اشتراک گذاری

چرا لپ تاپ فلش را شناسایی نمی کند؟

گاهی پیش میاد که فلش در لپ تاپ شناسایی نمیشه و اصطلاحا، لپ تاپ فلش رو نمیخونه. معمولا توی این شرایط، هی فلش رو در میاریم و دوباره وصل می کنیم تا مساله برطرف بشه؛ ولی خب تو بیشتر موارد این اتفاق نمیفته و همچنان فلش شناسایی نمیشه. حالا اگه اطلاعات مهم و ضروری توی فلش داشته باشیم، دیگه حسابی حالمون گرفته میشه. 

به نظر شما چرا همچین اتفاقی میفته؟ ایراد از فلشه؟ فلشی که تازه خریدین و مطمئنین سالمه چی؟ چرا شناسایی نمیشه؟ شاید ایراد از یکی از بخش ها و قطعات داخلی لپ تاپ باشه. توی این مقاله، میخوایم با کمک تکنسین های تعمیرات لپ تاپ نمایندگی ایسر، دلایل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ رو مورد بررسی قرار بدیم. 

ضمن این که شما همراهان عزیز رو با ترفندهایی آشنا می کنیم که با استفاده از اونها میتونین مشکل رو برطرف کنین؛ همراهمون باشین.

چرا لپ تاپ فلش را شناسایی نمی کند؟

دلایل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ

به طور کلی، چندتا دلیل وجود داره که باعث میشه فلش در لپ تاپ شناسایی نشه و شما نتونین به اطلاعات مورد نظرتون دسترسی داشته باشین. یکی از اصلی ترین دلایل این اتفاق، خرابی پورت usb هست که با امتحان کردن چندتا فلش دیگه روی لپ تاپ ایسرتون، میتونین از این مساله مطلع بشین. 

همچنین ممکنه ایراد از خود فلش باشه؛ به همین خاطره بهتره که اول فلش رو روی چند تا سیستم دیگه هم امتحان کنین. اگه بازم شناسایی نشد، یعنی فلش مشکل داره و باید تعمیر یا تعویضش کنین. اگه وقتی فلش رو به دستگاه متصل میکنین، با خطای USB Device Not Recognized  روبرو شدین، معنیش اینه که یکی از پورت های usb دستگاه کار نمی کنه یا به هر دلیلی، سیستم قادر به شناسایی اون نیست و در سیستم عامل خونده نمیشه. 

گاهی هم عدم شناسایی فلش در لپ تاپ به خاطر مشکلات نرم افزاری هست. در هر صورت، شما عزیزان میتونین برای رفع این اختلال ناخوشایند، از متخصصن آی تی فعال در نمایندگی تعمیرات ایسر کمک بگیرین.

رفع مشکل خوانده نشدن فلش در لپ تاپ

برای برطرف کردن مشکل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ acer ، میتونین از روش های زیر استفاده کنین:

نصب مجدد درایور

یکی از کاربردی ترین روش ها برای رفع مشکل خوانده نشدن فلش توسط ویندوز، نصب مجدد درایور هست. برای این کار، باید اول فلش رو از لپ تاپ ایسر مورد نظرتون جدا کنین. حالا رویMy Computer  راست کلیک کنین و بعد از انتخاب کردن گزینه  Manage ، وارد منوی Device Manager بشید. توی فیلد Manage for my computer و در قسمت  Universal Serial Bus controllers  ، ببینین که چندتا قسمت زرد رنگ وجود داره؛ اگه این بخش ها دو تا باشن، یعنی شناسایی فلش یه مشکلی داره. در قسمت Universal Serial Bus controllers روی گزینه Enhanced host controller…  راست کلیک کنین و اونو Uninstall کنید. به این ترتیب، درایوری که پاک شده مجددا نصب میشه و در بیشتر موارد، مشکل برطرف میشه.

ریبوت کردن سیستم

ریبوت کردن سیستم، یکی دیگه از اقداماتی هست که میتونه مشکل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ رو برطرف کنه. برای این کار، لپ تاپ acer رو خاموش کنین و از برق بکشین. جالبه بدونین سیستم های جدید، فقط در ظاهر خاموش می شن و مادربرد اونها همچنان در حال استفاده از منبع برق هست. 

از اونجایی که مادربرد محل قرار گرفتن پورت‏‌های USB هست، بعضی وقت ها باید خاموش-روشن و یا در اصطلاح reboot بشه. این کار باعث میشه که Micro Processor ، درایو های لازم رو از اول اجرا کنه و پورت‏ های USB مجددا شروع به کار کنن. نکته ی دیگه این که بیرون آوردن باتری لپ تاپ، میتونه نتیجه ی بهتری رو رقم بزنه.

Change Drive Letter and Path

یه روش کاربردی و مفید دیگه برای حل مشکل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ ، Change Drive Letter and Path هست که برای انجامش باید مراحل زیر رو طی کنین:

  • روی My Computer راست کلیک کنین و گزینه Manage رو انتخاب کنید.
  • از منوی Storage ، گزینهDisk Management   رو انتخاب کنین.
  • پنجره ای حاوی لیستی از درایو های مربوط به لپ تاپ برای شما باز میشه.
  • اگه فلشی که از اون استفاده می کنین در این لیست قرار داشته باشه، همه چی روبراهه. اما اگه فلش تون توی این لیست نباشه، باید اونو ریکاوری کنین.
  • حالا باید روی درایو فلش راست کلیک کنین و در منوی باز شده، گزینه Change Drive Letter and Path رو انتخاب کنین.
  • گزینه ی  Changeرو در پنجره ی نمایش داده شده انتخاب کنین و بعدش حرف W رو انتخاب کنین.
  • وقتی پیغام Changing The Drive Letter of a Volume Might Cause Programs No Longer To Run به نمایش در اومد، روی گزینه yes بزنید.
  • با تموم شدن مراحل رفع مشکل عدم شناسایی فلش در لپ تاپ ، فلش مورد نظرتون در My Computer لپ تاپ ایسر ظاهر میشه

نمایندگی ایسر در تهران

نمایندگی ایسر در ایران و تهران، به دلیل خدمات گسترده و با کیفیتی که به مشتری های عزیز ارائه داده، تونسته به اولین انتخاب اونها در بین سایر مراکز خدماتی تبدیل بشه. این مرکز، با بهره گیری از مجرب ترین کارکنان در دو حوزه ی فروش و تعمیرات، سطح تخصصی خدمات رو به شکل قابل توجهی ارتقا داده و رضایت مراجعین رو جلب کرده. 

ایجاد واحدهای تخصصی تعمیرات برای هر محصول، ارائه ی مشاوره های تخصصی فروش و تعمیرات، ارائه گارانتی خدمات و …، اصلی ترین خدماتی هستن که در نمایندگی ایسر مرکز سخت افزار ایران به کاربرها ارائه میشه. 

تکنسین های مجرب واحدهای تعمیرات این نمایندگی، تمام تلاششون رو میکنن که خدمات تعمیری رو در بالاترین سطح کیفی به کاربرا ارائه بدن. شما عزیزان برای دریافت خدمات تخصصی نمایندگی ایسر در تهران، می تونین با همکارای ما  در این مرکز تماس بگیرین یا به سایر بخش های وب سایت مراجعه کنین.

مشکلت حل نشده؟😟 معطل چی هستی ؟!🤔 گوشی رو بردار و با 62948(021) تماس بگیر، مشاوره رایگانه!🤩