنین می‌توانید با رفتن به بخش Control Panel، انتخاب Devices and Printers و کلیک راست بر روی آیکون پرینتر خود گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید.

نکته: در صورت کار نکردن پرینتر شارپ از نصب بودن پرینتر در دستگاه متصل اطمینان حاصل کنید. برای این کار از کنترل پنل وارد قسمت  Device and Printer  شوید. با ورود به این بخش می توانید از نصب بودن یا نبودن پرینتر بر روی دستگاه اطلاع یابید. در صورتی که درایور مورد نیاز شما نصب نباشد آیکون پرینتر کم رنگ و علامت هشدار به رنگ زرد بر روی آن نمایش داده می شود.  در صورتی که آیکون پرینتر را بر روی دستگاه پیدا نکردید درایو پرینتر خود را نصب کنید.

تعمیرات پرینتر شارپ

تعمیرات پرینتر شارپ در واحدی مجزا فعالیت دارد. این واحد به دلیل بهره مندی از کادر فنی متخصص انواع مشکلات نرم افزاری  و سخت افزاری پرینتر را در مدت زمانی کوتاه تعمیر می کند. در صورتی که برای حفظ کیفیت چاپ نیاز به تعویض قطعه وجود داشته باشد، قطعات معیوب یا فرسوده در پرینتر با نمونه های اصلی خود جایگزین خواهند شد. استفاده از قطعات اورجینال تاثیر بسزایی در حفظ کیفیت دستگاه دارد. دسترسی این واحد به انواع ابزارآلات نیز سبب شده تا فرآیند تعمیرات با سرعت و کیفیت بالایی انجام شود.

نمایندگی شارپ

نمایندگی شارپ در زمینه ی فروش و خدمات پس از فروش به خریداران سرویس ارائه می کند. تمام خدمات این نمایندگی تحت نظر مجرب ترین متخصصان ارائه می شود. مدیریت نمایندگی رسمی شارپ شعار های مشتری مداری و تضمین کیفیت را برای کاربران تحقق بخشیده است. مشتریان می توانند به منظور دریافت اطلاعات تخصصی و فنی هر یک از محصولات شارپ به نمایندگی شارپ مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. 

به همین منظور انتخاب اول برای کاربران شارپ مراجعه به این نمایندگی معتبر می باشد. جهت اطمینان بیشتر در انتخاب خود می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان در این نمایندگی بهره مند شوید. مشاوران این مجموعه تمام اطلاعات فنی محصول مورد نظر شما را در اختیارتان قرار خواهند داد. از دیگر واحد های فعال در این نمایندگی می توان از واحد تعمیرات شارپ نام برد. 

واحد تعمیرات شارپ با بهره مندی از کارشناسان و مهندسان کارآزموده می تواند انواع خدمات تعمیراتی محصولات شارپ و تعویض قطعات این دستگاه ها را ارائه کند. کلیه ی خدمات ارائه شده در نمایندگی رسمی شارپ  تحت نظر مرکز سخت افزار ایران عرضه و تضمین می شود.

 

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

 

اخبار، اطلاعات، مقالات و سوالات متداول کاربران درباره کمپانی شارپ و محصولات مربوط به آن را در سایر قسمت های سایت دنبال کنید

اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر
اطلاعات بیشتر

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩